Gå til innhold

Den ultimate campingvogn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt og søkt uten å finne akkurat den jeg søker etter. Skulle ønske det fantes en søkemotor der man kunne sette inn kriterier... men har kun funnet det hos ulike leverandører. Anyway😅

vi vil ha en ny vogn som hovedsaklig skal være på fast plass, men også som kan kjøres litt. Vi vil ha en barneavdeling til tre barn. Spiseplass og kjøkken på midten også en soveavdeling med dobbelseng. Vi vil også ha dusj og do separert (altså ikke dusj over doen) og gjerne toalett på motsatt side av inngangsdøren for å lette tømmingen... 

noen som kjenner igjen denne ultimate vogna?😂😅

Anonymkode: a69ef...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Adria Adora, kanskje? Ingen full pott, men flere som er i nærheten. 

Anonymkode: b36a0...c2d

AnonymBruker
Skrevet

Hobby 720 KWFU :) Får ikke soverom og barnerom i hver sin ende da, men dette er den vi liker best :)))

Anonymkode: b0ae1...42c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Begge vognene har vi sett på og det er mye med de som er tiltalende 👌

eldstejenta er 14 år og både hun og vi trenger litt avstand på soverommene merker vi. Når alle barna var små sov vi på samme rom, men det skjer noe etterhvert på det feltet 😅

AnonymBruker
Skrevet

Knaus har en slik løsning, men uten dusj. Da er køyene plassert lengst bak i vogna, rett ved døra. Sittegruppe og kjøkken i midten, dobbeltseng og toalett fremme.

Anbefaler på ingen måte midtsitt, med kjøkken rett ved. Det er veldig trangt mellom sittegruppe og kjøkken, og sittegruppa er mye mindre enn om den er fremme/bak i vogna.

Hvis vogna skal brukes på vintercamping på et sted der det er kaldt, er Polar og Kabe i en klasse for seg med tanke på å holde temperatur og å ha komfortabel temperatur.

Anonymkode: 757c5...c12

Skrevet

Det er en Adria Adora 673 PK dere er ute etter. Vi skulle egentlig ha hatt den vogna nå, men så ble det bare ball med forhandler, så her sitter vi uten vogn. 😞 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp hobby, da får du en hobby for å si det sånn! Knaus og burstner er dårlig kvalitet i sine vogner, og er mye plaget med lekkasje. Jeg snakket dessverre av erfaring 😕 vi har hatt campigvogn i 12 år, og elsker camping livet.

Anonymkode: 96cd4...19f

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at denne dårlige kvaliteten  gjelder nye vogner også?

Gjest Boron
Skrevet (endret)

Et par råd: 

Som du skriver: Kjøp ei vogn med fullt bad! Altså, med frittstående dusjkabinett! Jeg skal aldri ha en vogn som ikke har dette, og er for meg et svært kritisk punkt. Ikke vik fra dette kravet, for du kommer til å angre deg hvis du ikke kjøper det. Se til at vanntanken rommer minst 70l. 40l er for lite. 

Elektrisk gulvvarme er å foretrekke. Mye bedre enn vannbåren gulvvarme. 

Anbefaler deg Kabe, Solifer eller Polar hvis du har tenkt å bruke vogna som helårsvogn på fast plass. Disse er godt isolert. Det er ikke Hobby. Adria er helt OK. 

Endret av Boron
AnonymBruker
Skrevet

Hobby fungerer også helt greit til vintercamping på fastplass. 
Vi har hatt tre forskjellige hobby-vogner nå i løpet av de siste 13 årene, hvorav de 8 siste på fastplass. Ingenting å utsette på hobbyen heller, men det er godt med gulvvarme på de kaldeste dagene (tror dog ikke den er brukt mer enn Max 10 ganger på disse fastplass-årene). 

Anonymkode: 056d6...9d5

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en mine foreldre hadde når vi var i tenåra. Den var 720 lang og 0,5 meter bredere enn vanlig. Bakerst var det køyesenger i lengderetningen med en L-formet sittegruppe. Lillebror sov fint på benken der men kunne slå ned til dobbelseng om vi var fire barn. I midten var  det kjøkken og en u-formet sittegruppe på hver sin side. Bakerst dobbeltseng (litt avskåret hjørne) og bad med dusj. Vasken var på utsiden av «badet» og hadde god plass, inne på do/dusjrommet var det trangt. Husker spesielt en natt min far lente seg inn der for å lukke vinduet men klarte å slå på dusjen. 
Vi reiste Sverige rundt med den vognen, krevde be-lappen, men det gjør de fleste vogner. Ingen problem å kjøre. Selv jeg øvelseskjørte med den bakpå. 

poenget er: se etter en lang og bred vogn. 

Anonymkode: c62e5...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...