Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. har i år søkt politihøgskolen ( alle 3) og har 5 i snitt nøyaktig. har jo blitt sånn at i år har de fjernet 150 plasser. så er totalt 400 plasser, så regner med at snittet vil øke betraktelig. ifjor var poenggrensen i bodø 49,2 (laveste av de 3). tror dere det er en mulighet at man kan komme inn der med 5 i snitt? har nå prøv å komme inn i x antall år og siden jeg begynte å søke på politihøgskolen har snittet økt akkurat for mye hvert eneste år og kan ikke prøve i evigheter (har tatt opp mange fag, og har bestått fysiske og psykiske hvert år). fysiske tester har også blitt fjernet i år pga Corona så regner med at en del da kommer inn som ellers ikke hadde gjort det. vet det er noe nedgangstall i åretssøketall men tror ikke det vil veie opp. politiet er drømmen og har egentlig bare hatt det som mål, men syns det begynner og bli litt vell i overkant hvor vanskelig det skal være å komme inn, og med snittet jeg har nå kan jeg komme inn på så å si alt annet. 

takk for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å si, men regner med snittet kommer til å øke en del pga. færre studieplasser og at fysiske tester utgår, til tross for også færre søkere (spørs også litt på hvor mange færre søkere det er i år, ut fra det du skriver er det ikke så stor nedgang?). Sannsynligvis øker det med mer enn 1 poeng, men igjen, det er umulig å si. Det kan jo hende du kommer inn likevel, man må nesten bare vente å se. :) 

Anonymkode: 7a555...265

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
Gutt23! skrev (På 24.5.2020 den 12.30):

hei. har i år søkt politihøgskolen ( alle 3) og har 5 i snitt nøyaktig. har jo blitt sånn at i år har de fjernet 150 plasser. så er totalt 400 plasser, så regner med at snittet vil øke betraktelig. ifjor var poenggrensen i bodø 49,2 (laveste av de 3). tror dere det er en mulighet at man kan komme inn der med 5 i snitt? har nå prøv å komme inn i x antall år og siden jeg begynte å søke på politihøgskolen har snittet økt akkurat for mye hvert eneste år og kan ikke prøve i evigheter (har tatt opp mange fag, og har bestått fysiske og psykiske hvert år). fysiske tester har også blitt fjernet i år pga Corona så regner med at en del da kommer inn som ellers ikke hadde gjort det. vet det er noe nedgangstall i åretssøketall men tror ikke det vil veie opp. politiet er drømmen og har egentlig bare hatt det som mål, men syns det begynner og bli litt vell i overkant hvor vanskelig det skal være å komme inn, og med snittet jeg har nå kan jeg komme inn på så å si alt annet. 

takk for svar!

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 2490c...8c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan gikk det?

Basert på hans profil på diskusjon ser det ut til at han kom inn.

Anonymkode: ea075...580

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Basert på hans profil på diskusjon ser det ut til at han kom inn.

Diskusjon?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Diskusjon?

.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...