Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en jente på 2,5 måned som kjemper mot søvnen og blir lett overtrøtt. Vurderer nå om det er lurt å prøve å innføre mer rutiner. Hun spiser hver 2 time på dagen, så er hun gjerne lys våken og blid i ca en time før hun blir trøtt og må bæres/bysses i søvn. Det kan ta litt tid å sovne, og så sover hun vel 45 min opp til en time. En sjelden gang klarer hun å strekke søvnen lenger til 2 timer, men siden hun fortsatt spiser ofte blir lurene ganske korte. Hun sovner ganske lett de første to-tre lurene, mens utover ettermiddagen blir det vanskeligere for henne og vi kan slite med å få henne til å sove mer en 25 minutter. Kan vel legge til at hun stort sett alltid må gråte litt (eller mye) før hun sovner. Kvelden er ganske ustrukturert, noen ganger sovner hun 19.30, andre ganger kl 22, prøver å holde meg til en viss rytme med amming, skift, bok/sang og så masse byssing eller mer amming i flere runder før hun gir seg for kvelden, da våkner hun hver 2-3 time for mat før det er morgen et sted mellom 7 og 9. Vet hun fortsatt er liten men hadde det vært en ide å prøve å få henne mer strukturert? Synes hun virker overtrøtt på dagen og får henne vel til å sove ca 3,5 time i gjennomsnitt i løpet av en hel dag. 

Anonymkode: aeebc...98c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sovner hun ikke av å få pupp?

Anonymkode: 517dc...a04

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Sovner hun ikke av å få pupp?

Anonymkode: 517dc...a04

Ikke på dagtid og egentlig sjeldnere og sjeldnere på kvelden. Må bysses eller bæres i 20 min stort sett. Om natten sovner hun stort sett greit etter at hun har spist. 

Anonymkode: aeebc...98c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...