AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Jeg har nå vært syndebukk i ett psykopatisk spill i 6 år. Det hele begynte med at jeg ble kjent med både ei dame og en fyr samtidig. Han og meg ble litt interessant i hverandre men av en eller annen grunn avviste han meg og sa jeg skremte han bort uten å helt forklare hvorfor og den perioden la jeg ut en del på nett om psykopati fordi jeg nettopp hadde vært i ett kort forhold med en jeg fant ut at hadde gjort flere overgrep mot barn og han truet meg når jeg avslørte han og ba han dra ett visst sted å sa jeg aldri ville tatt i han med ildtang hvis jeg hadde visst det. Jeg flytta da blant annet for å komme meg vekk da han ble satt inn sånn at han ikke skulle vite hvor jeg bodde når han kom ut igjen. Jeg fikk da overta leiligheten over Hu nye såkalte venninna eller dama jeg ble kjent med. Da jeg flytta inn over henne hadde jeg nettopp krangla med han fyren jeg ble kjent med som påsto at jeg hadde avvist han selv om jeg ikke hadde det. Var han som faktisk hadde avvist meg når vi liksom egentlig hadde en date og han fløy å klenga på ei annen i stede. Alt var min skyld og jeg hadde skremt han vekk og var for ivrig og han brydde seg ikke om at jeg ble såra samtidig som han fikk meg til å tru jeg hadde såra han og avvist han og det var mitt tap og min skyld alt sammen. Hen gikk å snakka dritt om meg til alle sine venner som kom å kjeftet på meg og sa jeg plaga han når det er han som la opp til at jeg fikk dårlig samvittighet og prøvde å få kontakt pga ting han la ut på fb. Han la også ut hatefulle ytringer som jeg skjønte var retta mot meg selv om han svarte at ikke det var d når jeg spurte. Til slutt ble jeg så såra og sinna at jeg skrev noe jeg angret på. Han hadde jo indirekte sagt med flere inlegg at han tenkte på å drepe meg selv om ikke andre skjønte det. Men jeg kunne jo ikke bevise noe siden han bare la ut sånne inlegg. Jeg gjorde også noe dumt og det var å sende mail til politiet at han brant sprit hjemme. Da la han ut ett inlegg om at den som kødder med han skulle aldri få fred eller noe i den dur..... Jeg hadde åsså da fått meg ny jobb der min kollega som var den som på en måte var min sjef i jobben kjente han her fyren og hadde kjent han mange år. Jeg turte ikke si noe om at han hadde trua men for ingen ville tru på meg og flere ble sinte på meg for det jeg skrev til han fordi de ikke skjønte at det han la ut var retta mot meg for det jeg jeg ikke bevise. Hu nye naboen var jo også venn med han Hu bodde rett under meg. Det ble mye bråk og spetakkel mellom meg og henne Jeg har aldri hatt sånn bråk med noen naboer før. Jeg var vitne til omsorgssvikt og ble terrorisert med falske profiler på fb, Hu var hakkete og kritiserte, utnytta meg og snakka dritt om hvor syke og gale alle andre var hele tiden. Kjefta og krangla med folk i tlf hele natta osv osv. Jeg opplevde herverk på min bil og min eiendom da jeg bodde der og det var flere som fikk sex tilbud og andre type uhyggelige meldinger fra profiler i mitt navn som var felles kjente av meg og henne osv. Da jeg konfronterte henne anmeldte Hu meg for "falske anklager" siden jeg liksom ikke kunne bevise at det var henne selv om jeg skjønte det. Hu fikk politiet til å tru på henne så jeg orka ikke mer og flytta etter 3 år. Nå er det snart 4 år siden jeg flytta og for ett år siden kom da denne karen tilbake til livet mitt som jeg ikke hadde kontakta på 5 år. Jeg huska jo alle truslene hans og at de som gjorde noe mot han skulle aldri få fred så jeg så jeg takka nei til å bli med han hjem fra fest. Ikke lenge etter fikk min kollega problemer og sa opp jobben fordi Hu mente hun hadde blitt overvåka på fb av sjefene og fått klager på ting hun la ut og kunne ikke skjønne hvorfor de fikk vite alt Hu la ut selv etter å ha sletta de. Og det var nøyaktig sånn denne naboen holdt på med meg og kontakta mine venner etter jeg flyttet tilogmed for å få vite alt om meg. Jeg skjønte at han fyren også drev å ga info om meg til henne. Fant også ut senere at Hu naboen hadde tatt kontakt med min ex kollega å snakka om meg og at han fyren hadde gitt henne info om mine inlegg osv. Så han kom vel bare inn i mitt liv for å snoke for henne og hevne seg for gamle ting. Jeg prøvde å si dette til min ex kollega men Hu er bare frekk og sier jeg trakasserer henne og juger. For de har lenge holdt på med å ødelegge for andre for å legge skyld på meg. Blant annet har Hu ex naboen sendt falske meldinger til bv på folk og sagt at det er meg. Nå har de tre rotta seg sammen mot meg og jeg blir da beskyldt for å ha stått bak at det i følge min ex kollega var dårlig arbeidsmiljø og at Hu naboen og han andre er ofre. Flere har sagt at de begge er psykopater og de har begge sagt at folk har kalt dem det. Jeg har jo selv skjønt at det er mange trekk selv om jeg nesten ikke tørr å bruke det ordet lenger etter å ha liksom opplevd tre på rad.... Nå har jeg ingen venner igjen og de får alle til å tro at jeg er den gale. Jeg blir mobbet og hengt ut som psykotisk og har blitt det i noen år men nå er det så ille at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg vet at han fyren har vært voldelig mot noen andre og at han etter det jeg forstår har tanker om å i hvert fall utøve vold mot meg. Var derfor jeg sa nei til å bli med han hjem. Jeg forstår det også som at han har fantasert om mord og blir sett på som gal. Nå blir jeg sett på som en psykopat som setter de andre i dårlig lys fordi jeg har følt meg trua og redd. Folk er sinna og angripende ovenfor meg og bagatelliserer min frykt. Jeg føler meg flau og dum og vil bare unngå alle som kjenner dem. Blir også redd for at de skal klare å ødelegge livet for meg så jeg skal få skyld for alt fra offentlige etater og bli straffet eller innlagt, miste jobben og alt fordi de er tre mot meg og Hu ex kollegaen min skjønner ikke en gang at det er antakelig de to som har plaga meg som har tatt bilder av hennes inlegg på fb sånn at Hu fikk bråk på jobben. Så Hu er egentlig på parti med de og mener jeg har trakassert henne fordi jeg prøvde å få Hu til å skjønne at det er de som driver ett spill og ødelegger for andre rundt meg for at jeg skal mistenkt. Og de har begge indirekte sagt at de aldri skal gi seg før de greier å knekke meg og går rundt å sier jeg bare lager problemer for folk når det er de som gjør det. Bare fordi jeg har meldt de for kriminelle ting. De er som parasitter. Jeg føler meg helt fanga og skjønner ikke hvorfor alle er sinna på meg. Er han som har prøvd å forføre meg for å få meg med hjem for å mishandle meg etter det inntrykket jeg har fått.... Og siden jeg takka nei måtte han liksom ødelegge for andre rundt meg. De bryr seg ikke om andre heller men jeg skal få skylda. Jeg har ikke mer selvrespekt igjen. Prøver å slutte å forsvare meg men føler jeg ikke kan gi opp men blir beskyldt for å ikke respektere de jeg prøver å få til å forstå at ikke det er min skyld. Noen som har opplevd liknende? Anonymkode: 8a801...3a1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 Hvorfor overser du ikke bare disse personene? Ved å svare og skrive om dem lager du jo kaos. La de være og aldri gi dem respons. Lat som de ikke finnes uansett hva de sier og skriver om eller til deg Anonymkode: dc1ad...206 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 For et rotete innlegg. Hvorfor har du kontakt igjen med den gale eksen din? Anonymkode: fca7a...134 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #4 Skrevet 24. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et rotete innlegg. Hvorfor har du kontakt igjen med den gale eksen din? Anonymkode: fca7a...134 Beklager det. Er ikke noen ex heller. Anonymkode: 8a801...3a1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #5 Skrevet 24. mai 2020 Dette ble altfor mye, så jeg klarte ikke å fortsette å lese hele teksten. Men det vanlig er jo at man tar avstand til mennesker som driver med drama, dersom man ikke er interessert i drama selv. Så når du fortsetter å ha kontakt med slike mennesker oppsøker du jo drama. Anonymkode: a28d3...100 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #6 Skrevet 24. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette ble altfor mye, så jeg klarte ikke å fortsette å lese hele teksten. Men det vanlig er jo at man tar avstand til mennesker som driver med drama, dersom man ikke er interessert i drama selv. Så når du fortsetter å ha kontakt med slike mennesker oppsøker du jo drama. Anonymkode: a28d3...100 Saken er at jeg får angst når jeg ser at folk åpenlyst innrømmer at de går rundt å henger meg ut til absolutt alle som psykotisk og sier at de skal få meg innlagt og alt mulig. Føler meg skillelig mobba. Alt dette fordi jeg på tull lagde en såkalt voodoo dukke som likna litt på psykopaten som har vært skikkelig ille og kun sendte internt til ei venninne som gikk bak ryggen på meg og sendte alt videre til å. Jeg har blitt anmeldt for vold pga det og ble beskyldt for å ha lagt ut videoer på YouTube osv. Noe jeg aldri har. Og dette er 4 år siden men fremdels skal de bruke det mot meg. Jeg blir så flau at jeg har lyst til å flytte langt vekk. Jeg har heller aldri hatt noe kunnskap om det åndelige eller sort magi. Jeg vet liksom ikke selv helt om det er de som har hengt seg opp i dette og overdramatiserer eller meg som er værst lengre. Skal sier at jeg hater ikke noen uten grunn. Det må da være personer som virkelig er slemme mot andre også som virkelig gjør fæle ting. Kjenner jeg blir helt brydd og får angst for hva folk tenker om meg liksom. Er jo ikke alle som skjønner at den personen den dukka skal være virkelig er ond liksom og da blir jeg sett som den onde. Føler de skal bruke det til å ødelegge resten av mitt liv og påføre meg evig skam og at de skal sende det rundt til alle arbeidsplasser jeg kommer til å jobbe eller alle venner og bekjente osv. Men har nå Innset at jeg ikke kan ha felles venner og kjente med dem så klart. Det er bare å gi helt opp. Men det er ille at de skal henge meg ut for alltid Anonymkode: 8a801...3a1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #7 Skrevet 24. mai 2020 Null kontakt, flytt dersom behov, steng alle kanaler der de kan nå deg, gå gray rock og plan din exit. Youtube: assc direct, psykopati og kjærlighet (også blogg ) du vil finne svar der. Anonymkode: 440dc...5ee 2
Dominas leketøy Skrevet 24. mai 2020 #8 Skrevet 24. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå vært syndebukk i ett psykopatisk spill i 6 år. Det hele begynte med at jeg ble kjent med både ei dame og en fyr samtidig. Han og meg ble litt interessant i hverandre men av en eller annen grunn avviste han meg og sa jeg skremte han bort uten å helt forklare hvorfor og den perioden la jeg ut en del på nett om psykopati fordi jeg nettopp hadde vært i ett kort forhold med en jeg fant ut at hadde gjort flere overgrep mot barn og han truet meg når jeg avslørte han og ba han dra ett visst sted å sa jeg aldri ville tatt i han med ildtang hvis jeg hadde visst det. Jeg flytta da blant annet for å komme meg vekk da han ble satt inn sånn at han ikke skulle vite hvor jeg bodde når han kom ut igjen. Jeg fikk da overta leiligheten over Hu nye såkalte venninna eller dama jeg ble kjent med. Da jeg flytta inn over henne hadde jeg nettopp krangla med han fyren jeg ble kjent med som påsto at jeg hadde avvist han selv om jeg ikke hadde det. Var han som faktisk hadde avvist meg når vi liksom egentlig hadde en date og han fløy å klenga på ei annen i stede. Alt var min skyld og jeg hadde skremt han vekk og var for ivrig og han brydde seg ikke om at jeg ble såra samtidig som han fikk meg til å tru jeg hadde såra han og avvist han og det var mitt tap og min skyld alt sammen. Hen gikk å snakka dritt om meg til alle sine venner som kom å kjeftet på meg og sa jeg plaga han når det er han som la opp til at jeg fikk dårlig samvittighet og prøvde å få kontakt pga ting han la ut på fb. Han la også ut hatefulle ytringer som jeg skjønte var retta mot meg selv om han svarte at ikke det var d når jeg spurte. Til slutt ble jeg så såra og sinna at jeg skrev noe jeg angret på. Han hadde jo indirekte sagt med flere inlegg at han tenkte på å drepe meg selv om ikke andre skjønte det. Men jeg kunne jo ikke bevise noe siden han bare la ut sånne inlegg. Jeg gjorde også noe dumt og det var å sende mail til politiet at han brant sprit hjemme. Da la han ut ett inlegg om at den som kødder med han skulle aldri få fred eller noe i den dur..... Jeg hadde åsså da fått meg ny jobb der min kollega som var den som på en måte var min sjef i jobben kjente han her fyren og hadde kjent han mange år. Jeg turte ikke si noe om at han hadde trua men for ingen ville tru på meg og flere ble sinte på meg for det jeg skrev til han fordi de ikke skjønte at det han la ut var retta mot meg for det jeg jeg ikke bevise. Hu nye naboen var jo også venn med han Hu bodde rett under meg. Det ble mye bråk og spetakkel mellom meg og henne Jeg har aldri hatt sånn bråk med noen naboer før. Jeg var vitne til omsorgssvikt og ble terrorisert med falske profiler på fb, Hu var hakkete og kritiserte, utnytta meg og snakka dritt om hvor syke og gale alle andre var hele tiden. Kjefta og krangla med folk i tlf hele natta osv osv. Jeg opplevde herverk på min bil og min eiendom da jeg bodde der og det var flere som fikk sex tilbud og andre type uhyggelige meldinger fra profiler i mitt navn som var felles kjente av meg og henne osv. Da jeg konfronterte henne anmeldte Hu meg for "falske anklager" siden jeg liksom ikke kunne bevise at det var henne selv om jeg skjønte det. Hu fikk politiet til å tru på henne så jeg orka ikke mer og flytta etter 3 år. Nå er det snart 4 år siden jeg flytta og for ett år siden kom da denne karen tilbake til livet mitt som jeg ikke hadde kontakta på 5 år. Jeg huska jo alle truslene hans og at de som gjorde noe mot han skulle aldri få fred så jeg så jeg takka nei til å bli med han hjem fra fest. Ikke lenge etter fikk min kollega problemer og sa opp jobben fordi Hu mente hun hadde blitt overvåka på fb av sjefene og fått klager på ting hun la ut og kunne ikke skjønne hvorfor de fikk vite alt Hu la ut selv etter å ha sletta de. Og det var nøyaktig sånn denne naboen holdt på med meg og kontakta mine venner etter jeg flyttet tilogmed for å få vite alt om meg. Jeg skjønte at han fyren også drev å ga info om meg til henne. Fant også ut senere at Hu naboen hadde tatt kontakt med min ex kollega å snakka om meg og at han fyren hadde gitt henne info om mine inlegg osv. Så han kom vel bare inn i mitt liv for å snoke for henne og hevne seg for gamle ting. Jeg prøvde å si dette til min ex kollega men Hu er bare frekk og sier jeg trakasserer henne og juger. For de har lenge holdt på med å ødelegge for andre for å legge skyld på meg. Blant annet har Hu ex naboen sendt falske meldinger til bv på folk og sagt at det er meg. Nå har de tre rotta seg sammen mot meg og jeg blir da beskyldt for å ha stått bak at det i følge min ex kollega var dårlig arbeidsmiljø og at Hu naboen og han andre er ofre. Flere har sagt at de begge er psykopater og de har begge sagt at folk har kalt dem det. Jeg har jo selv skjønt at det er mange trekk selv om jeg nesten ikke tørr å bruke det ordet lenger etter å ha liksom opplevd tre på rad.... Nå har jeg ingen venner igjen og de får alle til å tro at jeg er den gale. Jeg blir mobbet og hengt ut som psykotisk og har blitt det i noen år men nå er det så ille at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg vet at han fyren har vært voldelig mot noen andre og at han etter det jeg forstår har tanker om å i hvert fall utøve vold mot meg. Var derfor jeg sa nei til å bli med han hjem. Jeg forstår det også som at han har fantasert om mord og blir sett på som gal. Nå blir jeg sett på som en psykopat som setter de andre i dårlig lys fordi jeg har følt meg trua og redd. Folk er sinna og angripende ovenfor meg og bagatelliserer min frykt. Jeg føler meg flau og dum og vil bare unngå alle som kjenner dem. Blir også redd for at de skal klare å ødelegge livet for meg så jeg skal få skyld for alt fra offentlige etater og bli straffet eller innlagt, miste jobben og alt fordi de er tre mot meg og Hu ex kollegaen min skjønner ikke en gang at det er antakelig de to som har plaga meg som har tatt bilder av hennes inlegg på fb sånn at Hu fikk bråk på jobben. Så Hu er egentlig på parti med de og mener jeg har trakassert henne fordi jeg prøvde å få Hu til å skjønne at det er de som driver ett spill og ødelegger for andre rundt meg for at jeg skal mistenkt. Og de har begge indirekte sagt at de aldri skal gi seg før de greier å knekke meg og går rundt å sier jeg bare lager problemer for folk når det er de som gjør det. Bare fordi jeg har meldt de for kriminelle ting. De er som parasitter. Jeg føler meg helt fanga og skjønner ikke hvorfor alle er sinna på meg. Er han som har prøvd å forføre meg for å få meg med hjem for å mishandle meg etter det inntrykket jeg har fått.... Og siden jeg takka nei måtte han liksom ødelegge for andre rundt meg. De bryr seg ikke om andre heller men jeg skal få skylda. Jeg har ikke mer selvrespekt igjen. Prøver å slutte å forsvare meg men føler jeg ikke kan gi opp men blir beskyldt for å ikke respektere de jeg prøver å få til å forstå at ikke det er min skyld. Noen som har opplevd liknende? Anonymkode: 8a801...3a1 Høres ut som om du kjenner Varg og June.....
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #9 Skrevet 24. mai 2020 1 time siden, Dominas leketøy skrev: Høres ut som om du kjenner Varg og June..... Jaok Anonymkode: 8a801...3a1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #10 Skrevet 24. mai 2020 Orket ikke lese innlegget ditt ts. Men har vært borti en psykopat selv. Stuck med vedkommende i arbeidslivet inntil jeg ble sykmeldt og sa opp. Så jeg har bare ett tips til deg; hold deg vekke fra desse personene. Aller helst flytt! Anonymkode: df7d8...1e2 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #12 Skrevet 24. mai 2020 Ehhhh.....nei, aldri opplevd lignende..... Og dessverre kjenner jeg alle mine fordommer komme snikende når jeg leser en så usammenhengende og rotete tekst som denne. Mine varsellamper blinker, du er heeeeeelt sikker på det er disse andre som har et problem....?! Anonymkode: 5d21a...f14 12
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #13 Skrevet 25. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehhhh.....nei, aldri opplevd lignende..... Og dessverre kjenner jeg alle mine fordommer komme snikende når jeg leser en så usammenhengende og rotete tekst som denne. Mine varsellamper blinker, du er heeeeeelt sikker på det er disse andre som har et problem....?! Anonymkode: 5d21a...f14 Altså den første har sitti inne to ganger for seksuelle overgrep mot barn..... De andre to er det flere andre jeg kjenner som også sier at de er slik..... Ja kanskje inlegget er litt rotete.... Men mye å forklare på ett inlegg. Litt rar er jeg på min måte med adhd og kan være litt sprø av meg. Folk sier jeg kan være litt mye men jeg er ikke noe ond person hvertfall i følge venner og familie. Men det sies jo at jo fler man opplever av slike mennesker jo vanskeligere er det å bli trodd. Men jeg sitter ikke her å juger heller men det kan jo ikke dere vite Anonymkode: 8a801...3a1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #14 Skrevet 25. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Orket ikke lese innlegget ditt ts. Men har vært borti en psykopat selv. Stuck med vedkommende i arbeidslivet inntil jeg ble sykmeldt og sa opp. Så jeg har bare ett tips til deg; hold deg vekke fra desse personene. Aller helst flytt! Anonymkode: df7d8...1e2 Flytter ikke en meter jeg 😈 Anonymkode: 8a801...3a1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #15 Skrevet 25. mai 2020 Her har jo alle parter bidratt til dramaet. Du burde ha blokka, ignorert og kuttet kontakten med de folka for lenge siden. I stedet heller du bare bensin på bålet med å opprettholde kontakt. Det er vanskelig å kutte kontakten med folk som oppfører seg sånn. Man får jo lyst til å ta tilbake. Har selv kuttet kontakten med en som overvåket meg og skulle bestemme over meg. Det var vanskelig fordi jeg egentlig ville at vi skulle være venner. Men når vi ikke kom noe vei, så så jeg ingen annen løsning. Anonymkode: 2c62e...a8b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #16 Skrevet 27. mai 2020 Mener du at disse menneskene indirekte gjør ting mot deg? Virker som om du tolker ting som et angrep, og deretter går til motangrep slik at det blir en konflikt. Får inntrykk av at du overdriver det andre gjør mot deg, samtidig som du bagatelliserer ting du selv gjør mot andre. Tenker du at alle andre er grunnen til disse konfliktene, og at ingenting er din feil ? Anonymkode: cad22...be0 7
Menchit Skrevet 28. mai 2020 #17 Skrevet 28. mai 2020 Du må slutte å kommunisere med dem. Og så må du for all del slutte å snakke om dem til andre enn helt møre venner som du kan stole på. I tillegg ta, så er det en ting du skriver som får meg til å tenke at du, kanskje uten å tenke over det, bidrar til dette dramaet. Det å legge ut artikler, spesielle saker som "alle", forstår bunner i en personlig konflikt er veldig lite smart. De fleste ser på slikt som direkte pinlig. Slutt å poste noe som helst relatert til private konflikter/vanskelige situasjoner som involverer andre mennesker. Hvis du ikke kan unngå felles kjente så IKKE snakk om dem, ikke spør om dem, hva de driver med, hva de har sagt osv. Aldri vis noe som helst interesse for dem eller deres liv. Blir du konfrontert med ting som har skjedd før, så forsøk å overse det, begynn å snakk om noe annet, for all del ikke sleng dritt om dem eller fortell "syke ting de har gjort", heller ikke ting du har hørt om dem. For å være ærlig synes jeg dett med voodoo dukka var spesielt, men jeg regner med du er ung, og da er det ikke så gale tenker jeg (antar at du som du skriver ikke har kontroll på voodoo 🙈) Bare le det bort, " haha ja hva gjør man når man er desperat liksom" eller noe lignende. Hvis de ikke gir seg så får du vurdere å unngå dem helt en stund. De gir seg nok/finner på noe annet. Når det gjelder kollegaen din synes jeg du kan forsøke å fotelle henne at det ikke var deg, så får du heller bare be henne om enten å stole på deg, eller så får dere gå hver til deres og kutte kontakten. Hvorfor gidder hun å styre med dette nå uansett? Hun går vel ikke tilbake jobben uansett. LÆR DERE Å HOLDE DRAMAET DERES UTENFOR FACEBOOK OG ALLE ANDRE SOSIALE MEDIER Jeg tror ikke helt du skjønner hvor ufattelig dumt det ser ut å drive på poste slik dere gjør. Slutt med en gang. De aller fleste oppegående mennesker som leser det vil tenke at du ikke er "helt god". Dessverre kan man kanskje si, men slik er det, enten man liker det eller ikke. 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #18 Skrevet 29. mai 2020 På 28.5.2020 den 1.47, AnonymBruker skrev: Mener du at disse menneskene indirekte gjør ting mot deg? Virker som om du tolker ting som et angrep, og deretter går til motangrep slik at det blir en konflikt. Får inntrykk av at du overdriver det andre gjør mot deg, samtidig som du bagatelliserer ting du selv gjør mot andre. Tenker du at alle andre er grunnen til disse konfliktene, og at ingenting er din feil ? Anonymkode: cad22...be0 Ja de er indirekte sånn at jeg ikke kan bevise hvordan de holder på. Og jeg vet ikke om jeg skal ta ting på alvor eller ikke. Nei jeg sier ikke at ikke noe er min egen skyld. Men det som har skjedd her også er at den ene på en måte har etter det jeg har forstått drevet skjult hevn og vært passivt aggressiv ETTER at jeg hadde bedt om unnskyldning for ting og trodde vi hadde egentlig ordna opp. Jeg tipset politiet om at han brant sprit hjemme men han konfronterte meg aldri direkte med om han ble tatt og jeg fikk aldri høre fra noen felles kjente om det. Han la ut ett inlegg om at den som kødder med han skal få livet ødlagt i lenge tider eller noe i den dur. Sånt bilde med tekst på engelsk. Sånn at jeg på en måte har gått å vært usikker på hvor jeg hadde han. Hadde faktisk tenkt til å tilby meg å betale bota tilbake hvis han hadde sagt noe. Men han har på en måte holdt det hemmelig og vært indirekte hele veien. Og jeg har funnet ut at han har vært på samme måte mot sin ex og vært voldelig. Jeg har forstått det slik at han har hatt planer om noe stygt mot meg også. Så han holder skjult hvis han er sint på noen men på en måte gjør sånn at man skal være usikker og føle seg utrygg på en måte. Og pga den skjulte hevnen har jeg da også mistenkt og beskyldt noen feil personer for feil ting siden det har vært mer logisk å mistenke dem. Fordi jeg tenker ikke på at en person fortsetter med skjult hevn etter vi har ordna opp. Og en person som skriver melding eller skjeller ut noen å sier "jeg får lyst til å bare drepe deg eller slå deg" i fullt sinne mener gjerne ikke alvor. Men når en person legger ut sånne kryptiske beskjeder begynner jeg å lure. Da jeg for eksempel prøvde å avsløre han til noen la han ut visdomsord med. "ta ikke livet for gitt", en video av noen som bærer en likkiste hvor det stod "wait for it" på slutten. Egentlig en komisk og morsom video som for utenforstående virka helt uskyldig. Men for jeg som da nettopp hadde sendt melding til noen for å forklare hvordan han holder på som ikke trodde på meg som jeg skjønner at sier alt videre rett til han, jeg tar jo da det som en drapstrussel. For det er blitt ett mønster at han har delt sånne type ting og det er blitt ett mønster. Jeg kan jo ikke ramse opp alt her nå men han bruker faktisk Facebook til å svare på den måten. Og det er jo ingen andre enn meg som skjønner det og da virker jeg gal ovenfor alle andre hvis jeg prøver å forklare det. Ogdden andre personen som jeg vet er med på dette liker jo da innleggene og de juger til meg og andre om at de ikke har kontakt med hverandre osv selv om de samarbeider kriminelt på flere plan etter det jeg har inntrykk av. Så jeg får på en måte en sånn følelse av at jeg må følge med på hva de legger ut sånn at jeg vet når noe skjer. Jeg lever i konstant beredskap. Og det kan åsså være de synes dette bare er gøy og vil jeg skal være i konstant fight og fight modus... Men man vet jo ikke. Jeg vet liksom ikke om det er alvor eller ikke. Samtidig tenker jeg også sånn at når ikke jeg får noe tilsendt direkte er det vanskelig å bevise at det er trusler retta mot meg og føler at det er grunn til å tenke at det er alvor. Og de har også delt inlegg som gir meg inntrykk av at de planlegger ting. "det er ikke smart å spørre en terrorist når det smeller" osv. Jepp har prøvd å fortelle det men jeg tror nok folk på en måte må skjønne ting selv også. Anonymkode: 8a801...3a1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #19 Skrevet 29. mai 2020 På 28.5.2020 den 6.59, Menchit skrev: Du må slutte å kommunisere med dem. Og så må du for all del slutte å snakke om dem til andre enn helt møre venner som du kan stole på. I tillegg ta, så er det en ting du skriver som får meg til å tenke at du, kanskje uten å tenke over det, bidrar til dette dramaet. Det å legge ut artikler, spesielle saker som "alle", forstår bunner i en personlig konflikt er veldig lite smart. De fleste ser på slikt som direkte pinlig. Slutt å poste noe som helst relatert til private konflikter/vanskelige situasjoner som involverer andre mennesker. Hvis du ikke kan unngå felles kjente så IKKE snakk om dem, ikke spør om dem, hva de driver med, hva de har sagt osv. Aldri vis noe som helst interesse for dem eller deres liv. Blir du konfrontert med ting som har skjedd før, så forsøk å overse det, begynn å snakk om noe annet, for all del ikke sleng dritt om dem eller fortell "syke ting de har gjort", heller ikke ting du har hørt om dem. For å være ærlig synes jeg dett med voodoo dukka var spesielt, men jeg regner med du er ung, og da er det ikke så gale tenker jeg (antar at du som du skriver ikke har kontroll på voodoo 🙈) Bare le det bort, " haha ja hva gjør man når man er desperat liksom" eller noe lignende. Hvis de ikke gir seg så får du vurdere å unngå dem helt en stund. De gir seg nok/finner på noe annet. Når det gjelder kollegaen din synes jeg du kan forsøke å fotelle henne at det ikke var deg, så får du heller bare be henne om enten å stole på deg, eller så får dere gå hver til deres og kutte kontakten. Hvorfor gidder hun å styre med dette nå uansett? Hun går vel ikke tilbake jobben uansett. LÆR DERE Å HOLDE DRAMAET DERES UTENFOR FACEBOOK OG ALLE ANDRE SOSIALE MEDIER Jeg tror ikke helt du skjønner hvor ufattelig dumt det ser ut å drive på poste slik dere gjør. Slutt med en gang. De aller fleste oppegående mennesker som leser det vil tenke at du ikke er "helt god". Dessverre kan man kanskje si, men slik er det, enten man liker det eller ikke. Ja jeg er enig. Det var ikke jeg som begynte med det. Men det er det at den ene ikke vil snakke med meg om ting og baksnakker meg til folk og skjuler inlegg som ikke er delt offentlig for meg da vi var venner også og jeg har følt han drev ett spill. Og det stemte jo. Så jeg har lagt ut ting for å forsvare meg fordi jeg har følt meg lurt og trudd han bare snakka om meg til andre men jeg visste ikke hvem.... Sånne mennesker er slitsomt.... Selv om jeg prøver å glemme de fortsetter de å kontakte folk jeg kjenner bak ryggen min osv..... Så jeg må rett og slett ikke la de få se hvem som har likt eller kommentert noe som helst på min profil så de til slutt ikke har noen å kontakte..... Anonymkode: 8a801...3a1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #20 Skrevet 29. mai 2020 Min erfaring er at de som roper ut om andre som har diagnoser i det spekteret du henviser til gjerne har noen diagnoser selv. Når TS har opplevd flere slike hendelser i sitt relative korte liv så er det vel ingen tvil. Anonymkode: 312f6...2ec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå