AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Del Skrevet 24. mai 2020 En som trekker raskt inn og som kun er fuktighet, ikke noe serum eller dypere jobbing av det harde slaget? Anonymkode: f73df...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candiru Skrevet 24. mai 2020 #2 Del Skrevet 24. mai 2020 (endret) Jeg liker Body shops Drops of youth dagkrem veldig godt. Bruker (nesten) hele serien, men tror nok at dagkremen funker fint alene. https://www.thebodyshop.no/drops-of-youthtm-youth-youth-cream.html Endret 24. mai 2020 av Candiru 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 24. mai 2020 #3 Del Skrevet 24. mai 2020 Styr unna Body Shop. Rituals har ansiktskremer som er 92% naturlig og man får hjelp til å finne ut hva som passer best for din hud. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Del Skrevet 25. mai 2020 5 timer siden, Kenelz skrev: Styr unna Body Shop. Rituals har ansiktskremer som er 92% naturlig og man får hjelp til å finne ut hva som passer best for din hud. Hvorfor?? Anonymkode: f15ed...9bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #5 Del Skrevet 25. mai 2020 Spenol, og a-krem (kjøpes på apotek, noen steder finner du Rikshospitalet egen, men ser ofte en som kommer fra Sverige her nå) Anonymkode: abcf1...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #6 Del Skrevet 25. mai 2020 Rikshospitalets* egen Anonymkode: abcf1...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #7 Del Skrevet 25. mai 2020 Mary key Anonymkode: e0f57...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #8 Del Skrevet 25. mai 2020 Anbefaler a krem! Anonymkode: 9f4a9...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #9 Del Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mary key Anonymkode: e0f57...50b Dette bør du i hvert fall styre unna. Elendig kvalitet til dyr pris, og med suspekt innhold og salgsopplegg. Anonymkode: 51c2e...a8e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #10 Del Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette bør du i hvert fall styre unna. Elendig kvalitet til dyr pris, og med suspekt innhold og salgsopplegg. Anonymkode: 51c2e...a8e Enig, proppa full av parfyme er de også. Anonymkode: f15ed...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #11 Del Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler a krem! Anonymkode: 9f4a9...a8b 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Spenol, og a-krem (kjøpes på apotek, noen steder finner du Rikshospitalet egen, men ser ofte en som kommer fra Sverige her nå) Anonymkode: abcf1...f05 Disse tetter porene! Anonymkode: f15ed...9bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #12 Del Skrevet 25. mai 2020 Det eneste som har funket på min hud er vaselin. Jeg ble temmelig sjokket hvor godt det funket. Anonymkode: 52177...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #13 Del Skrevet 25. mai 2020 Jeg liker denne: https://www.vitusapotek.no/hudpleie/dagkrem/cerave-moisturising-cream-177-ml-/p/963061 Gir fuktighet uten å være klissete, og uparfymert. Anonymkode: 2873e...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 25. mai 2020 #14 Del Skrevet 25. mai 2020 Klairs har funket for meg til en viss grad. Etter en høst og vinter med meget tørr hud har jeg kjøpt en tube og det er vel noe av det bedre jeg har brukt. Ellers har jo Clarins et par gode i den nyere serien sin MyClarins. Og Clinique har sin moisture surge, fikk en prøve på den en gang og den likte jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. mai 2020 #15 Del Skrevet 25. mai 2020 TS, du sier ikke noe om hudtypen din, men jeg antar den kanskje er på den tørre siden? Når det gjelder de forslagene du har fått her, kan det være greit å være klar over følgende: Body Shop Drops of Youth inneholder denaturert alkhol (som kan tørke ut huden) og mye silikon (dimethicone). Silikoner har som hovedoppgave å gi huden en silkemyk overflate, men de danner også en beskyttende hinne som forhindrer fukthetstap fra huden. Det er en del uenighet om silikoner i hudpleie, noen ønsker å unngå disse. Rituals har gode ingredienser, men produktene inneholder eteriske oljer og parfyme som kan gi reaksjoner dersom man har sensitiv hud. Personlig synes jeg at Rituals produkter dufter litt for kraftig for min smak, men det er kun en preferanse. Spenol inneholder ingen fukthetsgivende ingredienser, dvs. den tilfører ikke huden fuktighet, men består stort sett av mykgjørende og fukthetsbevarende ingredienser. Den inneholder to typer parabener som mange ønsker å unngå pga potensielt hormonhemmende egenskaper, men dette er omdiskutert. A-creme inneholder helt ok fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser samt litt A-vitamin, men kan oppleves som fet og klissete på huden. Mary Kay oppgir ikke fullstendige ingredienslister verken på den norske eller internasjonale nettsiden. Vaselin er ren petroleumsgelè, og har ingen fuktighetsgivende egenskaper eller ingredienser. Clinique Moisture Surge har også dimethicone som andre ingrediens på lista, i tilfelle du ønsker å unngå det, men ellers mange gode fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser. De andre kremene som er nevnt, har gode ingredienser og minimalt med potensielt irriterende ingredienser og silikoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #16 Del Skrevet 25. mai 2020 45 minutter siden, Roci skrev: TS, du sier ikke noe om hudtypen din, men jeg antar den kanskje er på den tørre siden? Når det gjelder de forslagene du har fått her, kan det være greit å være klar over følgende: Body Shop Drops of Youth inneholder denaturert alkhol (som kan tørke ut huden) og mye silikon (dimethicone). Silikoner har som hovedoppgave å gi huden en silkemyk overflate, men de danner også en beskyttende hinne som forhindrer fukthetstap fra huden. Det er en del uenighet om silikoner i hudpleie, noen ønsker å unngå disse. Rituals har gode ingredienser, men produktene inneholder eteriske oljer og parfyme som kan gi reaksjoner dersom man har sensitiv hud. Personlig synes jeg at Rituals produkter dufter litt for kraftig for min smak, men det er kun en preferanse. Spenol inneholder ingen fukthetsgivende ingredienser, dvs. den tilfører ikke huden fuktighet, men består stort sett av mykgjørende og fukthetsbevarende ingredienser. Den inneholder to typer parabener som mange ønsker å unngå pga potensielt hormonhemmende egenskaper, men dette er omdiskutert. A-creme inneholder helt ok fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser samt litt A-vitamin, men kan oppleves som fet og klissete på huden. Mary Kay oppgir ikke fullstendige ingredienslister verken på den norske eller internasjonale nettsiden. Vaselin er ren petroleumsgelè, og har ingen fuktighetsgivende egenskaper eller ingredienser. Clinique Moisture Surge har også dimethicone som andre ingrediens på lista, i tilfelle du ønsker å unngå det, men ellers mange gode fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser. De andre kremene som er nevnt, har gode ingredienser og minimalt med potensielt irriterende ingredienser og silikoner. Hva gjør dimeticone? Hvorfor er det mange som ikke liker silikon? Anonymkode: f15ed...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. mai 2020 #17 Del Skrevet 25. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dimeticone? Hvorfor er det mange som ikke liker silikon? Anonymkode: f15ed...9bb Dimethicone er en type silikon. Silikoner i hudpleie gir huden en silkemyk følelse og et glatt utseende, hindrer fuktighetstap og danner en beskyttende barriere på huden. Årsaken til at mange ikke liker silikoner i hudpleie, er at noen mener at den beskyttende barrieren også kan bidra til at smuss, svette, bakterier, overskuddstalg og døde hudceller blir liggede mellom huden og silikonbarrieren og kan bidra til uren hud. silikoner gjør at hudens egen evne til å kvitte seg med døde hudceller og ta til seg fukthet, går saktere, noe som etterhvert vil føle til at huden ser matt og livløs ut silikoner kan forhindre andre virkestoffer fra å trenge ned i huden silikoner - spesielt dimethicone, som anses som et "tungt" silikon - fortsatt ligger igjen på huden etter rens, med mindre man dobbeltrenser. Samtidig eksisisterer det visstnok lite forskning som støtter disse påstandene. Bl.a. består molekylstrukturen til silkoner av store molekyler med store "mellomrom" mellom, slik at den "slipper ut" svette, overskuddstalg m.m. samtidig som den holder på fukt. Det gjør også at andre virkestoffer ikke er forhindret fra å "slippe gjennom", dersom man f.eks. har brukt en rens med silikoner. Silikoner er ikke i seg selv ikke såkalt "komedogene", dvs. at de genererer urenheter, men hvis silikoner benyttes sammen med ingreidenser som er komedogene, bl.a. enkelte oljer, så kan det oppstå kviser eller urenheter. Silikoner har som sagt overflatiske positive effekter, men tilfører ikke huden noe den trenger og kan sånn sett sies å være overflødig. Hovedårsaken til å unngå silikon er kanskje at silikon ikke er nedbrytbart i naturen. Til slutt er det også slik at noen rett og slett er allergiske mot silikon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #18 Del Skrevet 25. mai 2020 5 hours ago, Roci said: TS, du sier ikke noe om hudtypen din, men jeg antar den kanskje er på den tørre siden? Når det gjelder de forslagene du har fått her, kan det være greit å være klar over følgende: Body Shop Drops of Youth inneholder denaturert alkhol (som kan tørke ut huden) og mye silikon (dimethicone). Silikoner har som hovedoppgave å gi huden en silkemyk overflate, men de danner også en beskyttende hinne som forhindrer fukthetstap fra huden. Det er en del uenighet om silikoner i hudpleie, noen ønsker å unngå disse. Rituals har gode ingredienser, men produktene inneholder eteriske oljer og parfyme som kan gi reaksjoner dersom man har sensitiv hud. Personlig synes jeg at Rituals produkter dufter litt for kraftig for min smak, men det er kun en preferanse. Spenol inneholder ingen fukthetsgivende ingredienser, dvs. den tilfører ikke huden fuktighet, men består stort sett av mykgjørende og fukthetsbevarende ingredienser. Den inneholder to typer parabener som mange ønsker å unngå pga potensielt hormonhemmende egenskaper, men dette er omdiskutert. A-creme inneholder helt ok fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser samt litt A-vitamin, men kan oppleves som fet og klissete på huden. Mary Kay oppgir ikke fullstendige ingredienslister verken på den norske eller internasjonale nettsiden. Vaselin er ren petroleumsgelè, og har ingen fuktighetsgivende egenskaper eller ingredienser. Clinique Moisture Surge har også dimethicone som andre ingrediens på lista, i tilfelle du ønsker å unngå det, men ellers mange gode fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser. De andre kremene som er nevnt, har gode ingredienser og minimalt med potensielt irriterende ingredienser og silikoner. Jeg har prøvd alt av fuktighetsgivende kremer, men jeg sverger til vaselin som eneste kur mot min tørre hud. Anonymkode: 52177...f99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #19 Del Skrevet 25. mai 2020 Weleda eller Weleda light, ut fra om du trenger mye fukt. Billig, enkelt og bra 🙂 Anonymkode: aabe1...e5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettypaige Skrevet 25. mai 2020 #20 Del Skrevet 25. mai 2020 Jeg sverger til Dermalogica sine fuktighetskremer; Active Moist på sommeren (lettere) og Moisture Balance på vinteren da jeg gjerne blir tørrere når det blir kaldt ute. Men din hud trenger jo ikke være lik som min, og ville nok anbefale deg å gå til hudpleier og høre om du kunne ha fått noen prøver på ulike kremer for å få testa ut forskjellige merker selv, uten å måtte kaste vekk masse penger på produkter som ikke passer deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå