AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #1 Skrevet 23. mai 2020 Jeg synes en boks makrell i tomat med potetstappe er en helt brukbar nødmiddag. Kanskje litt bedre enn det også, i grunnen. Men så begynte jeg plutselig å lure på om en makrellboks kan danne basis for noe litt mer ordentlig, som en fiskegryte. Selvsagt kan jeg prøve meg fram, men er det noen som har gjort det, og har noen tips? Anonymkode: 5eecd...266
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #2 Skrevet 23. mai 2020 Jeg brukte makrell i tomat på pizza...smaker kjempegodt Anonymkode: 757f6...556 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #3 Skrevet 23. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg brukte makrell i tomat på pizza...smaker kjempegodt Anonymkode: 757f6...556 Det hadde jeg aldri kommet på. Takk for tips! 😀 Anonymkode: 5eecd...266 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #4 Skrevet 23. mai 2020 Bodd i endel studentkollektiv hvor makrell i tomat ble brukt både til ris og spagetti, da av utlendinger. Fiskegryte tror jeg ikke ville blitt noen suksess. Anonymkode: abfe4...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #5 Skrevet 23. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Bodd i endel studentkollektiv hvor makrell i tomat ble brukt både til ris og spagetti, da av utlendinger. Fiskegryte tror jeg ikke ville blitt noen suksess. Anonymkode: abfe4...6ea Hvorfor ikke? Jeg har laget fiskecurry med karripasta, tomat fra boks og fisk pluss litt grønnsaker. Akkurat det tror jeg i grunnen ikke vil bli så veldig annerledes med flykræsj som utgangspunkt. Anonymkode: 5eecd...266 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #6 Skrevet 23. mai 2020 Jeg lærte dette fra da jeg bodde i utlandet. Lag eggerøre og ha oppi makrell i tomat. Fres litt løk i en varm panne med olje, også har du røra oppi. Rør til egget stivner. Spiser med ris til den. Nammis! Anonymkode: 656a3...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #7 Skrevet 23. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Jeg har laget fiskecurry med karripasta, tomat fra boks og fisk pluss litt grønnsaker. Akkurat det tror jeg i grunnen ikke vil bli så veldig annerledes med flykræsj som utgangspunkt. Anonymkode: 5eecd...266 Flykræsj? Der mistet du meg. Anonymkode: abfe4...6ea
strynejenta Skrevet 23. mai 2020 #8 Skrevet 23. mai 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte makrell i tomat på pizza...smaker kjempegodt Anonymkode: 757f6...556 Har ikke italienerne lidd nok i år? 18
Guidet Kvinne Skrevet 23. mai 2020 #9 Skrevet 23. mai 2020 Det er vel ikke nok fisk til at det blir noe særlig gryte? Makrell i tomat er en av de få tingene jeg ikke spiser, og oppvarmet makrell i tomat høres for meg helt grusomt ut. Lag en vegetarrett med hermetisk tomat heller, hvis økonomi er en faktor.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #10 Skrevet 23. mai 2020 1 time siden, Guidet Kvinne skrev: Det er vel ikke nok fisk til at det blir noe særlig gryte? Makrell i tomat er en av de få tingene jeg ikke spiser, og oppvarmet makrell i tomat høres for meg helt grusomt ut. Lag en vegetarrett med hermetisk tomat heller, hvis økonomi er en faktor. Hvorfor grusomt ? Liker du ikke fisk eller er det bare makrell i tomat? Sardiner? Virker som det er den type mat man enten elsker eller hater. Anonymkode: ee199...e01 1
Guidet Kvinne Skrevet 23. mai 2020 #11 Skrevet 23. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor grusomt ? Liker du ikke fisk eller er det bare makrell i tomat? Sardiner? Virker som det er den type mat man enten elsker eller hater. Anonymkode: ee199...e01 Jeg er svært glad i fisk og skalldyr. Middager basert på oppvarmet makrell i tomat kunne ikke falt meg inn. 4
Promethea Skrevet 23. mai 2020 #12 Skrevet 23. mai 2020 Mannen min synes oppvarmet makrell i tomat er supert som pastasaus. Lagde det på tull engang etter at skiskytteren Rafael Poire snakka om det på tv, men det falt i smak hjemme hos oss. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #13 Skrevet 24. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte makrell i tomat på pizza...smaker kjempegodt Anonymkode: 757f6...556 Og jeg kjenner noen som lager varme ostesmørbrød med det, og synes det er kjempegodt. Jeg for min del hadde ikke greid å smake på det engang, synes det høres helt forferdelig ut 🤐 Anonymkode: 99313...4eb 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #14 Skrevet 24. mai 2020 Takk for alle tips! 😀 Flykræsj er et kallenavn på makrell i tomat (metall utenpå og noe rødt og noe mosa inni). Jeg har forståelse for skepsisen til oppvarmet makrell i tomat; var skeptisk selv før jeg prøvde. En boks makrell i tomat er en en-persons middag, så jeg tenker eventuelt gryterett til en person. Anonymkode: 5eecd...266
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #15 Skrevet 24. mai 2020 Jeg syns det høres godt ut med makrell i tomat med båtpoteter Anonymkode: 58b23...deb
Brunhilde Skrevet 24. mai 2020 #16 Skrevet 24. mai 2020 Jeg tror helt fint du kan bruke makrell i tomat som base for en en-personsgryterett, men tenker at den kanskje kan bli litt søt? Du kan garantert balansere det med tilbehøret, er jo egentlig ganske lurt å bruke fisk som allerede er kokt og med saus. Selv har jeg ingen erfaring med oppvarmet makrell i tomat, men jeg elsker det på brødskiva, eller bare å spise kaldt rett fra boksen.
jukkapalme Skrevet 24. mai 2020 #17 Skrevet 24. mai 2020 Oppvarmet makrell i tomat høres ikke noe godt ut syns jeg. Elsker det som pålegg på knekkebrød med masse pepper på da. 1
applestories Skrevet 24. mai 2020 #18 Skrevet 24. mai 2020 Stek hvitløk, ha i makrell i tomat og knuste tomater. La koke litt. Bland med kokt penne. Veldig godt! 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #19 Skrevet 24. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Flykræsj er et kallenavn på makrell i tomat (metall utenpå og noe rødt og noe mosa inni). Ja, men det er noe jeg forbinder mer frekke barn. Som voksen kaller man vel ikke mat for slikt. Selv ikke som barn kunne det ha falt meg inn å omtale det på den måten. Anonymkode: abfe4...6ea
LittDiva Skrevet 24. mai 2020 #20 Skrevet 24. mai 2020 Hvorfor ikke? Jeg selv har ikke noe lyst til å spise det, men vet om mange som gjør det. Spiser ju tunfisk med tomatsaus, som jeg selv lager. Smaken er som baken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå