Gå til innhold

Mister jeg plassen på venteliste ved å takke ja til studie med lavere prioritet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet inn på studie til høsten, men det er andreønsket mitt. Dersom jeg takker ja til den plassen, går jeg ut av ventelisten på på det andre studiet da ? Jeg har altså ikke kommet inn på studiet jeg hadde på første plass, og håper fremdeles på å komme inn, men om jeg ikke kommer inn vil jeg gå for den andre og må da takke ja nå for å ikke miste den. 

Noen som vet? Har sendt mail til opptakskontoret, men venter på svar og er utålmodig 😛 

Anonymkode: 83d8d...638

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 6452f...ef2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får opp to valg, først om du godtar den plassen du er tilbudt, også om du ønsker å fremdeles stå på venteliste til de studiene du har høyere prioritet på. Dersom du da i neste omgang får tilbud om en studieplass med høyere prioritet mister du tilbudet til den du nå takker ja til. Dersom du ikke kommer inn på noen av dem som er høyere prioritert starter du på den skolen du nå godtar. 

Anonymkode: 69923...af3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg husker står det ganske tydelig både i søknadssystemet, på samordna opptak dine generelle infosider, og der du takker ja eller nei til plassen. Google kan sikkert fortelle deg et sted hvor det står, fra en kilde du kan stole på. Kildekritikk og søke egen informasjon er en essensiell del av studielivet du bør starte å lære deg med en gang. 

Anonymkode: 6d1bf...979

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Så vidt jeg husker står det ganske tydelig både i søknadssystemet, på samordna opptak dine generelle infosider, og der du takker ja eller nei til plassen. Google kan sikkert fortelle deg et sted hvor det står, fra en kilde du kan stole på. Kildekritikk og søke egen informasjon er en essensiell del av studielivet du bør starte å lære deg med en gang. 

Anonymkode: 6d1bf...979

Jeg synes ikke det sto så tydelig, derfor ble jeg usikker. Tenkte at det var noen skarpe yngre studenter her som sikkert visste det.  Det er over ti år siden jeg gikk på høyskole, så jeg må garantert børste støv av studieferdighetene, det har du rett i :)

Takk for svar alle! 

Anonymkode: 83d8d...638

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hvordan fikk du svar så tidlig? Har fortsatt en stund til jeg får svar. Gruer meg skikkelig😭

Anonymkode: 83d48...b5e

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 25.5.2020 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Hei! Hvordan fikk du svar så tidlig? Har fortsatt en stund til jeg får svar. Gruer meg skikkelig😭

Anonymkode: 83d48...b5e

Har sikkert søkt tidlig opptak! 😊

Anonymkode: e73ff...e82

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket studium har du fått plass på og hvilket vil du inn på helst?

Anonymkode: 0d22e...302

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...