Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jada, jeg vet det finnes litt gjengmiljøer akkurat i Oslo, og det er noe som må ryddes opp i også. Men hele resten av landet hadde dette problemet før, fra nordmenn!!

Anonymkode: 3d700...d82

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor står det at hennes foreldre tenker på økonomi? Dette er tatt fra ditt ønske om å dreie det dithen, ikke deres evt. meninger, de vet du jo ingenting om.

Anonymkode: 3d700...d82

Ønsker ikke noe som helst jeg. Presiserer bare at det ikke må være rasistisk å mene noe om mennesker fra Afrika eller Asia, så lenge meningene er begrunnet med annet enn at de kommer fra et sted, tror på noe osv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Uatskillelig skrev:

Det er rasistisk å si ‘send dem til dit de kom fra’..

Det tror jeg ikke at det er...

Anonymkode: 70d0c...ce2

AnonymBruker
Skrevet

Enig med foreldrene dine 

Anonymkode: af08a...512

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt min mor kommentere slikt et par ganger. Jeg sier tvert i mot og prøver å sette henne til vegs.  Noe det er veldig lett å gjøre med noen som har den slags holdninger. De holder ikke vann, og sprekker så fort man får de til å se ting fra et annet ståsted.

Vil ikke kalle det rasisme, men uvitenhet og ignoranse.

Anonymkode: 7f548...f60

AnonymBruker
Skrevet

Forldrene din er ikke rasister, de er realister. De har vel bare som mange andre fått nok av all multikultur og all politisk korrekthet som vi blir påtvunget. 

Anonymkode: f73ec...932

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forldrene din er ikke rasister, de er realister. De har vel bare som mange andre fått nok av all multikultur og all politisk korrekthet som vi blir påtvunget. 

Anonymkode: f73ec...932

Og jeg føler at jeg blir påtvunget å høre og se all dritten som dere spyr ut over hele internett og i familiesammenkomster fordi den bitre rasist-onkelen bare MÅ diskutere under middagen. 

Anonymkode: 5efb3...aff

AnonymBruker
Skrevet

Å bli påtvunget noe man ikke liker er bare noe man må leve med i et demokrati.

Folk flest vil ha multikultur.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Om det i det hele tatt går ann å kalle de fremdeles så homogente Norge for "multikulturelt".

Jeg håper det en gang blir det, men per nå er det veldig langt igjen. Ingen parti over sperregrensen støtter noe mer enn et absolutt minimum av innvandring.

Skrevet

Jeg føler med deg Ts, det er noe lavpanna over det å kommentere andre menneskers hudfarge i den settingen du skisserer. Hudfarge er irrelevant. 

Det som er relevant, det er kulturell og religiøs bakgrunn - og hvorvidt disse lar seg integrere/sameksistere med det norske. Det er ikke lett, da enkelte kulturer og religioner har en annet ontoligisk forankring enn nordmenn aka 2020. Like barn leker best.

Multikulturelle har vi blitt, det må vi bare akseptere, det er ingen vei tilbake. Jeg vet heller ikke om jeg vil tilbake, ettersom det flerkulturelle samfunnet også har brakt med seg elementer som jeg setter pris på. Når det er skrevet, så skal norsk kultur være dominant i Norge, med våre normer og verdier som grunnmur. Vi skal heller ikke ta i mot så mange at etniske nordmenn står i fare for å havne i mindretall. Og vi skal begrense innvandringen fra land hvor kultur og religion står i sterk kontrast mot det norske. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan trøste deg med at mange av de du synes synd på TS, er enda mer rasistiske enn foreldrene dine noen gang kommer til å bli.

Anonymkode: b04e4...97d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ser det i denne tråden TS , hvordan enkelte er - lik dine foreldre  50ish  med lite kjennskap til mennesker av andre farger eller religioner. 

Heldigvis vet du bedre som både vokste  opp med skikkelig opplæring på skolen både mtp  religionfag og kildekritikk ( samfunnsfag)

Kan desverre  ikke lære gamle hunder å gjø, du får bare bytte samtaleemne å prøve å la  være å irritere deg. 

Anonymkode: 7e50a...c69

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for innlegg av utestengt bruker, diskriminerende og nedsettende innhold, brukerdebatt og avsporinger samt svar til dette.

Edie, adm.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sendingen varte vel et par timer eller noe.  NRK søker jo etter programledere med hijab etc, fordi de vil lage programmer og.  gjøre muslimer hverdagslig og allment. Problemet for NRK er at de fleste som ser deres propaganda er voksne og eldre norske folk som ikke ønsker dette velkommen. Mange er selvsagt enige med de eldre i dette men de ser ikke på NRK og får det ikke med seg på samme måte. Hvorfor skal skattepengene våre brukes til dette, dvs tidligere lisensen som nå alle får over skatteseddelen.

Anonymkode: 4b588...e7d

Den der er jeg litt "ehh" på, hvorfor søker de etter kvinner med hijab, samtidig har ikke kristne norske kvinner lov å gå med kors? Det var jo en himla debatt om dette i 2015 hvor NRK vil fremstå som nøytral. 

https://www.nrk.no/kultur/nrk-fikk-medhold-i-_korsnekt_-saken-1.12362363

Hijab i seg selv er jo ikke religiøst symbol, det er politisk. Flere millioner kvinner kjemper for å droppe hijab, niqab, burka. Plagg som undertrykker kvinner, men her i Norge kjemper de for å ha den på seg.... 

Husk debatten om badeplagg. (burkini) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, HalldirV2 skrev:

Jeg føler med deg Ts, det er noe lavpanna over det å kommentere andre menneskers hudfarge i den settingen du skisserer. Hudfarge er irrelevant. 

Det som er relevant, det er kulturell og religiøs bakgrunn - og hvorvidt disse lar seg integrere/sameksistere med det norske. Det er ikke lett, da enkelte kulturer og religioner har en annet ontoligisk forankring enn nordmenn aka 2020. Like barn leker best.

Multikulturelle har vi blitt, det må vi bare akseptere, det er ingen vei tilbake. Jeg vet heller ikke om jeg vil tilbake, ettersom det flerkulturelle samfunnet også har brakt med seg elementer som jeg setter pris på. Når det er skrevet, så skal norsk kultur være dominant i Norge, med våre normer og verdier som grunnmur. Vi skal heller ikke ta i mot så mange at etniske nordmenn står i fare for å havne i mindretall. Og vi skal begrense innvandringen fra land hvor kultur og religion står i sterk kontrast mot det norske. 

Jaja, snakk for deg selv.

Jeg har egentlig ikke lyst å bli i Norge lenger. Det er ødelagt for min del. Når nordmenn i tillegg er veldig konfliktsky og totalt motsatt, så er det en ganske dårlig kombinajson med det som har skjedd de siste årene. Og det bare fortsetter.

Har ikke lyst å oppdra noen heller hvis jeg skulle fått barn (men det er uansett tvilsomt at jeg skal få barn, men hypotetisk)

Så ja, Norge er over for min del, poltikerne har ødelagt det : )

Anonymkode: 0e6ea...37d

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi ta klimaet også? Nordmenn har jo bygget dette landet i et veldig hardt klima som er ganske ulikt andre deler av verden. Vi her flere måneder med nesten ikke sol, også omvendt om sommeren. Men mange har likevel d-vitamin mangel. Når man ser hvordan landskapet ser ut, så er det gankse imponerende, det er mye fjell og tøft terreng, også i tillegg til kulda, synes at forfedrene ofret mye for å bygge samfunnet vi har fått idag. Jeg tror det ligger mye slit bak. Har ikke lyst å risikere at alt dette bare forsvinner.

Hvis det ikke hadde vært for de økonomiske godene, hadde noen i det hele tatt kommet hit ?

(får sikkert kjeft nå men bare en tanke)

og enig, jeg liker heller ikke folk som bare gauler ut alt slags hat.

15 timer siden, judith52 skrev:

Ganske sikkert NEI.

Som utlendinger så plager det meg at noen av dere nordmenn synes vi bare vil flytte dit for økonomiens skyld, men jeg tipper også at det i hvert fall er tilfellet for mange eller kanskje de fleste, og så jeg skjønner det samtidig.

Jeg ønsker å flytte til Norge på mange andre grunner som for eksempel for å være tett til naturen og rett og slett fordi (og ikke le, for jeg er på alvor) det ser ut som om stillheten faktisk blir satt litt pris på dit, noe som dessverre ikke skjer der jeg vokste opp og bor akkurat nå. Jeg orker ikke å tåle så mye støy som her hele mitt liv, jeg er slitten og det er bare helt på trynet. Jeg regner med at det er bråkete mennesker også i Norge, forstår meg rett, problemet er bare hvor mange, hvor mye, hvor ofte og hva holdningen til folk flest til støyen generelt er. Og det er jo mange andre rolige steder der ute som ville være mye lettere å flytte til, men som sagt er det langt fra den eneste grunnen.

Jeg skulle faktisk ville flytte dit uansett økomomien såvidt det ikke var altfor dårlig (fordi jeg ikke skal late som om jeg skulle flytte til et fattig land heller). Det harde klimaet som dere snakker om, selv om sikkert hardt, høres ikke så altfor kjipt ut for noen av oss i hvert fall. Er det egentlig sååå utrivelig? Vil liksom heller måtte kle meg som det klimaet krever det enn måtte tåle sommerens overdrevne varmet vi får her. Man slipper ikke unna det.

(Beklager for feil)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jaja, snakk for deg selv.

Jeg har egentlig ikke lyst å bli i Norge lenger. Det er ødelagt for min del. Når nordmenn i tillegg er veldig konfliktsky og totalt motsatt, så er det en ganske dårlig kombinajson med det som har skjedd de siste årene. Og det bare fortsetter.

Har ikke lyst å oppdra noen heller hvis jeg skulle fått barn (men det er uansett tvilsomt at jeg skal få barn, men hypotetisk)

Så ja, Norge er over for min del, poltikerne har ødelagt det : )

Slik føler jeg det også. Norge har i det siste blitt alt for nasjonalistisk. Alt for høyrevridd. Kjenner ikke igjen landet mitt lengere.

Flyttet ut i 2015, til et mer inkluderende og multikulturelt samfunn, og vender ikke tilbake før Siv og Erna er borte fra makten, det kan jeg love dere.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slik føler jeg det også. Norge har i det siste blitt alt for nasjonalistisk. Alt for høyrevridd. Kjenner ikke igjen landet mitt lengere.

Flyttet ut i 2015, til et mer inkluderende og multikulturelt samfunn, og vender ikke tilbake før Siv og Erna er borte fra makten, det kan jeg love dere.

Seriøst? Norge har alltid vært nasjonalistisk, det er slik vi har overlevd hittil.

Kanskje du skal lese litt historie.

Bare å flytte det. Hva mener du med multukultikurelt samfunn egenltig? Og hvorfor er dette så mye bedre enn slik det var før?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Sendingen varte vel et par timer eller noe.  NRK søker jo etter programledere med hijab etc, fordi de vil lage programmer og.  gjøre muslimer hverdagslig og allment. Problemet for NRK er at de fleste som ser deres propaganda er voksne og eldre norske folk som ikke ønsker dette velkommen. Mange er selvsagt enige med de eldre i dette men de ser ikke på NRK og får det ikke med seg på samme måte. Hvorfor skal skattepengene våre brukes til dette, dvs tidligere lisensen som nå alle får over skatteseddelen.

Stemmer dette? Absurd om det gjør det, da personer som løper det iranske prestestyrets ærend ikke akkurat bør vises frem. Personer som benytter hijab (bl.a. nesten alle unge muslimske kvinner på østkanten) tilhører en svært bakstreversk gruppe islamtilhengere.

6 hours ago, AnonymBruker said:

Multikultur i moderat grad er fint, men religion er ukultur. Jeg er sterk kritisk til muslimsk innvandring, men er åpen for alle nasjonaliteter såfremt de er ateister eller bagatellmessig religiøse. Dater gjerne folk som stammer fra muslimske land som ikke er religiøse selv.

Anonymkode: a70a4...c21

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer dette? Absurd om det gjør det, da personer som løper det iranske prestestyrets ærend ikke akkurat bør vises frem. Personer som benytter hijab (bl.a. nesten alle unge muslimske kvinner på østkanten) tilhører en svært bakstreversk gruppe islamtilhengere.

Multikultur i moderat grad er fint, men religion er ukultur. Jeg er sterk kritisk til muslimsk innvandring, men er åpen for alle nasjonaliteter såfremt de er ateister eller bagatellmessig religiøse. Dater gjerne folk som stammer fra muslimske land som ikke er religiøse selv.

Anonymkode: a70a4...c21

Har dere ikke fått med dere dette? De søkte blant annet etter skuespillere med hijab, helt ned til 12 år.

https://www.nettavisen.no/meninger/manouchehri/mener-nrk-at-jenter-uten-hijab-ikke-er-muslimske-nok/3423446730.html

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...