Kenelz Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Nå er jeg kjempe lei av leiligheten støves ned. Kan vaskes og støvsuges som faen, men allikevel kommer støvet etter 2-3 timer tilbake. Har ingen husdyr og er totalt 2 personer som bor i leiligheten. Kan vaske klær og henge det opp i et eget vaskerom og tror dere ikke at de nyvasket klærne også blir utrolig støvete bare av å henge på stativet i noen få timer?? Lurer snart på om det er vaskemaskinen som er grunnen til støvet, men gir ikke helt mening at både stue, gangen, badet og de andre soverommene blir like fort støvete. Lurer på vi bare må investere i en luftrenser eller ny vaskemaskin. Hva er deres beste løsning??? 😭
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 Tror du må ha fått støv på hjernen. Det hjelper ikke å kjøpe ny vaskemaskin for å få mindre støv i stuen,gang og soverom. Anonymkode: e6b3f...9c8 1
MammaMums Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Bor du i et Trysil hus? Deres moderne lufteanlegg skaper enorme mengder støvpartikler .. Bodd over slikt selv- måtte bare komme meg unna !! Barnet mitt fikk liftveis infeksjoner bare du sa Bø, da vi bodde der. Aldri før hatt probl med de- og ikke mye etter vi flytta ut... huff. Moderne hus.. altfor tett ... 1
Kenelz Skrevet 24. mai 2020 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2020 14 minutter siden, MammaMums said: Bor du i et Trysil hus? Deres moderne lufteanlegg skaper enorme mengder støvpartikler .. Bodd over slikt selv- måtte bare komme meg unna !! Barnet mitt fikk liftveis infeksjoner bare du sa Bø, da vi bodde der. Aldri før hatt probl med de- og ikke mye etter vi flytta ut... huff. Moderne hus.. altfor tett ... Nei, bor i en blokk. Kan det kanskje ha en betydning?
Nuttery Skrevet 24. mai 2020 #5 Skrevet 24. mai 2020 Jeg har samme problem, og har kommet frem til at problemet kommer av at vi lufttørker klær på tørkestativ istedenfor å bruke tørketrommel.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #6 Skrevet 24. mai 2020 Har også dette problemet.. har balansert ventilasjon. Jeg har bodd 4 andre plasser før denne leiligheten og det har ALDRI vært så mye støv. Før støvsuger jeg ukentlig og typ kun gulv. Nå må jeg støvsuge 4-6 ganger i uken, lister minst en gang i uken osv. Har hatt samme sorte spisebordet de siste årene.. vurderer å bytte det ut fordi støvet blir så tydelig 😫 verste er soverommet.. store hybelkaniner etter kun få dager. Anonymkode: eb138...9d8 3
Kenelz Skrevet 24. mai 2020 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Har også dette problemet.. har balansert ventilasjon. Jeg har bodd 4 andre plasser før denne leiligheten og det har ALDRI vært så mye støv. Før støvsuger jeg ukentlig og typ kun gulv. Nå må jeg støvsuge 4-6 ganger i uken, lister minst en gang i uken osv. Har hatt samme sorte spisebordet de siste årene.. vurderer å bytte det ut fordi støvet blir så tydelig 😫 verste er soverommet.. store hybelkaniner etter kun få dager. Anonymkode: eb138...9d8 Så sinnsykt irriterende!
Don't_b_suspicious Skrevet 24. mai 2020 #8 Skrevet 24. mai 2020 Vi merket veldig stor forskjell når vi kjøpte tørketrommel. En stor del av støvet som ellers ville havnet i huset havner i lofilteret på tørketrommelen
Kenelz Skrevet 24. mai 2020 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2020 8 minutter siden, Don't_b_suspicious said: Vi merket veldig stor forskjell når vi kjøpte tørketrommel. En stor del av støvet som ellers ville havnet i huset havner i lofilteret på tørketrommelen Tror vi da skal kjøpe en ny vaskemaskin da jeg mistenker filteret ikke funker så godt på trommelen!
Don't_b_suspicious Skrevet 24. mai 2020 #10 Skrevet 24. mai 2020 2 minutter siden, Kenelz skrev: Tror vi da skal kjøpe en ny vaskemaskin da jeg mistenker filteret ikke funker så godt på trommelen! Beklager, men jeg skjønner ikke helt hvordan ny vaskemaskin skal hjelpe med støvproblemet? Vi hadde en samme vaskemaskin når vi gikk fra mye til nesten ingen støv, forskjellen hos oss lå i den nye tørketrommelen
Kenelz Skrevet 24. mai 2020 Forfatter #11 Skrevet 24. mai 2020 15 minutter siden, Don't_b_suspicious said: Beklager, men jeg skjønner ikke helt hvordan ny vaskemaskin skal hjelpe med støvproblemet? Vi hadde en samme vaskemaskin når vi gikk fra mye til nesten ingen støv, forskjellen hos oss lå i den nye tørketrommelen Har en vaskemaskin med tørketrommel funksjon 😂 En sånn der vask/tørk
Don't_b_suspicious Skrevet 24. mai 2020 #12 Skrevet 24. mai 2020 Akkurat nå, Kenelz skrev: Har en vaskemaskin med tørketrommel funksjon 😂 En sånn der vask/tørk ÅÅÅÅJAAA!! Haha, da skjønner jeg og er enig med deg om at noe kanskje ikke fungerer som det skal 😅 1
prt90 Skrevet 24. mai 2020 #13 Skrevet 24. mai 2020 Du har ikke glemt pose i støvsugeren eller noe slikt da?
Kenelz Skrevet 24. mai 2020 Forfatter #14 Skrevet 24. mai 2020 24 minutter siden, prt90 said: Du har ikke glemt pose i støvsugeren eller noe slikt da? nei
Nuttery Skrevet 24. mai 2020 #15 Skrevet 24. mai 2020 2 timer siden, Don't_b_suspicious skrev: Vi merket veldig stor forskjell når vi kjøpte tørketrommel. En stor del av støvet som ellers ville havnet i huset havner i lofilteret på tørketrommelen Bingo. Dette! 1
Nuttery Skrevet 24. mai 2020 #16 Skrevet 24. mai 2020 2 timer siden, Kenelz skrev: Har en vaskemaskin med tørketrommel funksjon 😂 En sånn der vask/tørk Det har jeg også - og vi har ekstremt med støv i leiligheten. Men det er jo inget lofilter på en kombimaskin - så loen tørker jo bare på klærne også virvles opp når man bruker de, og havner rundt om i leiligheten. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #17 Skrevet 25. mai 2020 Vi har balansert ventilasjon, og merker mye støv. Mye mer enn i de eldre leilighetene jeg har bodd i før. Føler også at luften blir tettere, noe som kanskje har med at bygget er fra 2018, og dermed veldig "tett". Skifter filter i ventilasjonen 2 ganger i året, og særlig det ene er svært skittent hver gang. Må kanskje øke til 3 ganger i året. Anonymkode: 3b510...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #18 Skrevet 25. mai 2020 Flyttet inn i hus med balansert ventilasjon i fjor, og vi støver også ned. Aldri hatt det så "skittent" hjemme før som nå. Hjelper ikke å støvsuge, nytt støv legger seg med en gang. Ser jo støvet flyr rundt i luften hele tiden. Øynene er tørre og irriterte, samme med halsen. Og forverret eksem, pluss at de av oss som ikke hadde hudproblemer før har fått det etter flytting. Vil flytte til eldre hus igjen, dette orker jeg ikke. Anonymkode: 1fd2e...caa
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #19 Skrevet 26. mai 2020 Slet med akkurat det samme i blokka jeg bodde i før og! Store hybelkaniner og måtte støvsuge flere ganger i uka. Fant aldri ut av problemet🤔 Anonymkode: 689f6...64d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå