Kniv & gaffel Skrevet 25. mai 2020 #22 Skrevet 25. mai 2020 Jeg må innrømme at det ikke frister. Makrell i tomat er kjempegodt som pålegg, men jeg kan ikke tenke meg at det passer i middagsmat. For meg virker det rart å spise det varmt. Jeg forestiller meg at det vil smake mer av fet fisk, og i verste fall som tran, men kanskje jeg bare er fordomsfull? På ungdomsskolen hadde vi en skolekjøkken-lærer som flere ganger foreslo at vi kunne bruke makrell i tomat i middagsretter. Blant annet foreslo hun å bruke det i lasagne eller som fyll i piroger. Det var likevel bare et forlag som et alternativ til kjøttsaus, og aldri noe vi lagde på skolekjøkkenet. 1
applestories Skrevet 25. mai 2020 #23 Skrevet 25. mai 2020 10 timer siden, Kniv & gaffel skrev: Jeg må innrømme at det ikke frister. Makrell i tomat er kjempegodt som pålegg, men jeg kan ikke tenke meg at det passer i middagsmat. For meg virker det rart å spise det varmt. Jeg forestiller meg at det vil smake mer av fet fisk, og i verste fall som tran, men kanskje jeg bare er fordomsfull? På ungdomsskolen hadde vi en skolekjøkken-lærer som flere ganger foreslo at vi kunne bruke makrell i tomat i middagsretter. Blant annet foreslo hun å bruke det i lasagne eller som fyll i piroger. Det var likevel bare et forlag som et alternativ til kjøttsaus, og aldri noe vi lagde på skolekjøkkenet. Jeg synes ikke det smaker så mye makrell, mer en fyldig tomatsaus med hvitløk når jeg lager det. Men jeg synes ikke makrell i tomat smaker makrell heller, ihvertfall ikke slik jeg kjenner smaken.
Djungelvrål Skrevet 25. mai 2020 #24 Skrevet 25. mai 2020 Jeg kan spise det innimellom på knekkebrød, men grøsser litt av tanken på å spise det varmt. Da smaker det jo enda mer fisk. 1
Gjest Emet Skrevet 25. mai 2020 #25 Skrevet 25. mai 2020 På 24.5.2020 den 1.43, Promethea skrev: Mannen min synes oppvarmet makrell i tomat er supert som pastasaus. Lagde det på tull engang etter at skiskytteren Rafael Poire snakka om det på tv, men det falt i smak hjemme hos oss. Ja enig! 😃
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #26 Skrevet 25. mai 2020 Jeg er en av de som ikke fatter at folk liker makrell i tomat i utgangspunktet. Virker som mange er helt frelst, spiser det hver eneste dag i lunsjen liksom! Ikke er det sunt eller magert heller. Hvis du har tid til å koke pasta, ville jeg heller valgt et dolmio-glass til.. Anonymkode: b4cd5...03e 1
Djungelvrål Skrevet 25. mai 2020 #27 Skrevet 25. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av de som ikke fatter at folk liker makrell i tomat i utgangspunktet. Virker som mange er helt frelst, spiser det hver eneste dag i lunsjen liksom! Ikke er det sunt eller magert heller. Hvis du har tid til å koke pasta, ville jeg heller valgt et dolmio-glass til.. Anonymkode: b4cd5...03e Er ikke fet fisk og tomat sunt? Nei vel. I min verden er begge såkalt supermat, omega 3, høyverdig protein og lykopen. Men ok. 8
AnonymBruker 42 Skrevet 25. mai 2020 #28 Skrevet 25. mai 2020 (endret) 9 minutter siden, Apocalypte skrev: Er ikke fet fisk og tomat sunt? Nei vel. I min verden er begge såkalt supermat, omega 3, høyverdig protein og lykopen. Men ok. Pasta er selvsagt mye sunnere Noen ganger så får jeg en helt vill etterlengsel av makrell i tomat (ikke at jeg synes det er super gØdt til vanlig), men jeg er ganske sikker på at det er noe i det som jeg trenger fra tid til annen, for de gangene jeg får "cravings" på det, så smaker det fantastisk! Synes ikke det er noen "nødløsning" heller... Stekt "ris/løk/makrell i tÅmatt" feks. er veldig gØdt (noen ganger)!! Endret 25. mai 2020 av Beeblebrox 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #29 Skrevet 25. mai 2020 7 minutter siden, Apocalypte skrev: Er ikke fet fisk og tomat sunt? Nei vel. I min verden er begge såkalt supermat, omega 3, høyverdig protein og lykopen. Men ok. Jada det er sunne ting der og. Men mye sukker og veldig høyt kaloriinnhold. De damene på jobb som sluker dette er gjerne på slankekur også. Makrell i tomat eller avokado på hjemmelaget frøknekkebrød i lunsjen, samt havregrøt til frokost. Kaloribomber alt sammen! Anonymkode: b4cd5...03e 1
Djungelvrål Skrevet 25. mai 2020 #30 Skrevet 25. mai 2020 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada det er sunne ting der og. Men mye sukker og veldig høyt kaloriinnhold. De damene på jobb som sluker dette er gjerne på slankekur også. Makrell i tomat eller avokado på hjemmelaget frøknekkebrød i lunsjen, samt havregrøt til frokost. Kaloribomber alt sammen! Anonymkode: b4cd5...03e Ja jeg sa ikke at det var lettmat. Men så trenger man ikke å helle en halv boks på et knekkebrød heller som noen gjør. Leser 256 kcal pr 100 gr. i Stabburet sin. Og bare 3 gr karbohydrat så nesten sukkerfri. En stor boks er på 170 gr. Endret 25. mai 2020 av Apocalypte 4
Eksaltert Skrevet 25. mai 2020 #31 Skrevet 25. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada det er sunne ting der og. Men mye sukker og veldig høyt kaloriinnhold. De damene på jobb som sluker dette er gjerne på slankekur også. Makrell i tomat eller avokado på hjemmelaget frøknekkebrød i lunsjen, samt havregrøt til frokost. Kaloribomber alt sammen! Anonymkode: b4cd5...03e Spiser man få måltider trenger man ikke spise så kalorifattig. Det er lurt å få i seg fett når man slanker seg. Dessverre tror mange at mat med få kalorier er sunt og mat med mye kalorier automatisk er usunt. 3
-stina Skrevet 25. mai 2020 #32 Skrevet 25. mai 2020 Er veldig glad i makrell i tomat som pålegg, men den må for all del ikke varmes opp. Varm makrell i tomat både smaker og lukter motbydelig😝
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #33 Skrevet 25. mai 2020 Kan gafle i meg en boks makrell i tomat når jeg er på tur på fjellet eller ved sjøen som nattmat, eller spise det på knekkebrød, men ikke som middag. Hvis jeg skulle brukt det som middag ville jeg hatt den romtemperert sammen med ovnsbakte poteter eller potetmos og agurk og strødd et dryss med kajennepepper på. Men ville nok spist makrell i tomat alene uten tilbehør, og brukt ev. tilbehøret som dessert. Måtte jeg hatt makrell i tomat med tilbehør, måtte det vært med mandelpoteter og litt meierismør. Anonymkode: c9af9...707 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå