Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv vært frisk som en fisk. Ingenting som skulle tilsi at jeg ikke skulle bli gravid. Har 2 barn fra før med eksmannen men etter jeg fikk ny mann og det viste seg at han er steril, må vi gjennom ivf m/donor.

Vi har nå vært gjennom 2 ivf forsøk gjennom det offentlige uten klaff og før helga var jeg inne til gynekologisk sjekk og nå har dem funnet flere myomer oh polypper i livmor som har kommet etter ivf medisinene. 

Det var også litt celleforandringer som vi må følge nøye med på. 

Legene mente på at dette kan ha kommet av ivf medisinene og vi ble rådet til å ikke ta flere forsøk.

Anonymkode: f305e...5f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror DU skal være veldig forsiktig med å skrive sånne ting på et forum?! Alle situasjoner er individuelle til hver person, og du skal være veldig forsiktig med å skremme andre på denne måten. 

Anonymkode: a71a9...a9a

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legene mente på at dette kan ha kommet av ivf medisinene og vi ble rådet til å ikke ta flere forsøk.

Dette tror jeg ikke på. 

Anonymkode: 311cf...460

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du helt sikker på at komplikasjonene er pga IVF? 

Anonymkode: f646e...4b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart man ikke har hørt om dette før dersom det var så velkjent at dette kan komme av medisinene.

Anonymkode: ec700...65b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ifølge legene så hadde kroppen min reagert negativt på hormonene noe som har ført til at livmoren min overproduserte østrogen som igjen førte til polypper og myomer. Dette skjedde meg men det er utrolig liten sjanse for at dette skjer. Men hos meg gjorde det det.

Det er ikke meningen å skremme noen. Jeg skriver dette fordi jeg selv sliter med at dette har skjedd, og vi kan ikke få ett barn sammen.

Anonymkode: f305e...5f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gjennom 8 forsøk. Og kan alt om temaet, også risiko og bivirkninger. Dette er bare tull. Så jeg rapporterer. 

Anonymkode: a8e1d...a98

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du virker som ei trivelig dame, lage kødd på et forum for å skremme folk i vanskelige situasjoner.

Anonymkode: 3f735...f92

Skrevet

Hvorfor måtte du egentlig igjennom ivf? Du skriver jo at ingenting feiler deg 🤔 Lite troverdig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lasseklasse skrev:

Hvorfor måtte du egentlig igjennom ivf? Du skriver jo at ingenting feiler deg 🤔 Lite troverdig. 

Fordi mannen er steril

Anonymkode: 9d77e...523

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi mannen er steril

Anonymkode: 9d77e...523

Trenger jo ikke ivf pga det 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lasseklasse skrev:

Trenger jo ikke ivf pga det 

Og hva trenger man da? Om ikke IVF bare en litt annen fremgang. 

Anonymkode: 6fb65...f78

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Inseminasjon selvfølgelig. Langt ifra ivf det 

Endret av Lasseklasse
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det vanlige er da inseminering i naturlig syklus. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lasseklasse skrev:

Inseminasjon selvfølgelig. 

Alle de kvinnene jeg kjennes( er bare to stykk)  der mannen er steril, har gått igjennom akkurat samme forløp som meg med medisiner og hele pakka. Men mulig det kan gjøres på flere måter.

Gjest tranedatter
Skrevet

Gikk også gjennom vanlig IVF forløp, selv om det var bare hos mannen problemet satt. :)

Klart kroppen blir påvirket av hormoner! Men om ts sine celleforandringer kommer av medisiner eller ville kommet uansett, kan ingen vite. Medisinene er jo ment å herme kroppens hormoner, for å fremkalle kunstig eggløsning etc.

Skrevet
1 minutt siden, tranedatter skrev:

Gikk også gjennom vanlig IVF forløp, selv om det var bare hos mannen problemet satt. :)

Klart kroppen blir påvirket av hormoner! Men om ts sine celleforandringer kommer av medisiner eller ville kommet uansett, kan ingen vite. Medisinene er jo ment å herme kroppens hormoner, for å fremkalle kunstig eggløsning etc.

Men hvorfor måtte dere igjennom ivf da? Dere prøvde vel inseminasjon først? 

• Liker 1
Gjest tranedatter
Skrevet
3 minutter siden, Lasseklasse skrev:

Men hvorfor måtte dere igjennom ivf da? Dere prøvde vel inseminasjon først? 

Nei. Fordi sædcellene var så dårlig kvalitet at de måtte ta ut egg og plukke ut de mest duglige sædcellene. Jeg trodde de skulle bare gjøre inseminasjon, men vi hadde prøvd i flere år å bli gravide selv, så de anså at sjansen for inseminasjon skulle fungere som veldig liten.

Om inseminasjon: https://www.vivaneo.dk/no/fertilitetsbehandling/behandling/inseminasjon/

Skrevet
Akkurat nå, tranedatter skrev:

Nei. Fordi sædcellene var så dårlig kvalitet at de måtte ta ut egg og plukke ut de mest duglige sædcellene. Jeg trodde de skulle bare gjøre inseminasjon, men vi hadde prøvd i flere år å bli gravide selv, så de anså at sjansen for inseminasjon skulle fungere som veldig liten.

Om inseminasjon: https://www.vivaneo.dk/no/fertilitetsbehandling/behandling/inseminasjon/

Ah, men det er jo ikke sammenlignbart med det vi diskuterer 🙂 Her er det jo snakk om donor fordi mannen er steril. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, tranedatter skrev:

Det er noe helt annet. Dere gjennomførte forsøk med dårlig sperm. 

Donorsperm er noe annet. Den har topp kvalitet, og er "vasket". Så i kombinasjon med en kvinne som ikke har fertilitetsproblemer går de alltid på inseminasjon. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...