Gå til innhold

Melde ifra om karantenebrudd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange hysteriske kjerringer i denne tråden. Øk heller dosen på de angstdempende medikamentene så får dere et bedre liv.

Anonymkode: 2e1f4...38f

Haha, høres ut som om du trenger en dose selv når du hisser deg så opp.

Til opplysning så har jeg bare opplevd varsling om brudd på karanteneregler fra mannen min og hans kompisgjeng på en bekjent som trodde han kunne fly rundt som vanlig etter stadige Sverigeturer.

Regler og lover gjelder for alle. Ellers blir det anarki. 

Anonymkode: b252c...34a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis noen vil hevne seg på deg og sier at du har drept en person, er det helt greit at du blir puttet i forvaring resten av ditt liv? Regner med at det er helt greit for deg? 

Politiet iverksetter ikke ransakelse i saker der straffen er en bot. 

Anonymkode: fd351...248

Som grunnlag for etterforsking er det tilstrekkelig, men for domfellelse kreves mer enn én vitneobservasjon. Politiet og rettsapparatet bestemmer om det er nødvendig og riktig med varetektsfengsel under etterforskningen.

Anonymkode: 76be6...8b7

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som grunnlag for etterforsking er det tilstrekkelig, men for domfellelse kreves mer enn én vitneobservasjon. Politiet og rettsapparatet bestemmer om det er nødvendig og riktig med varetektsfengsel under etterforskningen.

Man kan ikke varetektsfengsle noen i saker der straffen er en liten bot. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke varetektsfengsle noen i saker der straffen er en liten bot. 

Svaret var gitt til en som skisserte anmeldelse for drap, derfor varetektsfengsel.

Brudd på karantenebestemmelsene kan en sjelden gang kvalifisere til fengsel, men det vil vel aldri gi grunnlag for varetekt.

Gjest Warrior
Skrevet

Hvordan gikk det Ts? Fikk du meldt i fra?

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Nei jeg har ikke meldt i fra. Jeg er ambivalent i forhold til det. Jeg mener det riktige er å melde, på den annen side har politiet nok å gjøre. Og når jeg leser her inne skjønner jeg at enkelte mener at jeg skal konsentrere meg om meg selv. Lurer på om disse menneskene hadde ment det samme om de, eller noen av deres nærmeste blir alvorlig syk og dør fordi de ble smittet av denne damen.

Anonymkode: fb084...4f5

Skrevet
På 25.5.2020 den 12.01, AnonymBruker skrev:

Med hvilke beviser?

Anonymkode: 0d0a4...20d

Kameraer er jo gode til å ta opp bevis.  Man blir filmet ved hver bomstasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Apocalypte skrev:

Kameraer er jo gode til å ta opp bevis.  Man blir filmet ved hver bomstasjon. 

Det er rimelig strenge regler for å hente ut slike elektroniske spor som bevis, forløpig. En vet jo aldri slik rettsstaten og personvernet er i angrep for tiden, men politiet kan altså ikke uten videre bare hente inn "bevis" fra alskens overvåkingskameraer.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Nei jeg har ikke meldt i fra. Jeg er ambivalent i forhold til det. Jeg mener det riktige er å melde, på den annen side har politiet nok å gjøre. Og når jeg leser her inne skjønner jeg at enkelte mener at jeg skal konsentrere meg om meg selv. Lurer på om disse menneskene hadde ment det samme om de, eller noen av deres nærmeste blir alvorlig syk og dør fordi de ble smittet av denne damen.

Anonymkode: fb084...4f5

For det første er det umulig å bevise hvem noen har blitt smittet av, for det andre så har folk oppgjennom hele menneskets historie blitt smittet av andre folk som bærer på en eller annen sykdom, og noen ganger med døden til følge. That's life. Heller et fritt samfunn enn en politistat med angivere og innskrenket bevegelsesfrihet. Man skal dø en dag uansett, det viktigste er at kvaliteten på livet er så bra som mulig mens man har det.

• Opprett ny...