Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er utdannet barnehagelærer. Noen som vet om jeg kan jobbe med noe annet (med en slik tittel) enn å være i barnehage? (Kan ta små kurs om det trengs). 

Anonymkode: b0cc6...5a7

AnonymBruker
Skrevet

Ikke med samme tittel - men du kan ta master og eks jobbe i ppt/ rådgivningssenter for bhg. Eventuelt kan du jo prøve deg i NAV (som arbeidsveileder)..? Men har inntrykk av at bhglærer er et snevert felt. 

Anonymkode: e5514...903

• Liker 4
Skrevet

Spesped på kveldstid? Usikker på om det kvalifiserer til ppt eller skole da, det må du undersøke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje assistent på barneskole?

Anonymkode: 184fc...102

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt bartender siden fulle folk og barn... ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme selv. Virker som om vi kanskje må ta en master eller en helt ny utdannelse for å få en annen jobb..

Anonymkode: 791f6...7db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt overkvalifisert til å jobbe som assistent ,men du kan ta videreutdanning og jobbe som lærer. 

Anonymkode: 6578f...44c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal man ikke jobbe som assistent når man har bachelor 🙄

Anonymkode: 782c2...c5d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er selv barnehagelærer med spes.ped videreutdanning. Jobber i botiltak for psykisk utviklingshemmede. Vi har flere barnehagelærere uten videreutdanning som jobber der. Vi blir alle lønnet som barnehagelærere. Jeg får diverse tilegg også (vuderutdanningen, ansvarsområder)

Anonymkode: d289c...1ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er selv barnehagelærer med spes.ped videreutdanning. Jobber i botiltak for psykisk utviklingshemmede. Vi har flere barnehagelærere uten videreutdanning som jobber der. Vi blir alle lønnet som barnehagelærere. Jeg får diverse tilegg også (vuderutdanningen, ansvarsområder)

Hvilken videreutdanning tok du? :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså hetere videreutdanningen spesped? Den på to år? 🙈😅 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er barnehagelærer fra den gangen det het førskolelærer og jeg jobber som veileder i NAV. 

Anonymkode: b7123...c6b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spesialpedagogikk.  Dette er noen år siden. Den gang het det spes.ped 1+2. To semester +praksis på 2 mnd. ( jeg hadde praksis i habiliteringstjenesten)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta videreutdanningen psykosisalt arbeid med barn og unge, deltid på 2 år som kan tas videre som master. Da kan du jobbe som miljøterapaut på skole og boli feks :)

Anonymkode: fc978...ac3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig skal man ikke jobbe som assistent når man har bachelor 🙄

Anonymkode: 782c2...c5d

Det er virkelig ingen selvfølgelighet. Hva man skal lønnes som er et annet spørsmål. 

Anonymkode: 9a2e9...a25

• Liker 3
Annonse
Skrevet
På 24.5.2020 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Det går faktisk ikke  vi er overkvalifisert til å være assistenter . Hilsen en som har  søkt 

Skrevet

Utdanningsforbundet  jobber med at  det  skal komme videre utdanninger  innen barnehagefeltet.  Det er fortsatt innen barnehager :(   vi kan glemme alt  annet  så lege  de ikke skriver i annonsen at også pedagoger og barnehagelærere kan søke

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt master i pedagogikk, har mistrivdes så sterkt så lenge nå at jeg må bare komme meg videre. Finnes nesten ingen muligheter for en barnehagelærer. Lykke til!

Anonymkode: 086e6...271

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet med mange førskolelærere som vernepleier innenfor boliger hvor det bor utviklingshemmede, og barnevern. Avlastningsboliger for barn kan jo også være verdt et forsøk.

Anonymkode: 36606...e9a

Skrevet
På 24.5.2020 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Det  gikk frem til nylig .  Til og med utdanningsforbundet skrev til meg  seinest i går.  Barnehagelærere er en yrkes utdannelse og skal kun jobbe i barnehage.  Nav må hjelpe deg med ny utdannelse om du ikke kan stå i jobben lenger. Trist.  jeg tok førskolelærer  som kunne være forskjellige steder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...