Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest nærtagende
Skrevet

Jeg har to kvelder på rad prøvd å ringe en venninne, uten å få svar. I går kveld sendte jeg en SMS og spurte om noe var galt. Jeg fikk ikke svar, og sendte etter hvert en til hvor jeg spurte om hun var sint på meg - det er ingenting ellers som skulle tyde på det - og at det i så fall var bedre å si fra om det, i stedet for å ikke ta telefonen. Jeg fikk ikke noe svar da heller, men kl halv fem i morges kom det melding med følgende ordlyd: "Hva i svarte betyr dette? Har jeg meldeplikt for deg?" Jeg har ikke svart på den, for jeg vet ikke hva jeg skal si. Det var ikke vondt ment fra min side å spørre om noe er galt, jeg ble bare bekymret fordi hun ikke svarte. Hvordan takler jeg dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringte henne to ganger og sende en sms, og når hun ikke svarer så tror du hun er sint på deg? :o

Greit nok at du ikke mente det vondt, men stoler du ikke mer på vennene dine?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Aner ikke, men du bør jo få lov til å uttrykke bekymring. :o

Skrevet

jeg ville bare svart akkurat dette jeg:

Det var ikke vondt ment fra min side å spørre om noe er galt' date=' jeg ble bare bekymret fordi hun ikke svarte. [/quote']

(bytt ut hun med du selvsagt)

det ER lov å bli redd for noen når man ikke hører lyd fra dem og jeg kunne nok blitt litt engstelig selv for om det hadde skjedd noe galt. men hvorfor du trodde hun var sint på deg skjønner jeg ikke? har dere vært bare venner hele tiden, så skulle vel ingenting tilsi det?

men hennes svar var ufint synes jeg, dersom dere faktisk er gode venner da?

og det ville jeg også sagt.

Skrevet
Aner ikke' date=' men du bør jo få lov til å uttrykke bekymring. :o[/quote']

Bekymring for hva da? At venninna kanskje har annet å gjøre enn å sitte med mobilen i handa?

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Jeg kunne også reagert slik hvis jeg ikke ville prate med deg når du ringte.. Og hvis du da hadde sendt melding der du antyder at jeg er sint på deg, ville jeg nok blitt det om jeg ikke var det fra før.

Men du har vel lært nå? X antall telefoner over to kvelder og et visst antall meldinger er å mase, syns jeg. Hvis du ikke har noen grunn for å tro at hun var sint på deg, fatter jeg ikke hvorfor du gadd å spørre om det engang. Da burde det holdt med at du forklarte hvorfor du ville ha tak i henne, og at du var bekymret.

La henne ta kontakt nå. Kanskje hun ikke har det så all verdens bra akkurat disse dagene, og da hjelper ikke masing.

Gjest Bellatrix
Skrevet

For at noe hadde skjedd vill jeg tro. Men nå vet ikke jeg om disse hadde daglig kontakt ellers eller om venninna lett kom i trøbbel. Jeg har i hvert fall opplevd å bli bekymra for folk hvis de ikke har gitt lyd fra seg på flere dager.

Gjest nærtagende
Skrevet

Leyla, jeg forstår det. Men det er ikke likt henne i det hele tatt, for hun har aldri vært redd for å si fra om det ikke passer når jeg ringer, og jeg har aldri tatt meg nær av at hun har gjort det heller.

Gjest nærtagende
Skrevet
men hvorfor du trodde hun var sint på deg skjønner jeg ikke? har dere vært bare venner hele tiden' date=' så skulle vel ingenting tilsi det? [/quote']

Vi hadde en liten krangel for en måned siden, men har snakket helt normalt sammen etter det. Jeg trodde bare at hun kanskje kunne være sint enda, selv om det ikke har virket sånn.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det verste jeg vet er når folk tror at jeg er sint eller sur på dem når jeg ikke oppfører meg akkurat sånn som de forventer mtp kontakt. Særlig ikke fordi jeg faktisk ikke har for vane å være sur og sinna på folk.

Jeg kan forstå venninna di sin reaksjon, selvom det kanskje ikke er så høflig å svare venner på den måten.

Jeg syns ikke man bør ta seg nær av om man ikke får tak i folk på telefonen i løpet av en kveld. Det hender jo at man er opptatt og har skudd av lyden på telefonen. Det har også hendt at jeg ikke har svart på meldinger hvis jeg har hatt hendene fulle med annet - uten at det betyr at jeg er sur/sinna på den som sendte meldinga.

K

Gjest charlotte2
Skrevet

Det er ikke noe galt med deg. Heller en dårlig venninne som ikke vet å sette pris på deg.

Gjest nærtagende
Skrevet

Takk for svar. Jeg burde ikke ha sendt de meldingene, det ble vel for masete. Det var bare så ulikt henne å ikke ta telefonen. I tillegg har jeg blitt "dumpet" en gang før på den måten (at folk ikke tar telefonen eller svarer på melding). Og dessuten er jeg vant til at folk kan bli bekymret når jeg selv er forhindret fra å ta telefonen, så til sammen ble dette grunn god nok for meg til å bli bekymret. Men ja, jeg burde vært mer avventende. Noen som har råd for hvordan jeg skal håndtere dette videre? Jeg tør ikke å ta kontakt med det første, og det er vel tvilsomt at hun kommer til å gjøre det.

Skrevet

det hadde jo vært en ting om ho ikke svarte en kveld, men når man prøver over to dager, både å ringe og å sende sms fordi man lurer på om noe er galt, så kan man jo sende en kort melding med "har ikke tid" eller noe da, om man ikke har tid.

hadde jeg ikke fått tak i venninda mi èn kveld, hadde jeg ikke bekymret meg.

hadde jeg ikke fått tak i eller hørt lyd fra når jeg prøvde å nå, venninda mi to kvelder på rad, kunne jeg godt funnet på å bli litt engstelig for om noe kunne ha skjedd.

at man ikke har meldeplikt.... :o høres ut som en kjæreste som ikke gidder si ifra at han drar på nachspill, fordi han "har da ikke meldeplikt heller!!"

av og til er det enklest å bare gi ett lite livstegn fra seg, trenger ikke være mer en det.

det tar kanskje ett minutt å sende "har det veldig travelt, prates en annen gang." på sms, så er det problemet løst.

Skrevet

Beklager, har ikke noe råd til deg videre.

Men jeg synes at du oppførte deg helt normalt, jeg hadde også blitt engstelig for at noe hadde skjedd hvis jeg ikke fikk svar fra ei venninne på to dager. (Hvis det var ei jeg hadde mye kontakt med). Synes hun var skarp og stygg med deg i svaret sitt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns du kan sende henne en melding og forklare hvorfor du gjorde som du gjorde, sånn som du gjør her jeg. :)

Da kan det kanskje være enklere for venninna di å be om unnskyldning for den krasse måten hun svarte deg på også.

Håper det ordner seg for dere!

Skrevet
Beklager, har ikke noe råd til deg videre.  

Men jeg synes at du oppførte deg helt normalt, jeg hadde også blitt engstelig for at noe hadde skjedd hvis jeg ikke fikk svar fra ei venninne på to dager. (Hvis det var ei jeg hadde mye kontakt med). Synes hun var skarp og stygg med deg i svaret sitt.

Det er da virkelig forskjell på å bli engstelig, og tro at hun er sint??

Skrevet

Vel, de hadde jo kranglet tidligere. Hvis det var den naturlige reaksjonen for henne, så var det det, da. Jeg har ikke alle detaljer om vennskapet dere, ikke du heller.

Skrevet

Vel, de hadde jo kranglet tidligere. Hvis det var den naturlige reaksjonen for henne, så var det det, da. Jeg har ikke alle detaljer om vennskapet deres, ikke du heller.

Skrevet
Vel, de hadde jo kranglet tidligere. Hvis det var den naturlige reaksjonen for henne, så var det det, da. Jeg har ikke alle detaljer om vennskapet deres, ikke du heller.

Men er det rart venninna reagerer når den naturlige reaksjoner er å mistenke henne for å være sint?

Skrevet

Men er det rart venninna reagerer når den naturlige reaksjoner er å mistenke henne for å være sint?

Ja, jeg synes måten hun reagerer på er krass og at det er rart. For meg ville den naturlige reaksjonen ha vært å skrive noe a la "er ikke sint på deg, vennen! Har bare vært opptatt/sliten/bortreis etc. Snakkes senere." Men vi er alle ulike.

Det høres iallfall ut som en litt slitsomt forhold, ut ifra det lille jeg vet om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...