Gå til innhold

Acai pulver!? Noen som har erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har fått sansen for smoothie, og jeg prøver å gå ned i vekt, samt bli sunnere.

Jeg har lenge fulgt en del "kjendiser", og jeg ser de sverger til Acai pulver i smoothiene sine. Er det noen av dere som har prøvd dette, evt vet noe om dette pulveret? Når jeg googlet det, kom det opp en artikkel fra 2016, om at dette Acai greiene ikke er så supert som folk skal ha det til. Det ble testet på mus, og det viste seg at de faktisk la på seg av dette, og samlet fett rundt leveren..

Vær så snill? Noen som vet?

Anonymkode: 50a6e...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er èn oppskrift som funker: Spis mindre kalorier enn du bruker. Ved kaloriunderskudd vil du gå ned i vekt

Så enkelt, så vanskelig. Alle smoothier, dietter etc er bare dyrt for lommeboka. Bruk sunn fornuft, spis godt og variert og hold på kaloriunderskuddet.

Anonymkode: b5f35...779

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Smoothier og acai er vel ikke noe man spiser for å gå ned i vekt. I likhet med chiafrø, avocado, og mye annet.

Det er mat som er sunn, full av vitaminer, og til tider mye fett. Og derfor er populært blant de som spiser vegansk, samt trener mye, for å være sunnest mulig. 

Anonymkode: e87a3...134

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smoothier og acai er vel ikke noe man spiser for å gå ned i vekt. I likhet med chiafrø, avocado, og mye annet.

Det er mat som er sunn, full av vitaminer, og til tider mye fett. Og derfor er populært blant de som spiser vegansk, samt trener mye, for å være sunnest mulig. 

Nei men det kan brukes som et mellom måltid feks.... sunnere alternativ enn mye annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men det kan brukes som et mellom måltid feks.... sunnere alternativ enn mye annet

Acai er jo et fullverdig måltid. Jeg spiser en liten skål til frokost, eller drikker en smoothie (riktignok med et rått egg og litt frø i). 

Jeg tror du skal se på det AB779 tipser om - totalt antall kalorier som første steg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har drukket Acai juice noen ganger. Merket ingenting.

Anonymkode: c3a38...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Acai har høyt næringsinnhold, men det kommer ikke til å gjøre noe ekstra for deg med tanke på vektnedgang. Du kan like gjerne bruke frosne blåbær i smoothien din og spare penger. Hvis målet er å gå ned i vekt bør du forresten heller spise hele bær/grønnsaker/frukt i stedet for smoothier og juice. Ingenting feil med en smoothie nå og da, men det er fort gjort å drikke flere kalorier enn du behøver. 

Anonymkode: bed7f...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Acai har høyt næringsinnhold, men det kommer ikke til å gjøre noe ekstra for deg med tanke på vektnedgang. Du kan like gjerne bruke frosne blåbær i smoothien din og spare penger. Hvis målet er å gå ned i vekt bør du forresten heller spise hele bær/grønnsaker/frukt i stedet for smoothier og juice. Ingenting feil med en smoothie nå og da, men det er fort gjort å drikke flere kalorier enn du behøver. 

Okei, så hva er greia med Acai da? hvorfor bruke det i det hele tatt? :) hva er det en erstatning for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så hva er greia med Acai da? hvorfor bruke det i det hele tatt? :) hva er det en erstatning for? 

Det har høyt innhold av antioksidanter, men det er det jo mange matvarer som har. At det har blitt så svær en "greie" skyldes vel kløktig markedsføring og at folk er lettlurte. Det har blant annet blitt solgt gjennom MLM-selskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...