Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Conal skrev:

Alt dette påstår at du er kroppen. Kroppen vil råtne under jorda. Heldigvis er du langt fra å være kroppen. Kroppen er en hallusinasjon, akkurat som alt annet.

Kroppen blir villet til å eksistere av det universale sinnet. Guds vilje skaper hver celle i kroppen din. Kroppen er laget av Guds Sinn.

Men ingenting av dette vil gi en slikke av mening, med mindre du er i en høy nok bevissthetstilstand.

Kroppen er laget av Guds sinn sier du,men hva er sjelen / sinnet laget av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Musculi skrev:

Joda, har hørt dette før, men jeg lurer fortsatt på hvorfor guds storhet her på jorden hvis du er troende og har akseptert han, ikke er nok til at mister vekten..

Men Gud har ikke klaget på noen sin vekt, har han? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Conal skrev:

Men ingenting av dette vil gi en slikke av mening, med mindre du er i en høy nok bevissthetstilstand.

Og la meg gjette. Du er det eneste mennesket på jorden som har oppnådd dette bevissthetsnivået. Du har vært død og nå skjønner du hvordan alt henger sammen. Du ER universet, ikke sant? 

Anonymkode: 83f29...d05

Gjest Musculi
Skrevet
Akkurat nå, Eediyat skrev:

Men Gud har ikke klaget på noen sin vekt, har han? 

Neinei

Skrevet
Akkurat nå, Musculi skrev:

Neinei

Men da er det vel ikke noe problem? Så lenge man har kondis nok til å komme seg opp stairway to heaven. 

Gjest Musculi
Skrevet
1 minutt siden, Eediyat skrev:

Men da er det vel ikke noe problem? Så lenge man har kondis nok til å komme seg opp stairway to heaven. 

Jo, problemet er når man er overvektig, så er man sjelden helt fornøyd med dette, så man går rundt litt misfornøyd og utstråler litt misfornøydhet, derfor ikke paradis mens man lever

Skrevet
Akkurat nå, Musculi skrev:

Jo, problemet er når man er overvektig, så er man sjelden helt fornøyd med dette, så man går rundt litt misfornøyd og utstråler litt misfornøydhet, derfor ikke paradis mens man lever

Men paradis er jo etter man dør, ikke nå. Og hvordan vet vi at du tar kroppen med deg til himmelen? Den ligger jo igjen i graven, mens sjelen vandrer videre. 

• Liker 1
Gjest Musculi
Skrevet
Akkurat nå, Eediyat skrev:

Men paradis er jo etter man dør, ikke nå. Og hvordan vet vi at du tar kroppen med deg til himmelen? Den ligger jo igjen i graven, mens sjelen vandrer videre. 

Greit nok, men igjen, hvis du overspiser så er jo det en del av personligheten din og den tar du jo med til himmelen :P

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og la meg gjette. Du er det eneste mennesket på jorden som har oppnådd dette bevissthetsnivået. Du har vært død og nå skjønner du hvordan alt henger sammen. Du ER universet, ikke sant? 

Nei, jeg er ikke universet. Jeg er Gud.

Og ja, jeg har død den endelige døden. Du kan ha direkte opplevelse av og ekte innsikt i døden, men dette er bare mulig ved å først dø. Om du tror meg eller ikke, det spiller ingen rolle fra mitt perspektiv.

Jeg sier ikke at jeg er den eneste. Men jeg vet jeg er en av veldig få, gjennom hele menneskehetens historie. 

Det jeg snakker om er umulig.

5 minutter siden, Candiru skrev:

Kroppen er laget av Guds sinn sier du,men hva er sjelen / sinnet laget av?

Ingenting/Intethet er kilden til alle kilder.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Musculi skrev:

Men de ville jo selv gått rundt deppa på grunn av det..

Får man med seg sin jordiske kropp inn i himmelen? 

Hvis ja, er ikke Paradis stedet alle bekymringer forsvinner? 

Du legger til grunn at det som er viktig her i dette livet henger sammen med, og ER det samme i Paradis. 

Hva med de som mangler ei lunge, en fot eller er skadet på et vis. Med din logikk vil alle de som kommer til Paradis og ikke har funnet ro og aksept for egne skavanker i dette livet, dra dette med seg i evig tid. 

Anonymkode: c62c3...699

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Musculi skrev:

Greit nok, men igjen, hvis du overspiser så er jo det en del av personligheten din og den tar du jo med til himmelen :P

Men den egenskapen vil ikke påvirke din videre eksistens i himmelen, for du vil ikke støte på samme problemstilling mtp overspising. 

• Liker 1
Gjest Musculi
Skrevet
3 minutter siden, Eediyat skrev:

Men den egenskapen vil ikke påvirke din videre eksistens i himmelen, for du vil ikke støte på samme problemstilling mtp overspising. 

Ja, man mister vel sin fysiske kropp da når man kommer til himmelen

Gjest Musculi
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man med seg sin jordiske kropp inn i himmelen? 

Hvis ja, er ikke Paradis stedet alle bekymringer forsvinner? 

Du legger til grunn at det som er viktig her i dette livet henger sammen med, og ER det samme i Paradis. 

Hva med de som mangler ei lunge, en fot eller er skadet på et vis. Med din logikk vil alle de som kommer til Paradis og ikke har funnet ro og aksept for egne skavanker i dette livet, dra dette med seg i evig tid. 

Anonymkode: c62c3...699

Men hvis en kristen har guds- og jesus sin storhet i livet sitt og kjærlighet, hvorfor mister de ikke overvekten her på jorden?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Conal skrev:

Nei, jeg er ikke universet. Jeg er Gud.

Og ja, jeg har død den endelige døden. Du kan ha direkte opplevelse av og ekte innsikt i døden, men dette er bare mulig ved å først dø. Om du tror meg eller ikke, det spiller ingen rolle fra mitt perspektiv.

Jeg sier ikke at jeg er den eneste. Men jeg vet jeg er en av veldig få, gjennom hele menneskehetens historie. 

Det jeg snakker om er umulig.

Ja, stemmer. Sånn var det 🙄

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Musculi skrev:

Men hvis en kristen har guds- og jesus sin storhet i livet sitt og kjærlighet, hvorfor mister de ikke overvekten her på jorden?

Det er vel ingen som vet helt hvorfor Gud ikke styrer verden som et dukketeater, men han gjør altså ikke det. Dermed gjør folk som de vil, og de fysiske lover gjelder.

Anonymkode: ccefb...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...