Gå til innhold

Når lar dere barna dra alene på standen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei på snart 12 år som i helga var på besøk hos ei venninne, i dag da hun kom hjem fortalte hun at hun og venninnen fikk lov til å gå alene å bade. 

Jeg vet ikke om jeg er helt komfortabel med det, hvilken alder lot dere barna dra alene å bade?

Anonymkode: 860ee...407

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Når de har bestått 200m svømmeprøve.

AnonymBruker
Skrevet

Tror han var 12 første gang han fikk dra med venner, men han har gått på svømming siden han var 4, og de måtte være minst 3 stykker så de hadde større sjanse for å hjelpe hverandre eller skaffe hjelp om noe skjedde.

Selv fikk jeg dra på stranda alene fra jeg var 9 og i svømmehall fra jeg var 7. Med redningsvest, for jeg kunne ikke svømme. Når jeg tenker på det nå så var det jo galskap...

Anonymkode: 29f4f...842

Skrevet

Nei.

En som er 12 år gammel vet som oftest ikke hva man skal gjøre om det skulle oppstå ulykke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jo ganske enige med svarene her. Jeg føler meg absolutt ikke komfortabel med å la henne gå alene på stranden. Men er tydeligvis flere på hennes alder som får lov, jeg hadde ikke tenkt tanken engang før hun kom hjem å fortalte meg det..

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er jo ganske enige med svarene her. Jeg føler meg absolutt ikke komfortabel med å la henne gå alene på stranden. Men er tydeligvis flere på hennes alder som får lov, jeg hadde ikke tenkt tanken engang før hun kom hjem å fortalte meg det..

Hadde ikke brydd meg om de andre får lov, om det skulle skje noe med din datter så er det du som sitter igjen og angrer. 

AnonymBruker
Skrevet

13 år

Anonymkode: b8a01...d01

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og vennene mine syklet til badevannet og svømmebassenget i 6-7 klasse. Det er vel i 12-13 års alderen og det var ingen som hadde noe problem med det. Nå er det jo litt mer hysteriske tider mtp barneoppdragelse så jeg vet egentlig ikke selv hva jeg ville gjort. 

Så lenge du vet at barnet ditt kan svømme, at vennene kan svømme og at de kan å ta enkle forhåndsregler så burde det gå bra? Barn kan drukne på stranda med foreldrene til stede også, så man kan ikke beskytte dem mot riktig alt. 

Anonymkode: 45429...cd7

Skrevet

Sommeren mellom 12 og 13 tror jeg.... Ikke helt komfortabel med det jeg heller, men vi gjorde det allikevel.... Må legge til at hun er veldig trygg i vann, har gått på svømmekurs i mange år osv, men allikevel - fort gjort å glemme seg når man er med venner....

Synes det er rart at foreldrene til venninna ikke spurte deg om det var greit.... Ville aldri sendt avgårde noen jeg hadde ansvar for uten å vite at foreldrene syntes det var ok...

AnonymBruker
Skrevet

Han fylte nettopp 12, og får lov nå i sommer. Men de skal være minimum 3 stk, og det er heller ikke hvem som helst av kompisene han får gå med. Det snakker vi om først og ser an hvem det er. De får gå på en liten strand her vi bor, ikke sykle til den store stranda med stupebrett og brygge hvor det er mer kaos med veldig mange mennesker og nye herjing.

Med andre ord får han lov kun etter spesielle omstendigheter.

Anonymkode: 2959b...df5

AnonymBruker
Skrevet

De har vært ca 12 år. Er svømmedyktige.Vi bor rett ved stranda,er som regel med dem. 

Anonymkode: 790c1...aea

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg og vennene mine syklet til badevannet og svømmebassenget i 6-7 klasse. Det er vel i 12-13 års alderen og det var ingen som hadde noe problem med det. Nå er det jo litt mer hysteriske tider mtp barneoppdragelse så jeg vet egentlig ikke selv hva jeg ville gjort. 

Så lenge du vet at barnet ditt kan svømme, at vennene kan svømme og at de kan å ta enkle forhåndsregler så burde det gå bra? Barn kan drukne på stranda med foreldrene til stede også, så man kan ikke beskytte dem mot riktig alt. 

Anonymkode: 45429...cd7

6-7. klasse er vel mer 10-13? 

Da jeg gikk i 5. klasse både dro vi og badet og dro til byen på kino alene, men det er jo andre tider nå. 🤷 Er lærer på ungdomsskolen og selv 10. klassingene på 16 år får ikke lov å vasse på klassetur en gang med mindre det er minst en voksen med livvakt-kurs per 10. elev eller noe sånt. 

Anonymkode: 1b80d...338

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...