AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Hei! Jeg har vekselvis vært plaget med soppinfeksjon og bakteriell vaginose i noen år. Nå i det siste har jeg også hatt en del urolig mage og leste at melkesyrebakterier kan hjelpe. Da kom jeg også til å tenke på at det skal visst være bra mot underlivsplager også (uten at det er 100% dokumentert). Er det noen som har erfaringer med melkesyretabletter både som vanlig og som stikkpille. Påvirker den ene den andre? Anonymkode: eb13c...d29
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 Ja, jeg har lang erfaring med det, og soppproblemer. Melkesyrebakterier er essensielt er det jeg ble fortalt hele veien. Jeg sier ikke jeg har blitt frisk av dette, men jeg merker det om jeg kutter det ut. Har du vert på antibiotika så er det fare for at du har drept mange av de gode bakteriene, og da har du ikke mye immunforsvar. Du kan bruke begge deler på en gang, om du tar for mye av det kan du få diare, men det er en vanesak hvor mye du tåler. Ofte når du starter opp med det kan du få diare på begynnelsen også vender du deg til det. Anonymkode: 739e0...06d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Melkesyrebakterier som du tar via munnen vil fungere i tarmen og ikke i vagina. Du må ha melkesyrebakterier enten som vagitorie (vivag) eller i flytende form (f.eks lactal balanse eller multigyn actigel). Har aldri hørt om melkesyrebakterier som stikkpiller. Multigyn actigel er veldig bra lokalt for vagina. Om du skal ta melkesyrebakterier for tarmen anbefaler jeg probi mage da denne inneholder en melkesyrebakterie som er vist å fungere i forskning. Anonymkode: 4d970...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #4 Skrevet 24. mai 2020 Anbefaler en som inneholder et vidt spekter av bakteriestammer fordi de er avhenge av hverandre.. Anonymkode: 739e0...06d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå