Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Musculi
Skrevet

Dette er ikke ment som noen angrep på noen, jeg bare kom opp med et spørsmål i det lille hodet mitt nylig om tro og sånt da, jeg tenker litt på overvektige kristne, jeg har personlig ingenting imot at folk er overvektige, men jeg funderer litt over en ting nemlig, hvis kristne virkelig har gud i livet sitt, hvorfor går de ikke ned i vekt og blir normalvektige? Jeg mener, hvis man kommer til himmelen som overvektig, ville ikke alle vært på en måte misfornøyde siden det liksom skal være paradiset? Jeg mener ikke at folk nødvendigvis ville ha vært sure over de, men de ville jo selv vært litt misfornøyde med det og gått rundt litt nedfor og deppa og da ville det jo ikke ha vært et paradis, så spørsmålet mitt er da, hvorfor mister de ikke den ekstra vekten her på jorden når de virkelig har guds storhet i sitt liv, hva er forskjellen mellom her og himmelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innlegget ditt beviser hvorfor det finnes voksensko med borrelås ja. 

• Liker 10
Gjest Musculi
Skrevet
1 minutt siden, Don't_b_suspicious skrev:

Innlegget ditt beviser hvorfor det finnes voksensko med borrelås ja. 

heheh

AnonymBruker
Skrevet

Les litt i det gamle testamentet, så ser du for en ond jævel Gud er. Å pådra noen overvekt for moro skyld eller fordi han fikk så lyst en søndagskveld er jo intet mot det andre han har skapt. Som covid-19, isis, heksebrenning, korstogene, jordskjelv og tsunamier etc.

Anonymkode: 83fbb...c32

• Liker 1
Gjest Musculi
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les litt i det gamle testamentet, så ser du for en ond jævel Gud er. Å pådra noen overvekt for moro skyld eller fordi han fikk så lyst en søndagskveld er jo intet mot det andre han har skapt. Som covid-19, isis, heksebrenning, korstogene, jordskjelv og tsunamier etc.

Ja, ser den med naturen, men et virus har jo fri vilje

Skrevet

Jeg tenker du kan vri det litt annerledes. Står det ikke noe i bibelen om at du ikke skal ødelegge kroppen din/ at du må ta vare på den, eller noe. Er man jo smekkfeit og får hjerte- og karsykdommer så er jo ikke det noe sjakktrekk. Hvis Gud gir deg et blankt lerret av en kropp, også kommer du til himmelriket med diabetes type 2? Nei, jeg vet ikke jeg. 

Gjest Musculi
Skrevet
Akkurat nå, Eediyat skrev:

Jeg tenker du kan vri det litt annerledes. Står det ikke noe i bibelen om at du ikke skal ødelegge kroppen din/ at du må ta vare på den, eller noe. Er man jo smekkfeit og får hjerte- og karsykdommer så er jo ikke det noe sjakktrekk. Hvis Gud gir deg et blankt lerret av en kropp, også kommer du til himmelriket med diabetes type 2? Nei, jeg vet ikke jeg. 

Ja, men det jeg lurer på da, er hvorfor ikke gods storhet fikser overvekten og sånt mens du er på jorden?

Skrevet

Hæ? Hvilken motsetning er det mellom å være overvektig og å være kristen? Dette innlegget forstod jeg ingenting av..

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Musculi skrev:

Ja, men det jeg lurer på da, er hvorfor ikke gods storhet fikser overvekten og sånt mens du er på jorden?

Jeg tenker det får være måte på hvor mye han skal fikse. Han har gitt oss verktøy som vi kan bruke til å løse dette selv. 

• Liker 2
Gjest Musculi
Skrevet

Jeg tenker det får være måte på hvor mye han skal fikse. Han har gitt oss verktøy som vi kan bruke til å løse dette selv. 

Så gud lar deg være overvektig her på jorden, men ikke i himmelen? ;S

Skrevet
Akkurat nå, Musculi skrev:

Så gud lar deg være overvektig her på jorden, men ikke i himmelen? ;S

Jeg har ikke fått med meg at det er forbudt å være overvektig i himmelen. 

• Liker 1
Gjest Musculi
Skrevet

Jeg har ikke fått med meg at det er forbudt å være overvektig i himmelen. 

Men de ville jo selv gått rundt deppa på grunn av det..

Skrevet
1 minutt siden, Eediyat skrev:

Jeg har inntrykk av at denne guden ikke fikser noe som helst jeg. Han skaper mennesket og så lar han oss ha en gedigen hjemme-alenefest uten å løfte en finger. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Musculi skrev:

Men de ville jo selv gått rundt deppa på grunn av det..

Jeg er tjukk, ikke deppa av den grunn. 

• Liker 2
Gjest Musculi
Skrevet

Jeg er tjukk, ikke deppa av den grunn. 

Ser den, men jeg har vært overvektig noen ganger selv, men er litt misfornøyd med det mens man er det normalt sett :P

Skrevet
2 minutter siden, Candiru skrev:

Jeg har inntrykk av at denne guden ikke fikser noe som helst jeg. Han skaper mennesket og så lar han oss ha en gedigen hjemme-alenefest uten å løfte en finger. 

Noe sånt, ja. Nærmer oss slutten av festen nå føler jeg. Jenter som gråter, gutter som kaster opp, politiet banker på døren...

Skrevet
17 minutter siden, Musculi skrev:

Dette er ikke ment som noen angrep på noen, jeg bare kom opp med et spørsmål i det lille hodet mitt nylig om tro og sånt da, jeg tenker litt på overvektige kristne, jeg har personlig ingenting imot at folk er overvektige, men jeg funderer litt over en ting nemlig, hvis kristne virkelig har gud i livet sitt, hvorfor går de ikke ned i vekt og blir normalvektige? Jeg mener, hvis man kommer til himmelen som overvektig, ville ikke alle vært på en måte misfornøyde siden det liksom skal være paradiset? Jeg mener ikke at folk nødvendigvis ville ha vært sure over de, men de ville jo selv vært litt misfornøyde med det og gått rundt litt nedfor og deppa og da ville det jo ikke ha vært et paradis, så spørsmålet mitt er da, hvorfor mister de ikke den ekstra vekten her på jorden når de virkelig har guds storhet i sitt liv, hva er forskjellen mellom her og himmelen?

Alt dette påstår at du er kroppen. Kroppen vil råtne under jorda. Heldigvis er du langt fra å være kroppen. Kroppen er en hallusinasjon, akkurat som alt annet.

Kroppen blir villet til å eksistere av det universale sinnet. Guds vilje skaper hver celle i kroppen din. Kroppen er laget av Guds Sinn.

Men ingenting av dette vil gi en slikke av mening, med mindre du er i en høy nok bevissthetstilstand.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje vi har lest to forskjellige gamle testamenter? Står ingenting i min utgave om verken korona eller heksebrenning. 

Anonymkode: 83f29...d05

Gjest Musculi
Skrevet
1 minutt siden, Conal skrev:

Alt dette påstår at du er kroppen. Kroppen vil råtne under jorda. Heldigvis er du langt fra å være kroppen. Kroppen er en hallusinasjon, akkurat som alt annet.

Kroppen blir villet til å eksistere av det universale sinnet. Guds vilje skaper hver celle i kroppen din. Kroppen er laget av Guds Sinn.

Men ingenting av dette vil gi en slikke av mening, med mindre du er i en høy nok bevissthetstilstand.

Joda, har hørt dette før, men jeg lurer fortsatt på hvorfor guds storhet her på jorden hvis du er troende og har akseptert han, ikke er nok til at mister vekten..

Skrevet
4 minutter siden, Eediyat skrev:

Noe sånt, ja. Nærmer oss slutten av festen nå føler jeg. Jenter som gråter, gutter som kaster opp, politiet banker på døren...

Haha, ja :) Bare et tidsspørsmål nå, før foreldrene dundrer inn døra og ikke er sinte, men bare veldig veldig skuffet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...