Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått studere over nett når dere har gått på dagpenger?

Har søkt på en master i ledelse, nettstudier som skal kunne kombineres med full jobb. 7,5 studiepoeng * 2 per semester. Finner bare litt diffuse svar hos nav...

onsdag fikk jeg vite at jeg mister jobben, jobben må nedbemanne 40% av de ansatte!

Hele verden falt i grus, og jeg klamrer meg til håpet om å i det minste kunne ta studiet mens jeg søker nye jobber. Ikke det letteste markedet å søke i nå, selv om jeg har en relativt god CV og er ung(33)

Noen erfaringer?

Anonymkode: 17c91...840

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet er ikke nettstudier heller tillatt, men nå har det vel kommet nye regler som åpner for at permitterte/ arbeidsløse kan få fritak for å studere? Ring ditt lokale nav for å høre hva de sier :) 

Anonymkode: c5fb7...76b

AnonymBruker
Skrevet

Tror bare det fritaket er frem til 31 august. Jeg får ringe å høre 🤞

ts

Anonymkode: 17c91...840

AnonymBruker
Skrevet

50 % studieprogresjon - Så lenge undervisningen i utdanningen ikke er mer enn ti dager undervisning på dagtid (inkl eventuell periode med praksis), faller utdanningen innunder unntaksreglene for rett til dagpenger i kombinasjon med utdanning jf. folketrygdloven 4-6 og tilhørende forskrift. Hvis det er kveldsundervisning er det ingen problem når studieprogresjonen ikke overstiger 50%. 

Den nye ordningen med utdanning i kombinasjon med dagpenger forutsetter at brukern ikke mottar støtte fra Lånekassen og har foreløpig kun varighet til 31.08.20. Den dekker alle typer utdanning uavhengig av om den faller innunder de ordinære unntaksvilkårene for rett til dagpenger i kombinasjon med utdanning. 

Anonymkode: 4b316...a22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...