Gå til innhold

Hvorfor har naturen gitt kvinner mens hvis de ikke er klar for sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kom fram i en tidligere tråd at selv om kvinner på 15 år har fått mens, så er de ikke klar for sex. Hvorfor tror dere da naturen har gitt de mens hvis de ikke er klar for sex?

Anonymkode: 4a950...f33

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen får mensen allerede når de er ti år.

Mens har lite sammenheng med når man er klar for sex.

Anonymkode: 79387...da8

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Det må du nesten spørre naturen om. Eller mener du at disse jentene

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_youngest_birth_mothers

har vært klare for sex fordi de har hatt mens?

Jeg håper du aldri noensinne får en datter selv hvis du mener at hun er klar for sex når hun får mens.

Anonymkode: 79f0a...688

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Naturen er litt tidlig ute, men det å ha sex er noe som krever mer modenhet enn bare rent fysisk å ha fått mens. Blir som å si at fordi du lærer å gå som 1-åring skal du ut og gå i trafikken alene med det samme. 

Anonymkode: e4ba1...0ba

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Mens har ingenting med sex å gjøre 

Anonymkode: 3d640...eef

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

I Tyskland finnes det østrogen i vannet. Dette fører til at menn får ødelagt sin befruktningsevne, og jenter kommer for tidlig i puberteten. 

Hormonforstyrrelser påvirker kroppen, men hodet har mentaliteten til et barn. 

Mener du at du var moden og klar til å bli far, den dagen du hadde din første utløsning? Ville du klart å fostre opp et barn til å klare seg bra her i verden, på egenhånd? 

Anonymkode: a9302...7cf

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Forresten blir jenter født med antall egg de kommer til å miste iløpet av livet. Mener du at en nyfødt baby er klar for sex? 

Anonymkode: a9302...7cf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger psykolog du. 

Anonymkode: 5668c...3ff

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fordi puberteten ikke er bryter men prosess. Skal kvinner utvikle seg over natten når de er klare for sex? 

Anonymkode: fda57...bc3

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du nesten spørre naturen om. Eller mener du at disse jentene

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_youngest_birth_mothers

har vært klare for sex fordi de har hatt mens?

Jeg håper du aldri noensinne får en datter selv hvis du mener at hun er klar for sex når hun får mens.

Så hjerteskjærende at så små barn har blitt gravid. 😢 både fordi de garantert har blitt misbrukt og bare tenk på hva slags stess den lille kroppen må gå igjennom.  Visste ikke at dette var mulig. Uff 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Bare så det er sagt, så vil jeg ikke ha sex med 15 år gamle jenter. Jeg bare forunderer meg over at naturen har gitt dem mens.🤔

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare så det er sagt, så vil jeg ikke ha sex med 15 år gamle jenter. Jeg bare forunderer meg over at naturen har gitt dem mens.🤔

For at vi skal kunne bli gravide i voksen alder når vi er klare for å bli mor. Overgangsalderen kommer ca. rundt 50 årene, så vi kan få barn helt til da. Hvorfor ser ikke menn heller sånn på det istedenfor andre veien? 

Anonymkode: 77fa5...82e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Mensen har jo absolutt ingenting med sex å gjøre. Jeg fikk mensen når jeg var 12 år gammel. Jeg var et barn selv! Jeg vet ikke om du er mann eller kvinne, men foreslår at du leser litt om mensen slik at du forstår hva det er for noe. Ja, du er fruktbar når du har mensen. Men det finnes mange som mister mensen av ulike årsaker, og det betyr ikke at de IKKE er i stand til å ha sex? Bare fordi du er fruktbar betyr det ikke at du skal bære frem et barn. Kvinnen er fruktbar i en god del år, men du skal ikke sette barn på en 15 åring. 

Anonymkode: 970ce...b79

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du forundrer deg over at naturen har gitt 15 år gamle jenter mens, men ikke 10 år gamle jenter? Hører du selv hvor blåst dette er?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Naturen er ikke nødvendigvis perfekt da. Det finnes tilfeller der jentebarn nede i 5-6-7-årsalderen får menstruasjon, det skyldes jo gjerne hormonelle problemer/tilstander.

Det er jo også mye annet rart som er "naturlig" men ikke bra eller sunt i det hele tatt.

Anonymkode: 47c33...cb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med gutter som får sædceller når de fremdeles er barn. Er det rart? Burde de være klare for sex som 13-åringer? 

Anonymkode: d0e34...c1a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med gutter som får sædceller når de fremdeles er barn. Er det rart? Burde de være klare for sex som 13-åringer? 

Jeg var i hvert fall klar for sex som 13 åring...

Skrevet

Dersom man skal stille noen spørsmål om natur og menstrasjon, må vel det mest åpenbare være: Hvorfor har naturen gitt kvinner menstruasjon? Det måtte da for pokker ha gått an å gjøre dette noe enklere? Hvorfor masse blod, gørr og smerter?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i hvert fall klar for sex som 13 åring...

Var du klar for konsekvensene av samleie? Å skulle få et avkom? Er en 13 år gammel jente mentalt klar for å bære fram et avkom, gjennomføre en fødsel? 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...