AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #1 Skrevet 23. mai 2020 Jeg var bare ikke hvordan jeg skal klare å ta eksamen i engelsk muntlig og skriftlig. Bør egentlig starte nå, for må avlegger eksamen til høsten. Men problemet er at jeg er forferdelig dårlig i engelsk. Ordene bare stokker seg, og den ene eksamen er muntlig. Jeg takler også svært dårlig muntlige eksamener grunnet nervøsitet. Og jeg er i tillegg i 30-åra, noe som er pinlig mtp at jeg er såpass dårlig i engelsk. Noen råd og tips? Jeg er redd for at dette setter en stopper for å få meg generell studiekompetanse, og dermed kan jeg heller ikke studere på høyskole. Kjenner jeg får angst av tanken på å ta eksamen.... Føler meg dømt til å jobbe i butikk resten av livet:( Anonymkode: 3c583...11f
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #2 Skrevet 23. mai 2020 Les engelske bøker og hør på engelsk podkaster. I tillegge øving, har foredrag aleine og framfor folk. Anonymkode: 681aa...f85 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #3 Skrevet 23. mai 2020 Les engelske bøker, skriv litt på engelsk hver dag (for eksempel bli medlem i en engelsk discord eller annet forum), øv på å snakke litt hver dag - be en venn om å hjelpe deg så dere kan snakke engelsk til hverandre. Anonymkode: 60e7c...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #4 Skrevet 23. mai 2020 Skriv på engelsk, masse!! Skriv på en historie på engelsk, hver dag. Skriv med folk på engelsk, lytt til podcast/historier på Youtube for eks, om noe du interesserer deg for. Les masse. Les/lytt på engelsk og svar inni hodet ditt (eller høyt om du vil, hehe) Anonymkode: 395a3...559
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #5 Skrevet 23. mai 2020 Se filmer og serier uten undertekster, samme med bøker(velg materiale for barn og ungdom om du trenger å starte der), få deg en engelsk talende brevvenn og utveklse brev i papir eller digital form, snakk sammen på skype. Du kan også skrive generelt, før blogg, skriv dagbok, osv. Gjør om settings på pc og mobil til engelsk osv. Når du bruker det mye så kommer det av seg selv:) Du kan også supplere med duolingo:) Anonymkode: 05cfe...19c 1
Eediyat Skrevet 23. mai 2020 #6 Skrevet 23. mai 2020 Meld deg inn i Facebook grupper eller forum som handler om noe som interesserer deg. Jeg har lært mye engelsk fra engelske strikkegrupper 😂
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #7 Skrevet 23. mai 2020 Syns du har fått mange, gode tips her. jeg er også 30, og har akkurat fullført engelsk med 6er både muntlig og skriftlig. Tidligere hadde jeg 4. Jeg skrev mye engelsk, leste mye engelsk, og hørte mye engelsk. Feks skrev på engelske forum, leste engelske artikler, hørte engelske podcaster. i tillegg lønner det seg å dypdykke i pensum, så du har stålkontroll på hvordan du skal gjøre de forskjellige tingene, og hvilke temaer du må kunne. Anonymkode: 60cb6...aef
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #8 Skrevet 23. mai 2020 Jeg klarte en 4 skriftlig uten å ha lest - og 10 + år siden vgs. Men må du ha generell studiekomp.? Har du forsøkt realkompetanse? Anonymkode: 79b13...daa
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #9 Skrevet 24. mai 2020 Jeg hadde spansk muntlig som privatist. Det jeg gjorde var at jeg snakket høyt hele tida når jeg var alene. Jeg pratet med meg selv i dusjen, og da jeg kjørte bil, og generelt alle steder hvor jeg var alene. Dette økte jo ikke ordforrådet, men viste meg hvor jeg hadde store språklige hull, samt jeg ble vant med å snakke muntlig. Anonymkode: 7277f...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #10 Skrevet 24. mai 2020 Fikk toppkarakter i privatiseksamen selv om jeg ikke nesten boka. For språk del forberedte meg ved å se på amerikanske korte videoer på facebook eller youtube. De som har med masse pratninger . Ca en uke før eksamen, hører jeg på massevis av engelske samtaler . I tillegg er Ask undervising videoer gull verdt . Jeg bruker dem for å bli kjent med pensum: om USA, Storbritania osv. Det er veldig effektivt siden videoer er lagdt i følge kompetansemålet. Du kan prøve gratis på asku.no. Les oppsumering og analysering av short stories i studienett.no feks, thank you mam. Notere mens du ser på videoer på ASK og ta med dem i Forberedelse rom. Lykke til. Anonymkode: c77b8...e7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå