AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Hei! Trekker man skatt av feriepenger? Anonymkode: e7c49...4be
Brunello Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Teoretisk sett ja, praktisk sett nei. Feriepenger er skattepliktig inntekt for mottaker, men det blir ikke trukket skatt når de utbetales. Grunnen til at feriepengene utbetales trekkfritt, er at skattekortsystemet normalt er basert på at det trekkes forskuddstrekk 10,5 måneder i året. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #4 Skrevet 24. mai 2020 19 minutter siden, Brunello skrev: Teoretisk sett ja, praktisk sett nei. Feriepenger er skattepliktig inntekt for mottaker, men det blir ikke trukket skatt når de utbetales. Grunnen til at feriepengene utbetales trekkfritt, er at skattekortsystemet normalt er basert på at det trekkes forskuddstrekk 10,5 måneder i året. Det står at jeg skal få rundt 22000kr på lønnsoppgaven for 2019. Må jeg ikke trekke noe som helst av dem da? Anonymkode: e7c49...4be
Brunello Skrevet 24. mai 2020 #5 Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det står at jeg skal få rundt 22000kr på lønnsoppgaven for 2019. Må jeg ikke trekke noe som helst av dem da? Anonymkode: e7c49...4be Ikke skatt på feriepenger. Men dersom du har fastlønn og fem uker ferie, vil det trekkes for 4 dagers lønn, slik at du får full lønn i juli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå