AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Jeg er i underkant av normalvektig, og ønsker å gå opp 3 kg. Vekten har vært stabil i 1 år, nesten på grammet (veier meg 1 gang i uken). Det er ikke snakk om noen stor vektøkning, men jeg finner det veldig vanskelig å gå opp. Har tidligere drevet med jojo-slanking, og er redd for at om jeg først begynner å gå opp i vekt så klarer jeg ikke å stoppe når jeg skal, og dermed begynne å slanke meg igjen. Og hva gjør jeg når ønsket vekt er nådd? Må jeg da begynne å spise mindre igjen, eller? Nåværende kosthold ser ca slik ut: Frokost (10): 2 knekkebrød med cottage cheese og skinke, eller frokostblanding Lunsj (14): 1-2 knekkebrød og 2 speilegg eller 1,5 dl havregrøt laget på melk og vann Mellommåltider: 1 lite beger yoghurt, lompe og frukt, noen dager også nøtter eller 1 knekkebrød Middag (18-19): 1 porsjon kylling/svin/fisk og 1 porsjon ris/poteter, mye grønnsaker og brun saus Kvelds (22): 2-3 skiver grovt brød med smør, lettost og skinke, 1 skive med lett brunost Av trening løper jeg 1 mil 3 ganger i uken og 1 fjelltur per uke. Har stillesittende jobb. Anonymkode: 11c82...58c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 Det enkle svaret er: Spis mer. Hva med å gjøre akkurat det samme som du gjør må, men innføre ett ekstra mellommåltid på 200-300 kcal? Da blir det kanskje enklere å kutte ut igjen den ene ekstra tingen når du har nådd vektmålet ditt. Jeg spiste mye nøtter en periode for å gå opp i vekt, i tillegg til vanlig mat, og det fungerte. Eller prøv styrketrening, kombinert med litt overskudd på matmengden sånn at kroppen klarer å bygge muskler. Anonymkode: e03c4...f47 1
Camillapb Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Jeg gjorde det enkelt; spiste som vanligmed vedlikehold, men innok rundt 100-150 gram nøtter ila dagen, dagene jeg ikke ville ha nøtter tok jeg en weight gainer shake, mellom 500-1000 kalorier pr shake. Da var det enkelt å kutte det ut når mål var nådd husk at ved vektøkning øker gjerne kaloribehovet for vedlikehold
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå