Gå til innhold

Bilstol-hysteriet, 45 grader

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre som reagerer på galskapen som foregår i bilstol-gruppen på Facebook. Tenker spesielt på de som på død og liv mener at en babystol MÅ ha 45 grader helning, og da snakker vi NØYAKTIG 45 grader. Eneste som kan vises til av kilder er en useriøs blogg?! 

Leser man på trygg trafikk eller snakker med folk som faktisk er kurset innen dette, får man helt andre svar. Det bør være ca 45 grader helning, men litt avvik må man selvfølgelig regne med. 

Hvem er disse hysteriske menneskene? Er du en av dem? Tror du baby dør om bilstolen har 41 grader helning? Kjører dere alltid på flatt underlag? 🤷‍♀️

Anonymkode: 4e024...cdd

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare til å melde seg ut av den gruppen på Facebook, for der inne er det som du selv sier; hysteri. Spør heller på barnas hus hvis du trenger hjelp. 

Anonymkode: a7936...739

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Måtte bare melde meg ut av den gruppa, for ett hysteri🙄 og enkelte av "ekspertene" der inne provoserte meg faktisk ganske mye... 

Greit å være nøye med sikkerheten, men det der er galskap😳

Anonymkode: d9362...fc0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Noen  kaller det hysteri , ande kaller det å sikre best mulig, jeg foretrekker definitivt å tilhøre de siste der

Anonymkode: 7e41f...281

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen  kaller det hysteri , ande kaller det å sikre best mulig, jeg foretrekker definitivt å tilhøre de siste der

Der har vi en sånn typisk nedlatende holdning 🙈 Tror du virkelig at barnet ditt sitter sikrere om du har 45 grader istedenfor 41 grader? 

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan fint sikre barnet sitt ordentlig uten å bli hysterisk. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Mye galskap i de gruppene. 
Man må for all del ikke spørre om beltestol til barn under 125 og 25 kilo. 

Noen går så langt som å skjelle ut fremmede med små barn i beltestol, jeg er selv redd for å møte noen av de siden min snart 5 åring sitter fremovervendt i beltestol🥶

Hysteri og selvlagde regler som verken trygg trafikk eller andre har!

Anonymkode: e394a...6fd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye galskap i de gruppene. 
Man må for all del ikke spørre om beltestol til barn under 125 og 25 kilo. 

Noen går så langt som å skjelle ut fremmede med små barn i beltestol, jeg er selv redd for å møte noen av de siden min snart 5 åring sitter fremovervendt i beltestol🥶

Hysteri og selvlagde regler som verken trygg trafikk eller andre har!

Anonymkode: e394a...6fd

Herregud, skjønner de ikke selv at dette er sykt? Det er greit at barn skal sikres, men de kan jo ikke sitte bakovervendt resten av livet. 

Fant dette bildet på bloggen https://bilstoler.blogg.no/

Altså, det er ikke normalt å tvinge et barn på nesten 9 år å sitte slik 😱

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, skjønner de ikke selv at dette er sykt? Det er greit at barn skal sikres, men de kan jo ikke sitte bakovervendt resten av livet. 

Klarte visst ikke ligge ved bilde, men finner det her https://bilstoler.blogg.no/1520702550_store_barn_bakovervendt.html

• Liker 2
Skrevet

Samboer snudde sønnen vår sist sommer, da var han akkurat 3 år. Prøvde så godt jeg kunne(å overbevise han at ungen burde sitte bakovervendt, er sjeleglad at mini nå er 4 år sånn at det er litt mere legitimt. I frykt for å møte på slike bilstolmafia mødre 🤣

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at om det er tvang, er det ikke greit. Men ellers, hvorfor spiller det noen rolle for deg at noen ønsker å sikre også store barn best mulig?

Jeg skjeller ikke ut noen, for det er ikke min sak hvordan andre velger å beskytte barna sine. 41 eller 45 grader i babystol spiller liten rolle, men det er faktisk fem ganger så trygt å sitte bakovervendt, så hvorfor ikke gjøre det så lenge som mulig?

Anonymkode: 3fce0...740

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du mener er sykt? At de ikke kan sitte bakovervendt resten av livet er ikke et argument for å ikke sikre dem bakovervendt så lenge som mulig. 
Og nei det er ikke normalt å sitte bakovervendt når man er 9 år men er det skadelig på noe vis tenker du?

Er de som er «hysteriske» i forhold til bilsikring noe verre når de påpeker andres, i deres øyne mangelfulle, sikring av barn enn du er når du mener de som velger bakovervendt lengst mulig er syke?

Anonymkode: 97476...e94

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sikring av barn enn du er når du mener de som velger bakovervendt lengst mulig er syke?

Anonymkode: 97476...e94

Mente det var sykt å gå bort til fremmede å kommentere. 

Er man 9 år begynner gjerne venner å reagere om man sitter plassert som et lite barn baki bilen. Det ser heller ikke behagelig ut å sitte bøyd slik over lang tid. Men jeg ville aldri lagt meg oppi det eller sagt noe. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarte visst ikke ligge ved bilde, men finner det her https://bilstoler.blogg.no/1520702550_store_barn_bakovervendt.html

Kanskje dette du tenker på? Er enig i at det blir å dra det litt langt. Kan da umulig være noe godt å sitte slik? 

Screenshot_20200524_221947_com.android.chrome.jpg

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dette du tenker på? Er enig i at det blir å dra det litt langt. Kan da umulig være noe godt å sitte slik? 

Tror ikke dere skal ta for gitt at barnet på 8,5 år sitter sånn til vanlig men at det er et bilde for å illustrere hvor lenge det er fysisk mulig for barn å sitte i bakovervendt sete. For barnets størrelse blir ofte brukt som er argument for å snu dem lenge før de er 4 år. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud folk er syk i hode 😂

Anonymkode: 49bb2...ef0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud folk er syk i hode 😂

Anonymkode: 49bb2...ef0

Egentlig er det ikke noe sykere enn å snu en 2 åring. En 2 åring vil mest sannsynlig ikke overleve en kollisjon. Denne 8 åringen kommer godt fra den.

Anonymkode: a6d9f...3bc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Heisenberg skrev:

Tror ikke dere skal ta for gitt at barnet på 8,5 år sitter sånn til vanlig men at det er et bilde for å illustrere hvor lenge det er fysisk mulig for barn å sitte i bakovervendt sete. For barnets størrelse blir ofte brukt som er argument for å snu dem lenge før de er 4 år. 

Etter å ha lest i den gruppen tror jeg absolutt det finnes mødre som plasserer barna sine slik daglig. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig er det ikke noe sykere enn å snu en 2 åring. En 2 åring vil mest sannsynlig ikke overleve en kollisjon. Denne 8 åringen kommer godt fra den.

Anonymkode: a6d9f...3bc

Med mulighet for alvorlig hofteskade. 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest i den gruppen tror jeg absolutt det finnes mødre som plasserer barna sine slik daglig. 

Og de skader ingen. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...