AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Jeg jobber selv som assistent i en barnehage hvor vi har 4 avdelinger. Jeg jobber med barna i alderen 3-4 år og har 19 barn. Vi er 4 ansatte på vår avdeling hvor 2 av dem er pedagogiske ledere mens vi andre 2 er assistenter. Begge pedlederne har vært langtids sykemeldte, mens jeg og den andre assistenten + 2 vikarer har vært på jobb de siste 6-7 mnd helt uten pedagogiske ledere. Hva sier regelverket om dette? Jeg kjenner veldig på presset fra barbehagelederen. At vi må på en måte tre inn som pedledere selvom vi "kun" er assistenter og uten noen som helst utdannelse. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: e064c...523
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber selv som assistent i en barnehage hvor vi har 4 avdelinger. Jeg jobber med barna i alderen 3-4 år og har 19 barn. Vi er 4 ansatte på vår avdeling hvor 2 av dem er pedagogiske ledere mens vi andre 2 er assistenter. Begge pedlederne har vært langtids sykemeldte, mens jeg og den andre assistenten + 2 vikarer har vært på jobb de siste 6-7 mnd helt uten pedagogiske ledere. Hva sier regelverket om dette? Jeg kjenner veldig på presset fra barbehagelederen. At vi må på en måte tre inn som pedledere selvom vi "kun" er assistenter og uten noen som helst utdannelse. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: e064c...523 Dessverre er det slik det ofte er, du blir bedt om å gjøre arbeidsoppgaver du ikke får betalt for å gjøre. Above your pay grade. Dette skjer nettopp fordi det ikke finnes noe lovverk som forhindrer slik utnyttelse og som beskytter assistentene. Anonymkode: 9c539...ba4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre er det slik det ofte er, du blir bedt om å gjøre arbeidsoppgaver du ikke får betalt for å gjøre. Above your pay grade. Dette skjer nettopp fordi det ikke finnes noe lovverk som forhindrer slik utnyttelse og som beskytter assistentene. Anonymkode: 9c539...ba4 Utrolig dårlig da. Vi assistenter sliter oss selv ut, spesielt nå som alle disse tiltakene mtp smittevern har kommet. Vi mister også vikarer fordi det blir for mye for dem, og da må vi assistenter lære opp nye. Det siste halvåret har vi hatt over 10 forskjellige vikarer på 2 stillinger. Ingen vil jobbe hos oss i denne "korona" tiden fordi det blir for mye. Anonymkode: e064c...523
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå