Gå til innhold

Lærere - hvordan går det på din skole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på mellomtrinnet. Helt umulig med smittevern. Elevene forstår det ikke. Føler jeg maser hull i hodet på enkelte, men de glemmer seg hele tiden. Jeg jobber for et trinn der elevene alltid har vært ganske fysiske med hverandre. De sliter med en metersregelen, altså. 
Andre lærere forteller også at deres elever sliter med å holde en meter. 

Når elevene har vikar, blir det jo enda verre. Da utnytter de det at vikaren er noe ukjent med rutinene, og ting sklir ut. 

Vi har også vikarer som er innom flere trinn hver uke. Så blir en vikar smitta, vil jo denne smitte flere ulike kohorter. 

Ellers er skolegården delt opp i soner. Elevene holder seg innenfor sonene, men til og med der har noen glemt seg i blant. 

Føler nesten at det ikke er noe vits med disse reglene. Hva er det egentlig regjeringen har tenkt? De overvurderer barn. 

Hvordan er det der du jobber?

Anonymkode: 5c67d...7e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye av det samme her, de sliter med å holde avstand og huske reglene. Og dette er ungdomstrinnet. 

Det tok ikke lang tid før både elevene og vi lærerne savnet hjemmeskole. Elevene hadde gledet seg til å komme tilbake, men den skolen de kom tilbake til var ikke den skolen de savnet. En del av de mest sårbare elevene, som hadde et eget tilbud da skolen var stengt, faller helt ut nå. Jeg føler også at det faglige går mer trått nå, fordi vi bruker så mye tid på å følge regler og være smittevernsvoktere. 

Anonymkode: 4820d...a05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kuttet ut grupper og soner. Har vanlige klasser. Utegården er ikke delt opp.

Elevene må vaske hendene etter hvert friminutt. Maser ikke på dem. Bruker tiden på å være lærer og det faglige. Hygiene bør de lære hjemme. 

Anonymkode: 31069...a8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på mellomtrinnet. Helt umulig med smittevern. Elevene forstår det ikke. Føler jeg maser hull i hodet på enkelte, men de glemmer seg hele tiden. Jeg jobber for et trinn der elevene alltid har vært ganske fysiske med hverandre. De sliter med en metersregelen, altså. 
Andre lærere forteller også at deres elever sliter med å holde en meter. 

Når elevene har vikar, blir det jo enda verre. Da utnytter de det at vikaren er noe ukjent med rutinene, og ting sklir ut. 

Vi har også vikarer som er innom flere trinn hver uke. Så blir en vikar smitta, vil jo denne smitte flere ulike kohorter. 

Ellers er skolegården delt opp i soner. Elevene holder seg innenfor sonene, men til og med der har noen glemt seg i blant. 

Føler nesten at det ikke er noe vits med disse reglene. Hva er det egentlig regjeringen har tenkt? De overvurderer barn. 

Hvordan er det der du jobber?

Det regjeringen har tenkt er unaturlig for mennesket. Det er unaturlig å hele tiden passe på å ikke komme borti hverandre. Mye av leken er kontaktlek og vil utgå nå. Selvfølgelig klarer ikke ungene å gå rundt og måle en meter hele tiden

Anonymkode: b6c2e...3fb

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke lærer, men forelder. Skjønner godt dette er kjempevanskelig. Jeg forventer ihvertfall ikke at dere skal passe på at alle elevene holder avstanden og følger alt av regler. Om håndvask og hostehygiene er på plass, så synes jeg dere skal gi dere et klapp på skuldra alle som jobber i skolen nå. UANSETT egentlig! :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke lærer, men har ett barn på 8 trinn og to på 5 trinn.

De på 5 trinn er på skolen to timer hver dag. Delt opp å og b klassen til forskjellige tider. Ikke friminutt. Så hjemmeskole to timer. Deler ikke klasserom med noen.

Eldste går på skolen 5 timer hver dag. Spiser i sin gruppe. De har friminutt, men er kun i sin lille gruppe. De er også på tur to dager i uken.

Vil gi en stor klapp til alle lærere, for en kreativitet dere har vist under hjemmeskolen.  Og hvordan dere har det nå. Viktigste er god håndvask og litt avstand.

👏👏👏👏

Ang avstand så er vår regel på sykehuset 2 meter, selv vi klarer ikke det. Gjør så godt vi kan.

Anonymkode: 96114...409

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke lærer, men har ett barn på 8 trinn og to på 5 trinn.

De på 5 trinn er på skolen to timer hver dag. Delt opp å og b klassen til forskjellige tider. Ikke friminutt. Så hjemmeskole to timer. Deler ikke klasserom med noen.

Eldste går på skolen 5 timer hver dag. Spiser i sin gruppe. De har friminutt, men er kun i sin lille gruppe. De er også på tur to dager i uken.

Vil gi en stor klapp til alle lærere, for en kreativitet dere har vist under hjemmeskolen.  Og hvordan dere har det nå. Viktigste er god håndvask og litt avstand.

👏👏👏👏

Ang avstand så er vår regel på sykehuset 2 meter, selv vi klarer ikke det. Gjør så godt vi kan.

Anonymkode: 96114...409

Takk for gode ord! ❤️ Det setter vi pris på.

Det er som du sier, også vanskelig for voksne. Ser det også når jeg bare er på butikken. Folk er ikke tålmodige nok til å holde en meters avstand. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode ord! ❤️ Det setter vi pris på.

Det er som du sier, også vanskelig for voksne. Ser det også når jeg bare er på butikken. Folk er ikke tålmodige nok til å holde en meters avstand. 

Det er fordi man ikke har to timer om dagen til å handle. Folk er jo verken effektive eller strukturerte når de handler - de står der og glaner midt i veien slik at man umulig kan komme forbi og opprettholde avstand samtidig. Butikkhyllene er ikke dimensjonert for slik avstand. 

Anonymkode: b6c2e...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på en ungdomsskole, og elevene klarer det ikke. Det går fint i timene, men i friminutt er det umulig. Mye av dette skyldes også andre smittevernstiltak. Elevene stues ut i en anmerket område i skolegården uten å ha noe å gjøre uten å prate med hverandre.

Det hadde hjulpet om man hadde lempet litt på kravene, slik at de kan være på et litt større område og drive med ballspill. Det ville hjulpet for guttene i hvert fall.

Anonymkode: d7b09...969

• Liker 2
  • Opprett ny...