Gå til innhold

Snart 40, vanlig å tenke at man selv ikke ser eldre ut mens venninner ser mye eldre ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes liksom jeg ser mye ut som jeg gjorde for 15 år siden, både på bilder og i speilet. Mens noen venninner av meg, de ser ut som om de er snart 40, synes jeg. Kan det være innbinding og at det bare er noe jeg tenker fordi jeg ser meg i speilet hver dag og ikke oppdager noen endring fra dag til dag, mens jeg ikke ser disse venninnene så veldig ofte? I min familie eldes de fleste veldig bra, så jeg tror også det kan være genetisk. Alene om å tenke dette?

Anonymkode: 61870...51e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er vanlig.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tenker med hvert at jeg (som er 40) er heldig med lite rynker og alderstegn - helt til jeg tar en tur til frisøren og tenker «shit, I’m old»😂.

Anonymkode: 7ce91...de7

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

bare du å se tilbake på bilder av deg selv, så ser du også forandringen som du legger merke til på dine venninner.

Anonymkode: 3e477...6d1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker med hvert at jeg (som er 40) er heldig med lite rynker og alderstegn - helt til jeg tar en tur til frisøren og tenker «shit, I’m old»😂.

På grunn av at speilene og belysningen der viser det som det er, i motsetning til mitt «snille» speil hjemme.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og det blir verre og verre ettersom alderen kommer. De andre ser veldig mye eldre ut enn en selv. :fnise: 

Anonymkode: 07de9...324

• Liker 10
Skrevet

Oh yes - jeg blir stadig sjokkert over hvor gamle mine tidligere klassekamerater ser ut! 😂 Jeg ser selv nemlig ikke ETT ÅR eldre ut enn jeg gjorde da jeg var russ. Nemlig.

• Liker 29
Skrevet

En gammel nabo av meg sa at det er på kona og barna han ser årene går. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Min mor syns hun ser yngre og penere ut enn alle på sin alder (50), og hun prøver også, med klær og hår. Hun kler seg heldigvis ikke flaut, har god stil, men det er ikke akkurat rutete skjorte og flare jeans. 

Selv ser jeg ikke så mye forskjell, grunnen til at de ser eldre ut er som regel fordi de har dårlig stil med kjempekort hår og androgyn stil. Ser mer kjerring ut. 

Anonymkode: 9e502...a07

• Liker 2
Skrevet

Høres kjent ut :ler: Jeg kan se bilder av gamle klassekamerater på facebook og tenke Oi, hun har blitt gammel - for så å innse hva det at vi gikk i samme klasse sier om min alder... Det er vel fordi jeg ser meg selv i speilet hver dag og derfor ikke ser endringene på samme måte som når det går år mellom hver gang man ser andre.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Noen eldes saktere enn andre. Jeg og mine søsken opplever støtt og stadig å bli spurt om leg når vi handler alkohol på butikken, til tross for at vi er alle 30-33 år. Jevnaldrende tror gjerne at jeg er 5-10 år yngre enn jeg er.

Det er både negative og positive aspekter ved å se yngre ut enn man er. Det var kjipt når man var yngre, for da vil man jo helst se eldre ut. Jo eldre man blir, jo bedre er det å se yngre ut enn man er. Samtidig kan det være vanskelig å bli tatt seriøst når man ser mye yngre ut. 

Anonymkode: 1282a...5c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er stort sett gener som styrer dette

Anonymkode: 47c65...885

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er omvendt, altså at de ser bra ut mens jeg ser gammel ut. 

Anonymkode: 49706...993

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at folk rundt meg blir eldre, hender jeg ser et bildet på fb og tenker "shit, hn har blitt rynkete", men jeg ser i speilet at jeg har forandret meg også, har ikke så mye rynker akkurat, men hele ansiktet har på en måte forandret seg fra bare noen år tilbake. Jeg bruker yngste barnet som unnskyldning og det at jeg knapt har sovet på 2 år 😜 men rett skal være rett, jeg blir eldre jeg også og tipper andre tenker det samme når de ser meg.. Dessverre 😅

Anonymkode: b361c...5e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig å føle at det bare er alle rundt deg som blir eldre ja 😃

Anonymkode: 62045...9ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er forskjell på venninner. De med mørkere hudfarge holder seg ofte litt bedre enn meg, mens mine venninner med norske gener ofte ser litt eldre ut enn meg. Så til å være hvit norsk får jeg være fornøyd med tilstanden.:) 

Anonymkode: 127bb...f72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig, man tenker gjerne best om seg selv😂

Anonymkode: b4916...ac8

• Liker 1
Skrevet

Høres veldig kjent ut. (Og jeg er aldeles overbevist om at det stemmer også... :fnise: ) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det minner meg om en gang jeg møtte en dame jeg ikke hadde sett på over 10 år. Hun så nøye på meg og sa "Det var leeenge siden."

Anonymkode: 7d833...888

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig ja. Disse folka tenker nok det samme om deg, at du har blitt gammel. Man blir litt blind på seg selv. 

Anonymkode: 6264a...c8c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...