Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hjemmeeksamen og der er det et krav om en oppgave på 5000 ord (+/- 10 %)

Jeg har nå kommet til 2200 ord og det så vondt stopp. Jeg har ikke mer å skrive om og klarer ikke vri hjernen min heller. Blar i pensum etter flere tips, men er blank.

Noe tips til skrivesperre?

Anonymkode: 9072b...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med eksamen på 5000 ord regner jeg med du har noen få dager på deg (?), så jeg ville gått meg en tur ut og fokusert på alt annet enn eksamensoppgaven. Bare prøv å koble ut hjernen en liten stund. Etterpå kan du prøve å lese litt artikler, bøker osv om temaet, eller kanskje diskutere det med noen.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. 

Det er et sanlingsbasert studie, så jeg kjenner egentlig ingen jeg kan diskutere dette med. 

Jeg har 12 dager på meg (5 dager igjen til innlevering)

Jeg lurer på i jeg det hele tatt klarer å bestå denne eksamen .

AnonymBruker
Skrevet

Uff, skrivesperre er så fælt. Har du prøvd å lage et tankekart rundt temaet, der du drar inn alt som kan være relevant?

Anonymkode: 24fe3...82a

AnonymBruker
Skrevet

må du ha god karakter? hvis ikke hadde jeg bare skrevet masse svada. Jeg skriver masteroppgave nå og husker at jeg satt fast i flere uker på 6000 ord (skal ha 12-15000 ord). Da hjalp det å skrive masse tull, selv om jeg brukte kanskje 1/3 del av det jeg hadde skrevet i avhandlingen min. Den 1/3 delen som jeg valgte å beholde inspirerte og pekte meg i riktig retning slik at jeg skrev 6000 ord ekstra på to dager. da var jeg plutselig ferdig  med hele avhandlingen. Så mitt tips er å bare skrive hva som helst, selv om dette nesten høres ut som en eventyrfortelling så må du bare skrive noe :) Lykke til.

Anonymkode: 175b3...31b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Det er et sanlingsbasert studie, så jeg kjenner egentlig ingen jeg kan diskutere dette med. 

Jeg har 12 dager på meg (5 dager igjen til innlevering)

Jeg lurer på i jeg det hele tatt klarer å bestå denne eksamen .

12 dager er jo veldig lang frist. Du må enten skrive mer om det du har skrevet om eller finne et nytt poeng/teori/tolkning/++ å skrive om i tillegg. Ganske vanskelig å hjelpe når vi ikke vet hva oppgaven er.

Har du fem dager igjen kan du fint ta en dag pause og så forsøke igjen dagen etter.

Det kan også hjelpe å skrive andre deler av oppgaven. Begynne på konklusjonen/innledningen eller noe sånt. Man må ikke skrive alt i rekkefølge.

Anonymkode: 1e22e...2f9

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips. Jeg skriver ned alt jeg kommer på, i håp om at jeg til slutt har nok ord. Har jo selvfølgelig som mål å kun sjekke at jeg har riktige referanser og kilder, samt ingen skrivefeil i løpet av neste uke.

Skjønner jo allerede nå at jeg ikke får noen god karakter på dette, men vil gjerne bestå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...