Gå til innhold

Greit å vade 2-åring på morgenen før bhg-levering for å «kamuflere» forkjølelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blitt snørrete nå, er jo bare en vanlig forkjølelse, men i disse tider er der visst bhg-nekt bare pga litt snørr. Og jeg orker ikke en uke hjemme med 2-åringen og baby, babyen skriker ved amming når 2-åringen er i samme rom pga stadige «angrep», er så slitsomt!

Noen tips til å «kamuflere» forkjølelsen litt? Tenkte å bade om morgenen, mulig nesen holder seg til soving etter lunsj uten å bli for snørrete igjen, mener å ha erfart noe sånt før. Andre som har noen tips i en sånn situasjon?

Anonymkode: 2ad86...1f1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*bade

AnonymBruker
Skrevet

NEI!!!! Hva er det som er så vanskelig å forstå med at man skal holde seg hjemme ved sykdom? Selv om det bare er en forkjølelse

Anonymkode: 4427e...c28

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke sikre beviser har du på at dette «bare» er en forkjølelse? Egoistisk synes jeg.

Anonymkode: fe0e5...75d

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Bading og saltvannsspray kan vel muligvis ta noe av snørret, samt evnt Paracet om ungen er litt pjusk.
Personlig ville jeg holdt ungen hjemme, men du spør om råd, så jeg skal la være å komme med moralpreken. 

Anonymkode: 99190...ed8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er du helt hull i huet eller? Ungen skal og må være hjemme ved forkjølelse! Du kan ikke vite med 110% sikkerhet at dette er en vanlig forkjølelse! Sjansen for at det bare er det er jo stor, men nå må du ta ditt samfunnsansvar og følge reglene som er satt!

Anonymkode: f4d80...272

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så utrolig egoistisk! En liten forkjølelse for dere, kan bli fatalt for andre. Hold ungen hjemme! 

Anonymkode: 80b13...52b

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bading og saltvannsspray kan vel muligvis ta noe av snørret, samt evnt Paracet om ungen er litt pjusk.
Personlig ville jeg holdt ungen hjemme, men du spør om råd, så jeg skal la være å komme med moralpreken. 

Anonymkode: 99190...ed8

Forhåpentligvis ikke dette ikke hjelpe slik at TS blir «tatt på fersken» ved levering i barnehagen og ungen må fint bli med hjem igjen!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Idiot.

Anonymkode: 102d4...d54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke sikre beviser har du på at dette «bare» er en forkjølelse? Egoistisk synes jeg.

Anonymkode: fe0e5...75d

Hva mener du? Er jo akkurat som de forkjølelsen før Corona. Er ingen med Corona i vår kommune så er ikke det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så utrolig egoistisk! En liten forkjølelse for dere, kan bli fatalt for andre. Hold ungen hjemme! 

Anonymkode: 80b13...52b

Fatalt for andre? En ufarlig forkjølelse? Hæ?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fatalt for andre? En ufarlig forkjølelse? Hæ?

Ja, spesielt du med nyfødt burde være klar over det. Det vanligste forskjølelsesviruset er potensielt dødelig for barn under 3 mnd. Det vet jeg av erfaring. Ikke så gøy å ha lillesøster på intensiven av vanlig barnehageforskjølelse 

Anonymkode: 0e145...3b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Er jo akkurat som de forkjølelsen før Corona. Er ingen med Corona i vår kommune så er ikke det.

Det vsr ingen med corona i min kommune heller, helt til det første tilfellet dukket opp.

Anonymkode: 3062e...174

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Men det er opptil 14dager inkubasjonstid, dermed kan du ikke vite dette med sikkerhet!! Det igjen fører til at du SKAL holde ungen hjemme! Det er en grunn til at reglene er kommet og du har rett og slett ingen god grunn for å ikke følge reglene på lik linje med alle andre! Eventuelt får mannen din være hjemme og ta seg av toåringen om det er så vanskelig å ha barnet hjemme!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke orker å ta deg av 2-åringen må far være hjemme. 

Anonymkode: b7361...44f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blitt snørrete nå, er jo bare en vanlig forkjølelse, men i disse tider er der visst bhg-nekt bare pga litt snørr. Og jeg orker ikke en uke hjemme med 2-åringen og baby, babyen skriker ved amming når 2-åringen er i samme rom pga stadige «angrep», er så slitsomt!

Noen tips til å «kamuflere» forkjølelsen litt? Tenkte å bade om morgenen, mulig nesen holder seg til soving etter lunsj uten å bli for snørrete igjen, mener å ha erfart noe sånt før. Andre som har noen tips i en sånn situasjon?

Herregud! Håper du tuller! Får håpe barnehagen sender bekymringsmelding! 

Anonymkode: dfd24...545

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, spesielt du med nyfødt burde være klar over det. Det vanligste forskjølelsesviruset er potensielt dødelig for barn under 3 mnd. Det vet jeg av erfaring. Ikke så gøy å ha lillesøster på intensiven av vanlig barnehageforskjølelse 

Anonymkode: 0e145...3b3

TS har ikke sagt noe om alderen på babyen! 

Skrevet

Far kan være hjemme med sykt barn dager. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du ikke vite med sikkerhet, da det er mange mørke tall. Bruk hodet! 

Anonymkode: dfd24...545

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...