Gjest Gledermeg Skrevet 28. juni 2005 #1 Skrevet 28. juni 2005 Så er det bare pån å søke jobb, for nå er jeg endelig ferdig med studiene! Har jeg rett til a-trygd inntil jeg får jobb? Er det noen sperrefrister? Siste studielån var i mai og nå har jeg ikke fler oppsparte midler å leve på snart. Glad for alle svar
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2005 #2 Skrevet 28. juni 2005 For å ha rett til a-trygd, må du ha ha opptjent deg rettighet gjennom lønnet arbeid, der du må ha tjent over en viss grense.
Malama Skrevet 28. juni 2005 #3 Skrevet 28. juni 2005 Du får ikke arbeidsledighetstrygd med mindre du har jobba. Om du har vært fulltidsstudent uten bijobb får du ikke noe arbeidsledighetstrygd. Det er ingen sperrefrister i forhold til studier, men studier gir ikke rett til arbeidsledighetstrygd i det hele tatt. Men meld deg ledig likevel, i tilfelle det tar tid å få jobb, er du arbeidsledig (Registrert hos a-etat) i minst tre måneder får du i den perioden rentefritak fra lånekassen, og det er kjekt å få med seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå