Gå til innhold

Katter som driter på eiendommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp flyttet til et hus med en tomt på rundt 500 kvm, og hagen behøver kjærlighet for å si det mildt. Vi oppdaget at kattene i nabolaget (spesielt to stk som bor borti gata) bruker hagen som do, og det er drit over alt - under vinduene, midt på plenen, nederst på tomtegrensen osv. Vi har et barn på 2 år, og da er spesielt dette med kattedrit et problem for oss. Hvordan skal vi bli kvitt de? Vannspreder på 24/7? Legge ut noe? Bygge platting overalt? 🤣 

Skrevet

Finnes spray som katter ikke liker. Kan kjøpes på dyrebutikken. Den er veldig effektiv. Spray der de pleier å gå på do.

ellers fungerer også sitronskall osv

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut appelsinskall over alt! Lenge nok til at de finner seg et annet sted og blir noen andres problem.. Katter som driter ute i boligfelt er en uting!!

Anonymkode: 0f065...d34

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Boblerone skrev:

Finnes spray som katter ikke liker. Kan kjøpes på dyrebutikken. Den er veldig effektiv. Spray der de pleier å gå på do.

ellers fungerer også sitronskall osv

Blir fort dyrt, for den vaskes bort når det regner!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir fort dyrt, for den vaskes bort når det regner!

Det har fungert bra her til tross for regn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting hjelper! Tro meg, har prøvd absolutt alt av pulver, sprayer og kjerringråd. Det eneste jeg kan komme på som kan virke, er å skaffe seg hund som er ute hele tiden... 

Anonymkode: f2e29...3cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det finnes planter/blomster katter ikke liker?

Anonymkode: 29575...524

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting hjelper! Tro meg, har prøvd absolutt alt av pulver, sprayer og kjerringråd. Det eneste jeg kan komme på som kan virke, er å skaffe seg hund som er ute hele tiden... 

Eller skaffe katt selv. Da holder andre katter seg unna.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd diverse pga naboens katt som driter i oppkjørselen her. Må kanskje prøve litt igjen snart. Kattedritten kaster jeg over til naboen

Anonymkode: 70070...cf8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Katter er katter. Ville fokusert på å lære to-åringen å bli glad i og respektere dyr.

Anonymkode: 3a9b0...8a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Boblerone skrev:

Det har fungert bra her til tross for regn.

Funket nøyaktig 0 % her dessverre.

Har også prøvd:

- maskin med katteskremmelyd

- legge ut stikkebusker

- plante krypstikkepusker

- kaste grus etter kattene hver gang jeg ser de i rundt huset vårt

Ingenting har fungert. Blir snart gal

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter er katter. Ville fokusert på å lære to-åringen å bli glad i og respektere dyr.

Jaada, koselig med litt kattedrit over alt da. Godt og sunt er det sikkert også.

• Liker 8
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg ut appelsinskall over alt! Lenge nok til at de finner seg et annet sted og blir noen andres problem.. Katter som driter ute i boligfelt er en uting!!

Jeg hadde tilfeldigvis appelsin liggende, så nå har jeg vært ute å lagt båter rundt omkring 🤞

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har faktisk hund, men han er ikke vant til å stå ute, men tror vi må gi det et forsøk! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fyr opp en kinaputt eller nyttårsrakett neste gang kattene dukker opp. Kan være at de får fart på seg da, og ikke kommer tilbake.

Anonymkode: 63c13...d7f

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, takk for hjelpsomt tips. Barnet vårt er veldig omsorgsfull og snill med dyr (vi har selv hund og familien har katt), så det skal ikke stå på det. Problemet er når man ikke kan slappe av i sin egen hage fordi man bekymrer seg for hvem som er nestemann å tråkke i en bæsj eller plukke en opp med fingrene, spesielt når de jeg har plukket opp til nå har tydelige egg i seg 🤢🤮

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jaada, koselig med litt kattedrit over alt da. Godt og sunt er det sikkert også.

Du har gått glipp av poenget. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Idaroe said:

Jo, takk for hjelpsomt tips. Barnet vårt er veldig omsorgsfull og snill med dyr (vi har selv hund og familien har katt), så det skal ikke stå på det. Problemet er når man ikke kan slappe av i sin egen hage fordi man bekymrer seg for hvem som er nestemann å tråkke i en bæsj eller plukke en opp med fingrene, spesielt når de jeg har plukket opp til nå har tydelige egg i seg 🤢🤮

Du overdriver. Vi har innekatter. Naboens katter driter på plenen vår og i bedene. Vi er glade i dyr, derfor forstår vi at sånn er livet.

AnonymBruker
Skrevet

Du får plante lavendel bl.a. Det liker ikke katter. De liker heller ikke rosmarin. Det kan du plante ved husveggen. Hvitløk kan du også plante ut. Appelsinskall er nevnt.

Det er bedre å plante ut noe de ikke liker enn mye av de andre dårlige forslagene. Da begrenser de seg litt i hvor de gjør fra seg.

Anonymkode: 6cb2f...1bb

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du overdriver. Vi har innekatter. Naboens katter driter på plenen vår og i bedene. Vi er glade i dyr, derfor forstår vi at sånn er livet.

Har du små barn? Bruker du hagen din til noe aktivt? Da tenker jeg på løping, barnelek, fotball osv. Vi er tydeligvis ikke enige, og jeg er selv oppvokst med katt og er veldig glad i katter. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...