Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kom over rens, toner og dagkrem rimelig på en nettside.  Men det er likevel litt dyrt for alle tre.  Er ute etter at rensekremen tar sminke skikkelig og at dagkremen gir nok fukt.

https://no.coolshop.com/produkt/murad-renewing-cleansing-cream-200-ml/AD8GK7/

https://no.coolshop.com/produkt/murad-perfecting-day-cream-spf30-50-ml/AD2S58/

https://no.coolshop.com/produkt/murad-hydrating-toner-180-ml/AM97RQ/

Anonymkode: ec957...ee2

Fortsetter under...

Jeg fant min fantastiske ansiktskrem der (Murad Hydro-Dynamic Ultimate Moisture), men jeg stoler ikke helt på at siden har autentiske Murad produkter siden de er så billige? Litt sånn "if it feels too good to be true..." følelse.

Men jeg er i alle fall strålende fornøyd med den kremen, det er jeg. Hørt masse bra om Murad.

AnonymBruker
På 27.5.2020 den 2.48, Scherbatsky skrev:

Jeg fant min fantastiske ansiktskrem der (Murad Hydro-Dynamic Ultimate Moisture), men jeg stoler ikke helt på at siden har autentiske Murad produkter siden de er så billige? Litt sånn "if it feels too good to be true..." følelse.

Men jeg er i alle fall strålende fornøyd med den kremen, det er jeg. Hørt masse bra om Murad.

Har fått parfyme fra samme nettsted og den var ekte. 

På 24.5.2020 den 1.47, AnonymBruker skrev:

Kom over rens, toner og dagkrem rimelig på en nettside.  Men det er likevel litt dyrt for alle tre.  Er ute etter at rensekremen tar sminke skikkelig og at dagkremen gir nok fukt.

https://no.coolshop.com/produkt/murad-renewing-cleansing-cream-200-ml/AD8GK7/

https://no.coolshop.com/produkt/murad-perfecting-day-cream-spf30-50-ml/AD2S58/

https://no.coolshop.com/produkt/murad-hydrating-toner-180-ml/AM97RQ/

Ingen vits i å bruke hundrevis av kroner på hudpleie produkter når du får tak i mange mye billigere og bedre produkter. Jeg anbefaler deg å lese deg litt opp på hvordan pleie din egen hud, do´s and dont´s ogsånn, finne litt ut av hva som passer til din egen hud, men jeg kan jo fortelle om hva slags produkter jeg bruker. Begynner med å vaske ansiktet med en foamer rens, centifolia fra ren. Den inneholder ingen oljer og jeg synes den renser huden min godt, selvom foams er kjent for å tørke ut huden synes jeg ikke denne er spesielt tørkende, og den fungerer bedre for meg enn en rense lotion eller gel som vil etterlate seg ett lag på huden noe denne ikke gjør, så jeg synes denne renser bedre :) Neste jeg bruker er Klairs supple preparation unscented facial toner, denne renser porene litt ekstra, den tilbakestiller hudens ph-verdi etter vask, noe som er viktig fordi huden kan bli irritert eller tørr ved feil ph-verdi, og den gir huden min fukt ved hjelp av lipider, som er naturlige fettsyrer som huden selv lager, og vil hjelpe huden med å holde fuktigheten, og unngår overproduksjon av sebum pga tørrhet. Itilegg er den uparfymert som er et must for meg fordi jeg har så sensitiv hud, den tåler bokstavelig talt ingen ting, og parfyme er itilegg tørkende for huden. Så hvis du bruker produkter, kremer med parfyme så går den litt i mot sin egen nytte, selvom den inneholder noen ingredienser som er fuktende for huden så inneholder den også noen tørkende. Så bruker jeg Vichy mineral 89 booster, den inneholder hyaluron syre, som i kroppen binder vann og kollagen og elastan og blir til en slags gelelignende substans, den er med på å opprette holde hudens fuktighet og gjør at den ser "plump" ut for å unngå nye formeringer av porer og lignende. Men over denne så bruker jeg Cerave moisturizing Cream som inneholder ceramider for å unngå at de andre produktene jeg har smurt meg inn i fordamper uten å få en sjanse til å trekke inn i huden. Ceramider er fettsyrer som finnes naturlig i huden, fettsyrer skal sist på huden fordi det skaper en hinne som de andre produktene i klarer trenge igjennom. Jeg kjøper aldri dyre produkter, de eneste hudpleie produktene man trenger er de som hjelper huden din å holde seg frisk og ung, uansett hva slags pris. 

AnonymBruker
5 timer siden, Tadam skrev:

Ingen vits i å bruke hundrevis av kroner på hudpleie produkter når du får tak i mange mye billigere og bedre produkter. Jeg anbefaler deg å lese deg litt opp på hvordan pleie din egen hud, do´s and dont´s ogsånn, finne litt ut av hva som passer til din egen hud, men jeg kan jo fortelle om hva slags produkter jeg bruker. Begynner med å vaske ansiktet med en foamer rens, centifolia fra ren. Den inneholder ingen oljer og jeg synes den renser huden min godt, selvom foams er kjent for å tørke ut huden synes jeg ikke denne er spesielt tørkende, og den fungerer bedre for meg enn en rense lotion eller gel som vil etterlate seg ett lag på huden noe denne ikke gjør, så jeg synes denne renser bedre :) Neste jeg bruker er Klairs supple preparation unscented facial toner, denne renser porene litt ekstra, den tilbakestiller hudens ph-verdi etter vask, noe som er viktig fordi huden kan bli irritert eller tørr ved feil ph-verdi, og den gir huden min fukt ved hjelp av lipider, som er naturlige fettsyrer som huden selv lager, og vil hjelpe huden med å holde fuktigheten, og unngår overproduksjon av sebum pga tørrhet. Itilegg er den uparfymert som er et must for meg fordi jeg har så sensitiv hud, den tåler bokstavelig talt ingen ting, og parfyme er itilegg tørkende for huden. Så hvis du bruker produkter, kremer med parfyme så går den litt i mot sin egen nytte, selvom den inneholder noen ingredienser som er fuktende for huden så inneholder den også noen tørkende. Så bruker jeg Vichy mineral 89 booster, den inneholder hyaluron syre, som i kroppen binder vann og kollagen og elastan og blir til en slags gelelignende substans, den er med på å opprette holde hudens fuktighet og gjør at den ser "plump" ut for å unngå nye formeringer av porer og lignende. Men over denne så bruker jeg Cerave moisturizing Cream som inneholder ceramider for å unngå at de andre produktene jeg har smurt meg inn i fordamper uten å få en sjanse til å trekke inn i huden. Ceramider er fettsyrer som finnes naturlig i huden, fettsyrer skal sist på huden fordi det skaper en hinne som de andre produktene i klarer trenge igjennom. Jeg kjøper aldri dyre produkter, de eneste hudpleie produktene man trenger er de som hjelper huden din å holde seg frisk og ung, uansett hva slags pris. 

Kan hudpleieprodukter fordampe fra huden?🤔

Anonymkode: 44922...b33

Jeg er enig med @Tadam over her når det gjelder å bruke litt tid på å sette seg inn i både hvilke behov huden din har og hva du ønsker at produktene du kjøper skal gjøre for deg, og det er ikke alltid slik at dyrest er best, selv om dyrere produkter ofte kan inneholde flere ingredienser som "booster" hverandre.

Når det gjelder den rensen fra Murad, så går det klart fram at den ikke er en sminkefjerner, men en eksfolierende rens, så her må du bruke en egen sminkefjerner i tillegg, i alle fall for øyepartiet. Å bruke en rens med aktive hudpleiende ingredienser er forøvrig litt bortkastet, siden mesteparten av disse ikke blir værende igjen på huden, men skylles av når du fjerner renseproduktet. En rens skal fjerne smuss, sminke,og rester etter nattpleien (om morgenen), og har man fet hud, bør den også kunne fjerne talgoverskudd - men uten å forstyrre hudens naturlige fuktbalanse og beskyttende barriere, så en rens bør være både skånsom og effektiv. 

Personlig foretrekker jeg en mild rensemelk/rensekrem + sminkefjerner for øynene, og ulike serum for den "aktive" pleien, dvs. ekstra fukt, c-vitamin, syrer osv. Jeg foretrekker også å bruke en egen solkrem i tillegg til fuktighetskrem og ikke en dagkrem med SPF. Dette er delvis fordi en solkrem gir bedre beskyttelse, men også at jeg kan bruke samme krem morgen og kveld. For ekstra næring til huden om kvelden supplerer jeg med en antioksidantrik ansiktsolje. Men -  hudpleie handler også om personlige preferanser, så man må kanskje prøve og feile litt av og til.

Jeg kan anbefale nettsiden "Makeupalley" - der kan man finne omtaler av en mengde hudpleie- og sminkeprodukter fra vanlige folk som har prøvd/brukt produktene, og man kan sortere utvalget på f.eks. hudtype og alder.

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan hudpleieprodukter fordampe fra huden?🤔

Anonymkode: 44922...b33

Ja, eller vannet i de kan fordampe, og hyaluronsyre binder seg til vann og vil fordampe om du ikke har en krem over som kan skape et beskyttende lag over huden. https://www.e45.co.uk/your-routine/what-are-emollients/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...