Gå til innhold

Melde ifra om karantenebrudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En person jeg vet om er bosatt i Spania. Hun har nå kjørt til Norge for å være hos sin datter som har termin straks. Denne damen har ikke holdt seg i karantene siden hun ankom Norge, hun har kjørt land og strand rundt for å besøke folk. Enkelte har sagt at de ikke ønsker henne på besøk og overnatting, da blir hun fryktelig sur og krangler på at folk ikke er i risikogruppa. Dette provoserer meg så utrolig, kan jeg og bør jeg melde i fra? I såfall hvem melder jeg til?

Anonymkode: fb084...4f5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En person jeg vet om er bosatt i Spania. Hun har nå kjørt til Norge for å være hos sin datter som har termin straks. Denne damen har ikke holdt seg i karantene siden hun ankom Norge, hun har kjørt land og strand rundt for å besøke folk. Enkelte har sagt at de ikke ønsker henne på besøk og overnatting, da blir hun fryktelig sur og krangler på at folk ikke er i risikogruppa. Dette provoserer meg så utrolig, kan jeg og bør jeg melde i fra? I såfall hvem melder jeg til?

Ring polititet. Her er det snakk om liv og død. Godt du tar dette alvorlig og opptrer som koronapoliti når ikke familie og bekjente til denne damen gjør som de burde gjøre -> å melde henne til politiet.

Anonymkode: fea39...491

• Liker 17
Skrevet

Oi, det var ganske drøyt! Jeg hadde ringt politiet jeg.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet ja. 

Anonymkode: 55b76...85e

• Liker 6
Skrevet

Tror dere alle de som drar på harrytur i disse tider setter seg i karantene?   Det tror ikke jeg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Don't_b_suspicious skrev:

Oi, det var ganske drøyt! Jeg hadde ringt politiet jeg.

Og hva mener du politiet skal gjøre som hun ikke kan gjøre selv?

Anonymkode: 2e1f4...38f

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at TS skal håndheve loven istedenfor politiet?

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, Apocalypte skrev:

Tror dere alle de som drar på harrytur i disse tider setter seg i karantene?   Det tror ikke jeg. 

Nei, siden flesteparten av de som reiser på harrytur akkurat nå er idiotiske egoister så setter de seg nok ikke i karantene i 10 dager, men det betyr ikke at det ikke er ulovlig det de gjør.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi henne bot slik som de gjør med folk som bryter karantenereglene.

Anonymkode: 9a0ea...571

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Får de bøter nå eller var det kun i mars? 20000?

Anonymkode: c5461...9e1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får de bøter nå eller var det kun i mars? 20000?

Anonymkode: c5461...9e1

En kan fortsatt få bot. 20 000,- er vanlig, men noen får mer, det kommer an på alvorlighetsgraden. En dame som har kjørt gjennom så mange land og etterpå ikke setter seg i (skamme)karantene hjemme kan kanskje få mer.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Apocalypte said:

Neppe, men nå dør det nesten like mange om dagen i Sverige som i Spania, selv om Spania har 47 millioner innbyggere. Det er mao. tryggere å reise til Spania enn Sverige.

Anonymkode: eee38...802

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gi henne bot slik som de gjør med folk som bryter karantenereglene.

Anonymkode: 9a0ea...571

Da må de ha bevis eller ta henne på fersken. Man får ikke bot for påstått hendelse uten bevis, det er heldigvis ikke slik det fungerer. 

Anonymkode: fd351...248

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da må de ha bevis eller ta henne på fersken. Man får ikke bot for påstått hendelse uten bevis, det er heldigvis ikke slik det fungerer. 

Anonymkode: fd351...248

I så fall må i hvert fall saken etterforskes. Kanskje det finnes flere vitner? Elektroniske spor? Uansett bør et hvert brudd og en hver mistanke om brudd på karantenbestemmelsene anmeldes, og politiet må innfinne seg hos den mistenkte innen få minutter. Dette er alvorlig kriminalitet.

Anonymkode: 76be6...8b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om det er mulig å melde anonymt om karantenebrudd? Er snakk om en arbeidsgiver som fikk inn sesongarbeidere  fra Øst-Europa på torsdag, og minst en av dem var i jobb (med kundekontakt) i går. 

Anonymkode: 35caa...d1a

• Liker 1
Skrevet

Innen du lager for mye bråk, burde du undersøke om det er noen mulighet for at hun kan ha hatt viruset tidligere. Da slipper man nemlig karantene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Apocalypte skrev:

Selvsagt ikke. Folk som drar på harrytur er oftest såpass harry at de driter i alt av regler som de ikke forstår.

Anonymkode: e7622...010

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke. Folk som drar på harrytur er oftest såpass harry at de driter i alt av regler som de ikke forstår.

Anonymkode: e7622...010

Desto viktigere at karantenebrudd blir anmeldt.

Anonymkode: 76be6...8b7

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pass dine egne saker. Norge trenger ikke angivere. Du redder ingen ved å drive å anmelde som en hysterisk sviker.

Anonymkode: 0d0a4...20d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt politiet. Folk bør forstå at dette fører til konsekvenser!

Anonymkode: db462...079

• Liker 3
  • Opprett ny...