AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Har dere brutt kontakt? Null selvkritikk. Spiller på din samvittighet hele tiden. Ramser opp alt de har hjulpet deg med opp gjennom årene. Kan aldri innrømme de gjør/har gjort feil. Blir kjeftet huden full om man har gjort noe feil, kommanderer en rundt når en er på besøk. Om man svarer tilbake og står opp for seg,blir de rasende og den ene kan komme med stygge ord som sårer og stikk,for så et minutt senere ha glemt det og kalle en fornærmet eller furten,blir også kallet «trollete» og «kan du ly meg,du lyr ikke» osv. Og senest i dag ropte den ene «Du er ikke ydmyk,du er så trollete»,fordi jeg sier i fra om ting som personen ikke tåler fordi h*n skal være den autoritære. Er liksom «sitt ned og vær still og hør på/gjør det jeg ber deg om»-holdning. Min mor kan også komme til min leilighet og sjefe rundt. Du burde rydde/vaske der,du burde kanskje ha det slik og slik. Ekstremt slitsomt. Har sagt fra men det hjelper ikke. Blir kjempe fornærmet og bruker det mot meg. Min far har gitt meg økonomisk rådgivning på noe som jeg trengte hjelp til. Bruker det konstant mot meg,uansett hvor takknemlig jeg har sagt jeg er for hjelpen. Er det normalt at foreldre oppfører seg autoritært overfor voksne barn? Og det å skrike til en at en ikke er ydmyk nok osv?!? Har slitt med selvtillit pga konstant kritikk,hakking,dømming om man ikke gjør det de mener er rett og har rådet meg til,om jeg ikke har «finere» klær på meg osv. Listen er lang. (Alder er uvesentlig,er voksen og utflyttet). Anonymkode: 42091...612
Kenelz Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 Kutt de ut om det går utover din mentale helse. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Jeg har opplevd det samme fra ene forelderen min. Eneste som hjelper er å tenke at det er måten dem fungerer på. De mener det kanskje godt, selv om metoden virker mot sin hensikt. Velg å gjøre det på din måte og ta til deg kritikk selv om den kommer på feil måte. Anonymkode: 2dddc...938 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Skrevet 25. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd det samme fra ene forelderen min. Eneste som hjelper er å tenke at det er måten dem fungerer på. De mener det kanskje godt, selv om metoden virker mot sin hensikt. Velg å gjøre det på din måte og ta til deg kritikk selv om den kommer på feil måte. Anonymkode: 2dddc...938 Ts her. De mener kanskje enkelte ting godt,men det er ikke all kritikk som er fortjent. Anonymkode: 42091...612
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #5 Skrevet 25. mai 2020 Det kommer slike stikk og glefsing,at man ikke er kledd rett osv, fra min mor at man blir helt nedbrutt. Klarer ikke å spise sammen med de av og til fordi man blir sett ned på og kritisert. Min far fyller rundt år i dag og jeg klarer ikke spise middag sammen med de fordi min mor ødelegger en med den dømmingen og kritiseringen. Noen som har kjent på det samme og hva gjorde dere evt? Anonymkode: 42091...612 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 På 25.5.2020 den 18.53, AnonymBruker skrev: Moren min veit knapt hvor jeg faktisk bor akkurat nå. Og sånn er egentlig veldig greit for min del... Anonymkode: 3d5e8...083 Hva har skjedd mellom dere da? I morgen skal mine foreldre til psykolog pga meg,de sier de skal for sin egen del men det er meg som ligger til grunn for de må ventilere. Ønsker ikke at de skal gjøre det,men får ikke hindret de. Har prøvd før men de tar ikke hensyn til hva jeg mener. Det er ekstremt sårende. Jeg er «godt» voksen. Ts Anonymkode: 42091...612
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 Giftige folk er ikke mindre skadelige bare fordi dere er i slekt. Med slike folk anbefales det null kontakt! Ja, jeg sikter til psykopater/narsissister! Uansett hvor godt du gjør det, så vil de alltid finne noe å tråkke deg ned i driten for, og gi deg skylden for deres miserable liv som ikke ble så perfekt som perfekte folk som dem fortjener! Jeg har ikke hatt giftige foreldre, men har vært gift med en giftig mann. Eneste som fungerer for meg er nesten null kontakt (vi har felles barn), ellers går det ut over helsen! Anonymkode: b14c6...bc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå