AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Hvem bør få siste ordet om en ikke enig i antall barn? Den som ønsker eller den som ikke ønsker?! Er det forskjell i forhold til hvem som ønsker seg et barn til eller ikke for å lande på en avgjørelse. Hva tenker andre? Anonymkode: 520b3...d63
Populært innlegg The Kitten Skrevet 24. mai 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 24. mai 2020 Den som ikke ønsker. 73
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Den som ikke ønsker Er uhellet allerede skjedd er det selvsagt kvinnen som bestemmer over egen kropp Anonymkode: c9479...193 25
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #4 Skrevet 24. mai 2020 Den som ikke ønsker, og hvis den som ikke ønsker er den som skal bære fram barnet så er det enda mindre grunn til å gi seg. Anonymkode: be822...93a 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #5 Skrevet 24. mai 2020 Den som ikke ønsker flere, eller barn i det hele tatt. Anonymkode: 24e2e...7a0 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #6 Skrevet 24. mai 2020 Jeg mener at begges ønsker stiller like sterkt. Så om dere ikke kan bli enig om noe så viktig, så burde dere lete etter den riktige kjærligheten en annen plass. Kjæresten min ønsker ikke barn, mens jeg ønsker barn. Vi har en avtale på når mitt ønske blir for stort, og han fremdeles ikke vil, så må vi dessverre gå fra hverandre. Vi er veldig glad i hverandre, og ønsker egentlig å tilbringe livet sammen, men ingen skal bli overkjørt. Anonymkode: 9f411...e66 14
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #7 Skrevet 24. mai 2020 Den som ikke ønsker barn får siste ordet. Er det umulig å leve med for den andre så må man nesten gå. Anonymkode: a4c35...0ec 16
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #8 Skrevet 24. mai 2020 Den som ikke ønsker. Om den ene forelderen forskjellsbehandler eller bryr seg mindre om det siste barnet, så kan det ha store psykiske konsekvenser for vedkommende Anonymkode: 3bb26...df6 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #9 Skrevet 24. mai 2020 Den som ikke ønsker. Anonymkode: bab1a...c94 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #10 Skrevet 24. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at begges ønsker stiller like sterkt. Så om dere ikke kan bli enig om noe så viktig, så burde dere lete etter den riktige kjærligheten en annen plass. Kjæresten min ønsker ikke barn, mens jeg ønsker barn. Vi har en avtale på når mitt ønske blir for stort, og han fremdeles ikke vil, så må vi dessverre gå fra hverandre. Vi er veldig glad i hverandre, og ønsker egentlig å tilbringe livet sammen, men ingen skal bli overkjørt. Anonymkode: 9f411...e66 Det er en litt annen situasjon. TS skriver antall barn og et barn til, dvs det høres ut som det er fellesbarn i utgangspunktet. Å bryte med far eller mor til sitt barn for å få enda et, er nok noe de færreste gjør. Anonymkode: be822...93a 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #11 Skrevet 24. mai 2020 Den som ikke ønsker flere, helt klart. Her kunne nok mannen tenkt seg nr 3, men det hadde vært helt uaktuelt for meg. Jeg hadde også tatt abort om prevensjon hadde sviktet nå. Anonymkode: f61f7...6b9 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #12 Skrevet 24. mai 2020 Den som ikke ønsker. Syns ikke noe om å tvinge noen til å få barn, barnet skal bære elsket og høyt ønsket av begge. Hvis den som ønsker barn da ikke er fornøyd og ikke klarer å se for seg et liv uten flere barn står h*n fritt til å flytte ut og finne noen andre å få barn med, men jeg lar ikke h*n bruke samlivsbrudd som pressmiddel for å få flere. Anonymkode: 9db2f...e59 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #13 Skrevet 24. mai 2020 Begges ønsker teller like mye. Skjønner ikke de som sier at den som ikke vil ha fler skal bestemme. Jeg tror jeg hadde blitt veldig bitter på mannen min om han hadde trumfet igjennom det. Anonymkode: 65357...fcd 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #14 Skrevet 24. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Begges ønsker teller like mye. Skjønner ikke de som sier at den som ikke vil ha fler skal bestemme. Jeg tror jeg hadde blitt veldig bitter på mannen min om han hadde trumfet igjennom det. Anonymkode: 65357...fcd Det ideelle er jo å bli enige, men om man ikke blir det så er det jo selvsagt den som ikke vil som har siste ordet. Hva skal man ellers gjøre, voldta partneren? Anonymkode: a6648...479 12
Leeloo Skrevet 24. mai 2020 #15 Skrevet 24. mai 2020 Jeg forutsetter at det diskuteres fler enn ett barn, for barn/ikke barn er det jo helt umulig å kompromisse om. Opp til to barn tenker jeg egentlig at den som ønsker flere barn har en sterkere sak, søsken/ikke søsken er en ganske stor ting. Etter det kommer det litt an på argumentene. Har man økonomi, var nr. to allerede et kompromiss, etc. «Føler meg ikke ferdig» er et like dårlig argument som «Vil bare ikke ha flere» i min bok. Inntrykket mitt er at det er fra tre til fire som er den største bøygen. Etter tre må man kanskje ha større bil, større hus (om man ikke allerede har stort nok), ferier er ofte lagt opp til max fem før man må ha flere rom osv. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #16 Skrevet 24. mai 2020 Casen er. Jeg har barn fra før. Han har ikke. Ønsker ikke barn. Sier det er nok med de jeg har fra før. Ingen felles med andre ord Anonymkode: 520b3...d63
Pia Sofia Skrevet 24. mai 2020 #17 Skrevet 24. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Casen er. Jeg har barn fra før. Han har ikke. Ønsker ikke barn. Sier det er nok med de jeg har fra før. Ingen felles med andre ord Anonymkode: 520b3...d63 Hvem ønsker ikke? Han eller du? Uansett er det vel ikke noe poeng at man MÅ ha felles barn?? Det er mye lettere å holde på et fint kjærlighetsliv uten å gå igjennom alt det en graviditet og småbarn innebærer! Nyt hverandre, barna du har og livet! 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #18 Skrevet 24. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem bør få siste ordet om en ikke enig i antall barn? Den som ønsker eller den som ikke ønsker?! Er det forskjell i forhold til hvem som ønsker seg et barn til eller ikke for å lande på en avgjørelse. Hva tenker andre? Anonymkode: 520b3...d63 Det er alltid den som ikke ønsker eller som vil ha færrest. Er den andre part ikke enig? Skill dere. En kan alltids få kull nr to og tre og fire, men en kan aldri av-få uønskede barn. Og stol på meg, Ts, Norge har mer enn nok uønskede barn, og mer enn nok barn med foreldre uten resurser til å ta seg ordentlig av dem. Anonymkode: 3527b...e04 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #19 Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, Pia Sofia skrev: Hvem ønsker ikke? Han eller du? Uansett er det vel ikke noe poeng at man MÅ ha felles barn?? Det er mye lettere å holde på et fint kjærlighetsliv uten å gå igjennom alt det en graviditet og småbarn innebærer! Nyt hverandre, barna du har og livet! Jeg (kvinnen) ønsker meg et barn til. Ikke viktig forsåvidt at vi har felles. Vet også at det er mye utfordringer med alt det innebærer. Nyter livet med det jeg har. Men samtidig så kjenner jeg jo på dette da Anonymkode: 520b3...d63
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #20 Skrevet 24. mai 2020 Den som ikke ønsker. Anonymkode: 22993...2e6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå