AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Møtte denne fantastiske eldre dama som het Vigrid. Jeg falt HELT PLADASK for navnet, elsker det! Jeg vil ha et navn med litt bein i nesa på datteren min, og Vigrid er et sterkt navn. når jeg forteller dette til min mor(som er historielærer) sier hun at det ikke på noen måte er aktuelt at jeg kaller dattera mi for Vigrid - på grunn av ett eller annet med nynazistme. Jeg har ALDRI hørt om dette, og andre folk jeg har snakket med det om har heller aldri hørt noe om dette her.. men er det virkelig så kjent? Anonymkode: b4729...c22
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Ja, det er et kjent nazi-navn og nettsted drevet av Tore Tvedt. Anonymkode: d7357...6e5 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #4 Skrevet 24. mai 2020 Hvis du og flere i din omgangskrets ikke har hørt om nazigruppa Vigrid så må dere ha bodd under en sten. Anonymkode: f9353...1e0 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #5 Skrevet 24. mai 2020 Googlet det du sa, og fikk skikkelige Breivik vibber. Æsj. Anonymkode: 52072...72f
IkkeStudentLenger Skrevet 24. mai 2020 #6 Skrevet 24. mai 2020 Det blir som å kalle ungen for Quisling eller Hitler. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #7 Skrevet 24. mai 2020 Dessuten er det guttenavn... Anonymkode: 7dfd0...a27 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #8 Skrevet 24. mai 2020 Nå føler jeg meg dum her😂 Har gått på historie bachelor(får kun A og B også, så det skyldes ikke at jeg ikke har fulgt med) og visste ikke om dette. Synes til og med det var et ganske fint navn. Litt sånn, istedenfor de gamle og kjedelige Astrid, Sigrid og Ingrid så fikk vi Vigrid!😅 Anonymkode: 4ca2c...030
Heisenberg Skrevet 24. mai 2020 #9 Skrevet 24. mai 2020 Jeg synes Vigrid er et fint navn, det samme synes jeg om Vidkun men jeg ville aldri engang vurdert de navnene. De er ødelagt for all overskuelig framtid. At du aldri har hørt om organisasjonen Vigrid er for meg ganske utrolig men nå som du har blitt informert bør du ta til deg det som moren din har fortalt deg og lete videre etter et annet navn. Når man vet bedre (og det gjør du nå) så gjør man bedre. 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. mai 2020 #10 Skrevet 25. mai 2020 Vigrid er i norrøn mytologi den sletta der det siste slaget mellom de gode og de onde skal stå (organisasjonen har henta navnet derfra), jeg har aldri hørt at det har vært brukt som personnavn, hverken i mytologi, gammel tid eller nyere tid.
Peanut Skrevet 26. mai 2020 #11 Skrevet 26. mai 2020 Vigrid er en norsk politisk organisasjon på ytterste høyre fløy. Den ble grunnlagt i 1998. Vigrid baserer sin ideologi på en blanding av norrøn mytologi(oppkalt etter Vigrid) og raselære. Vigrid hevder blant annet at jødeutryddelsene under den annen verdenskrig ikke fant sted og at det finnes en «hvit rase» som er overlegen andre menneskegrupper. https://www.vg.no/rampelys/i/p6LVQw/vigrid-tvedt-til-joediske-suzanne-aabel-du-har-ikke-rett-til-tittelen-menneske At noen ikke kjenner til Vigrid er merkelig, spesielt siden de har vært i media og ymse andre plasser mange ganger. Dessuten har man vel ikke lov til å gi et barn det navnet.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #12 Skrevet 26. mai 2020 Ja kall ungen din for det å sørg for ungen din blir ett mobbeoffer fordi livet er jo ikke utfordrene nok liksom .... Hvis det blir en gutt så blir det vel Adolf eller Vidkun ? Anonymkode: 17914...10d
Gjest warpen Skrevet 26. mai 2020 #13 Skrevet 26. mai 2020 På 24.5.2020 den 22.52, AnonymBruker skrev: Nå føler jeg meg dum her😂 Har gått på historie bachelor(får kun A og B også, så det skyldes ikke at jeg ikke har fulgt med) og visste ikke om dette. Synes til og med det var et ganske fint navn. Litt sånn, istedenfor de gamle og kjedelige Astrid, Sigrid og Ingrid så fikk vi Vigrid!😅 Anonymkode: 4ca2c...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå