AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Neste bølge er etter alle solemerker utsatt til høsten. Det virker som om smitten nå er nede på et nivå hvor man skal være direkte uheldig om man pådrar seg viruset. Årsakene til dette kan være flere. Trolig kan reduksjonen i smitten relateres til nedstengingen samt årstiden vi nå er inne i. Vi tilbringer lite tid innendørs og trekker ut i solen. Av naturlig grunner vil selv smitteuvettig omgang med hverandre trolig være mindre potent nå enn om høsten. Det andre elementet kan muligens linkes til bedre overholdelse av basale smittevern tiltak, samt at viruset har mutert til en mindre aggressiv strain. Når det gjelder overholdelse av basalt smittevern tror jeg dette er et blindspor. Folk virker å bry seg mindre nå enn tidligere. Dette er noe jeg observerer titt og ofte. Folk som trenger seg innpå en bakfra i butikken, på toget osv. Hva tenker dere? Er viruset i ferd med å bli mer godartet? Spiller årstiden inn? Eller er vi på landsbasis blitt så mye flinkere til å ta hensyn til hinanden? Anonymkode: 0d0f4...8c1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 Nesten alle er veldig flinke. Selv om man skulle tro det motsatte med mange av de klage-trådene her inne om hvor håpløse «folk» er. Anonymkode: 672da...568 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Forhåpentligvis har viruset mutert såpass til høsten at det ikke gjør noen stor skade. Man kan bare håpe Anonymkode: b0148...207 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #4 Skrevet 24. mai 2020 Nå er da grensene stengt og ergo mindre smittefare. Nedstenging var lurt. De må ha stengt ut året og nordmenn vil klare seg. Anonymkode: fac9b...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #5 Skrevet 24. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er da grensene stengt og ergo mindre smittefare. Nedstenging var lurt. De må ha stengt ut året og nordmenn vil klare seg. Anonymkode: fac9b...d0e Dette er egentlig den viktigste faktoren. Alle de siste smittetilfellene her jeg bor har vært ifb "utenlandsreise". Anonymkode: 07ae0...968 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #7 Skrevet 24. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare vent. Anonymkode: bd486...11e To uker! 😉 Det kommer ikke til å bli noen massiv oppblomstring nå. Kanskje til høsten når det blir mer sesong for snufs og host. Jeg er glad jeg bor et sted der myndighetene tok dette på alvor. Se på England. USA. Sverige, for den del. Satser på at vi har en vaksine i løpet av vinteren, så er vi kvitt denne skiten og. Anonymkode: 39df7...d2e 5
Anbefalte innlegg