Gå til innhold

Kan det være lukten av dødt dyr????!!! Lukter det ostepopp av døde dyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Æsj,katten min kom å la seg opp ved ansiktet mitt nå som han alltid gjør, men fy faen så jævlig han lukter!! Labbene hans, ånden og pelsen på brystet hans lukter som ostepopp bare værre. Ostepopp er det nermeste jeg kan sammenligne lukten med. Det er ingenting annet enn tørrfor her inne som kan han ha spist av, og det er ikke sånn lukt, og det er det samme foret han alltid har fått, han et 7 år og denne lukten har jeg aldri kjent av han før. 

Kan det være at han har vært å spist på et dødt dyr eller noe? Kan det lukte sånn? Fy satan... for en lukt. 

Anonymkode: fc181...387

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kan lukte ganske ekstremt av noe som er godt i gang meg forråtnelsesprosessen .. ville egentlig tenkt d samme som deg at det var noe dødt denne katten har vært borti, eller blitt sprayet av ett stinkdyr?!

Anonymkode: 9b434...b53

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kan lukte ganske ekstremt av noe som er godt i gang meg forråtnelsesprosessen .. ville egentlig tenkt d samme som deg at det var noe dødt denne katten har vært borti, eller blitt sprayet av ett stinkdyr?!

Anonymkode: 9b434...b53

Vi har ikke stinkdyr i norge 😶

Anonymkode: 36211...048

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje den har drept et ekorn eller noe... tror ekorn stinker!

Anonymkode: 9ef3a...a20

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Tror ikke det er vanlig at katter spiser på råtne dyr, heller ferske som de har tatt liv av selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ostepop lukter nydelig i forhold. Lukten av død er så kvalm at du brekker deg og må holde pusten.

Anonymkode: 708c9...1dc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ostepop lukter nydelig i forhold. Lukten av død er så kvalm at du brekker deg og må holde pusten.

Anonymkode: 708c9...1dc

Men dette lukter ostepopp ganger 10. Eller svett gamelmannsræv ræv... vet ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke... Men jeg tok en rotten mus ut av en felle og det lukta rotten salmiakk aktig. Om du forestiller deg at salmiakk kan rottene 😣

Skrevet

Ja, husker at en hest døde i en ulykke utenfor stallen vår og den hadde blødd en del. Blodet frøs til is og da våren kom så stinket det lapskaus/ostepop ish i lang tid.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet på et stort reservat i Afrika noen år siden. Avhengig av vinden, så kunne man lukte døde dyr fra kilometer unna. Første gangen jeg kjente lukten av et dødt dyr, så visste jeg instinktivt hva det var. Det lukter sykelig søtt, med noen andre komponenter som gjør at man har lyst til å løpe i andre retning. Regner med at vi reagerer så sterkt på lukten av døde dyr fordi det betyr at det kan være rovdyr eller annen type farer i nærheten. Vi får hvertfall ikke vann i munnen av lukten, som rovdyr gjør. Om du følte plutselig avsky av lukten, så var det nok et dødt dyr katten din hadde kost seg med. Du kan tenke på det neste gang du spiser kjøtt. 

Anonymkode: 73d7a...668

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet på et stort reservat i Afrika noen år siden. Avhengig av vinden, så kunne man lukte døde dyr fra kilometer unna. Første gangen jeg kjente lukten av et dødt dyr, så visste jeg instinktivt hva det var. Det lukter sykelig søtt, med noen andre komponenter som gjør at man har lyst til å løpe i andre retning. Regner med at vi reagerer så sterkt på lukten av døde dyr fordi det betyr at det kan være rovdyr eller annen type farer i nærheten. Vi får hvertfall ikke vann i munnen av lukten, som rovdyr gjør. Om du følte plutselig avsky av lukten, så var det nok et dødt dyr katten din hadde kost seg med. Du kan tenke på det neste gang du spiser kjøtt. 

Anonymkode: 73d7a...668

Det luktet så vondt at jeg måtte ha han ut av sove rommet og lukke døra. Lukten hang igjen i rommet følte jeg så måtte lufte. Tror han skal få seg en dusj enten han vil ellet ei. 

Skrevet

Det kan ikke sammenlignes med ostepop, er 1000 g verre.  Lenge siden jeg har kjent lukt av døde dyr men kjent lukt av nekrose/dødt kjøtt i sår hos mennesker.  Det er til å brekke seg av, helt jævlig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en gang en stol på Finn som stinka sånn.

Hu som solgte den skulle ha vært rapportert. Har garantert dødd et menneske sittende i den stolen. 

Anonymkode: b3527...41e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hu som solgte den skulle ha vært rapportert. Har garantert dødd et menneske sittende i den stolen. 

Legger til at stolen havna på dynga. Sånn lukt skjønner man instinktivt hva er...

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det luktet så vondt at jeg måtte ha han ut av sove rommet og lukke døra. Lukten hang igjen i rommet følte jeg så måtte lufte. Tror han skal få seg en dusj enten han vil ellet ei. 

Haha, høres ut som om han har kost seg skikkelig og ikke rukket å vaske seg enda. Husker da jeg var lita og det var lemmen-år. Familiekatten hadde hatt det travelt, og det var et sjokk å oppdage en haug av hodeløse lemmen under trampolinen. Hvorfor han hadde gnegn av hodene, og hvor han hadde gjort av dem, vet jeg ikke. Men sånne små gnagere lukter ikke så ille som større pattedyr eller fugler. Reptiler lukter verst.

Skrevet
7 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det kan ikke sammenlignes med ostepop, er 1000 g verre.  Lenge siden jeg har kjent lukt av døde dyr men kjent lukt av nekrose/dødt kjøtt i sår hos mennesker.  Det er til å brekke seg av, helt jævlig!

Eniiig! 

Minner meg enda på den gangen på eldrehjem hvor vi hadde en pasient som døde på en fredag og likhuset åpnet ikke før mandag. Vi ble bedt om å holde vindu stengt. Vel det startet å lukte mandag morgen og en sykepleier gikk inn for å sjekke, da hadde sola stått å stekt inn på rommet, fra lørdag-man morgen(målte 42*).... Joy. Lukta veltet seg inn i stuen og gangene og vi bestemte oss for å holde oss mest mulig utendørs med pasientene den dagen 😂

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Chizue skrev:

Eniiig! 

Minner meg enda på den gangen på eldrehjem hvor vi hadde en pasient som døde på en fredag og likhuset åpnet ikke før mandag. Vi ble bedt om å holde vindu stengt. Vel det startet å lukte mandag morgen og en sykepleier gikk inn for å sjekke, da hadde sola stått å stekt inn på rommet, fra lørdag-man morgen(målte 42*).... Joy. Lukta veltet seg inn i stuen og gangene og vi bestemte oss for å holde oss mest mulig utendørs med pasientene den dagen 😂

De fleste sykehjem har kjølerom man legger dem i. Eller var dette for 70 år siden ? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan like gjerne være noen som ikke var så nøye på hygienen som har hatt sin faste sitteplass i denne stolen. Kompisen til kjæresten min lukter nesten alltid sur gammel uvasket rumpe og jeg setter meg bevisst aldri i skinnsofaen hjemme hos han. Når jeg sitter der og skinnet på sofaen blir varmt av kroppsvarmen min kommer rumpe lukta sivende. 🤢

Anonymkode: 374d7...506

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Chizue skrev:

Eniiig! 

Så utrolig uverdig!   Og hvorfor i all verden kunne ikke vindu være oppe?  Jeg jobber på sykehjem, vi har ikke kjølerom men begravelsesbyrå henter så fort som mulig.  Det lengste vi må vente er til dagen etter. 

Anonymkode: 37669...7f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan like gjerne være noen som ikke var så nøye på hygienen som har hatt sin faste sitteplass i denne stolen. Kompisen til kjæresten min lukter nesten alltid sur gammel uvasket rumpe og jeg setter meg bevisst aldri i skinnsofaen hjemme hos han. Når jeg sitter der og skinnet på sofaen blir varmt av kroppsvarmen min kommer rumpe lukta sivende. 🤢

Anonymkode: 374d7...506

Nei, det lukter forskjellig. 

Anonymkode: 37669...7f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...