MonicaG88 Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Hei hei alle sammen. Jeg er nysgjerrig på hvordan folk løser utfordringen ved å være alenemamma og jobbe i turnus/skiftarbeid. Hvem har ungene da? Kommer far inn? Jeg er redd det kan bli veldig utfordrende her, men jeg kan ikke bare trylle frem en dagtid jobb heller.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 Jeg "tryllet" meg til en dagjobb 😅 det ble så mye rot med at far skulle passe da, så mine foreldre og naboer osv. Ingen kunne love noe fast så det var mye lettere å gå over til dagtid. Jeg ville hvertfall søkt på dagjobber som første tiltak. Trodde aldri jeg kom til å få det som sykepleier men det var flere muligheter enn jeg trodde. Anonymkode: 6c5a8...b8e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Hva slags turnusordning har du? Jeg fikk meg først dagjobb som sykepleier men det viste seg å innebære mye overtidsarbeid og passet derfor enda verre enn en turnusjobb! Så det jeg gjorde var å søke på jobb i kommunen hvor de sliter med rekruttering og forhandlet meg frem til en svært gunstig turnus med minimalt med kveldsvakter og bytter internt med andre som heller ønsker å jobbe kveld de få kveldsvaktene jeg har. Så hjelper foreldrene mine meg de få gangene jeg ikke får byttet. Anonymkode: 77541...2d3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #4 Skrevet 24. mai 2020 Man må nesten bare tilpasse det. Man kan ikke forvente jobben skal tilrettelegge i hodet og rævva for deg Anonymkode: d4b61...a53
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #5 Skrevet 24. mai 2020 Enten må du ansatte en barnevakt, få støtte fra familie eller få tilpasset turnus noe ut fra fars samvær (hvis det foreligger samværsavtale) eller finne deg ny jobb. Anonymkode: b8c3c...037 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #6 Skrevet 24. mai 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må nesten bare tilpasse det. Man kan ikke forvente jobben skal tilrettelegge i hodet og rævva for deg Anonymkode: d4b61...a53 Tull. Det kan man forsøke å få til. Det er så mange dumme svar her på KG,jeg blir helt matt. Anonymkode: 3ccb0...26d 1
Sylveon Skrevet 24. mai 2020 #7 Skrevet 24. mai 2020 1 time siden, MonicaG88 skrev: Hei hei alle sammen. Jeg er nysgjerrig på hvordan folk løser utfordringen ved å være alenemamma og jobbe i turnus/skiftarbeid. Hvem har ungene da? Kommer far inn? Jeg er redd det kan bli veldig utfordrende her, men jeg kan ikke bare trylle frem en dagtid jobb heller. Hvor gamle er barna? Hvordan er turnusen din? Jeg er veldig enig med AB. Første tiltak burde være å søke en dagtidsjobb. Det vil lette belastningen betraktelig. Kanskje du ikke kan trylle frem en, men den som inget våger inget vinner. Om far kommer inn er opp til far. Du kan gå i dialog med han og høre om det er mulighet til å få til en avtale. En avtale bør være fast og stabil, så det vil jo også være avhengig av at jobben din har en fast og stabil turnus. Andre løsninger er familie, venner eller en fast barnevakt som blir betalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå