Gå til innhold

Barnebidrag - ønsker å straffe eksen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eksen min tjener 550.000 i året. Jeg tjener 125.000 som frisørlærling. Jeg var nesten ferdig utdanna helsefagarbeider før jeg valgte å hoppe over på annen utdanning. Dette mener eksen min var feil i sin uttalelse til NAV, og jeg regner med han forsto at jeg gjorde dette karrierevalget kun for å straffe han. Før betalte han bare 2500 kroner. Nå må han betale over 7000😆. Jeg godter meg. Det blir lite igjen til hans andre barn, men det fortjener han. Samvær er det ingenting av da jeg og barnet har flyttet 70 mil unna og etter at jeg «trenerte» det som var av samvær, foreslo han at vårt barn får oppsøke han når hun er stor nok til å selv ytre om hun vil ha samvær eller ikke. Uansett. Mye vil ha mer. Jeg mottar pr. i dag dobbel barnetrygd, og regner med jeg kan søke NAV om diverse stønader. Barnet er nå 6 år gammelt og det er 4 år siden bruddet. Jeg har et barn til med en annen fyr. Han er også eksen min men bor i samme by så jeg får barnebidrag fra to😁 Barn 1 tror Eks 2 er pappaen hennes og det er han som har samvær med henne annenhver helg. Funker fint det men han får ha barna bare annenhver helg. 

Over til spørsmålet: 
Hvilke stønader har jeg krav på? Kan jeg søke om gratis kjernetid i barnehage og vil disse stønadene / kjernetid påvirke bidragets størrelse? (DET ønsker jeg jo ikke)💄💋 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😴

Anonymkode: 6c54a...172

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Eediyat said:

Dette er jo så åpenbart trolling at det er jo ikke morsomt engang. Halvhjertet forsøk, du klarer bedre enn dette. 

Ja kanskje det. Men her tror jeg at TS er mannen som skal potensielt straffes. Er faktisk ikke så uvanlig at noen kvinner gjør slikt for økonomisk vinning. Trist.

• Liker 2
Skrevet

Du tok bittelitt for hardt i denne gangen.... 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fail..

Anonymkode: 84010...bb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snork 😴

Anonymkode: 3f0c3...b09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du skal troll, sjekk regelverket først du. Så det blir litt troverdig. 

Anonymkode: b2985...28d

• Liker 5
Skrevet

Det er synd for alememødre som står på egne ben og er flinke med barna sine at sånna troll som deg ødelegger og lager fordommer mot alenemødre...

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er jo unasett Ts som kommer dårligst ut av det på sikt uansett. Barna er ikke barn for alltid. Men da er det vel bare å spre beina på nytt å få enda et barn

Anonymkode: 92f37...b51

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Heidi94 skrev:

Hei!

Eksen min tjener 550.000 i året. Jeg tjener 125.000 som frisørlærling. Jeg var nesten ferdig utdanna helsefagarbeider før jeg valgte å hoppe over på annen utdanning. Dette mener eksen min var feil i sin uttalelse til NAV, og jeg regner med han forsto at jeg gjorde dette karrierevalget kun for å straffe han. Før betalte han bare 2500 kroner. Nå må han betale over 7000😆. Jeg godter meg. Det blir lite igjen til hans andre barn, men det fortjener han. Samvær er det ingenting av da jeg og barnet har flyttet 70 mil unna og etter at jeg «trenerte» det som var av samvær, foreslo han at vårt barn får oppsøke han når hun er stor nok til å selv ytre om hun vil ha samvær eller ikke. Uansett. Mye vil ha mer. Jeg mottar pr. i dag dobbel barnetrygd, og regner med jeg kan søke NAV om diverse stønader. Barnet er nå 6 år gammelt og det er 4 år siden bruddet. Jeg har et barn til med en annen fyr. Han er også eksen min men bor i samme by så jeg får barnebidrag fra to😁 Barn 1 tror Eks 2 er pappaen hennes og det er han som har samvær med henne annenhver helg. Funker fint det men han får ha barna bare annenhver helg. 

Over til spørsmålet: 
Hvilke stønader har jeg krav på? Kan jeg søke om gratis kjernetid i barnehage og vil disse stønadene / kjernetid påvirke bidragets størrelse? (DET ønsker jeg jo ikke)💄💋 

Tenker bare at historien her og spørsmålet er et godt reklame innslag for RFSU om beskyttelse....

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nærmeste jeg kommer på bidragskalkulator på et 6 år gammelt barn er 4390,- per måned. 

Anonymkode: 4ba4c...bed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er mest sannsynlig mannen som skriver, bittert og smålig. 
min eks er som deg; jeg måtte bytte karriere for å få bedre råd på sikt. Han klikkaaa fordi da mente han visstnok at jeg gjorde det med vilje. For han måtte betale mer i bidrag. Fysj og fy, hvordan våger ungen å koste penger? 🙄 Er folk så selvsentrerte at de VIRKELIG tror at noen endrer livet sitt så drastisk for dette barnebidraget? 

Jeg TVILER hardt på at det «finnes noen» som faktisk gjør dette for å være slem eller med vilje for å øke bidraget. Har noen her faktisk hørt en historie om dette så er det nok rent piss som en annen Bitter fjott har funnet på. Legger riktignok merke til at det er Mentalt enkle mennesker som tror oppriktig på piss som dette. 

Anonymkode: 2de7a...842

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette tyder på en bitter far 😅🤭

Anonymkode: d86bb...e9a

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Heidi94 skrev:

Hei!

Over til spørsmålet: 

Nok et barn som ikke får oppleve en tilstedeværende far. Slike mødre som deg burde mistet retten til å ha barn. Dere er ikke i stand til å tenke på konsekvensen til barnet deres. Det skjøreste og mest kostbare dere har fordi dere kun tenker hevn og penger. 

Det er trist å lese dette. Jeg har mine tanker om slik oppførsel, men ytrer dem ikke her. 

Men jeg sier karma er noe dritt. Håper du innser at disse 7000 i mnd. var verdt det når barnet blit stort og spør etter pappa når de falske ryktene du har satt til verden kommer frem i dagen. Den dagen blir trist for deg. 

Barnets liv har du allerede ødelagt i din hensynsløse jakt på skarve 7 lapper i mnd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette ikke er trolling, TS, er du (p)syk! Å i tillegg godte seg over ar hans andre barn ikke får det han trenger..??!?! Du er en stor ego, og slett ikke normal!!!

Anonymkode: 8cebe...336

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Heidi94 skrev:

Hei!

Over til spørsmålet: 

Du vet at det går ut over barn her. Du koser deg med at du straffer barn siden du tro du straffer eksen din? Sånne som deg skulle ikke hatt barn. Og stakkers unge når hen finner ut at du har løyet hele livet hens. Er vel heller ikke riktig at du skal ha fullt bidrag hvis ungen er borte annenhver helg? Håper noen melder deg. Og håper biofar får 100% omsorg og foreldrerett til ungen. Du er en FÆL MOR!!! Stakkars barn fortjener bedre!!!! Det er vel heller da ikke rart at du har ekser og ikke er samboer med noen av de. Det sier jo ganske mye om deg.

Anonymkode: 2a70f...d21

AnonymBruker
Skrevet

14 år gammel jente som kjeder seg litt eller? 

Ungdom fant vell noe å finne på ettersom at de har hatt lang helg, bare trist de måtte rakke ned på mennesker i vanskelige situasjoner med å berøre bådet temaet alenemor men også hvor lite rettigheter en far har på samvær med sine barn og snylting av noen som ant ble far i en alder av 16

Anonymkode: 39335...5c7

Gjest Alterego666
Skrevet

Antar at dette ikke er trolling for argumentets skyld.

TS er altså et nek som tror hun blir rik på 7k/mnd, og at bidrag gir pensjon. 
Hun kommer til å ende fattig, og med et barn som tar avstand fra henne pga frarøvet far. 
...tsk, tsk, tsk....

Skrevet
1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Nok et barn som ikke får oppleve en tilstedeværende far. Slike mødre som deg burde mistet retten til å ha barn. Dere er ikke i stand til å tenke på konsekvensen til barnet deres. Det skjøreste og mest kostbare dere har fordi dere kun tenker hevn og penger. 

Det er trist å lese dette. Jeg har mine tanker om slik oppførsel, men ytrer dem ikke her. 

Men jeg sier karma er noe dritt. Håper du innser at disse 7000 i mnd. var verdt det når barnet blit stort og spør etter pappa når de falske ryktene du har satt til verden kommer frem i dagen. Den dagen blir trist for deg. 

Barnets liv har du allerede ødelagt i din hensynsløse jakt på skarve 7 lapper i mnd.

Tror ikke denne historien er sann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...