Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Ikke noe galt i å la barna sove til faste tider, men for noen virker det som om rutinene blir en tvangstrøye der foreldrene må gjøre alt helt likt hver dag for å ting skal fungere. Lurt å øve på å være litt mer fleksibel. Som flere skriver klarer ungene som ifølge foreldrene "må" ha det sånn og slik merkelig nok å følge helt andre rutiner hos besteforeldre, barnehage osv, så mye av det sitter i foreldrenes hode.

Innen barnet har begynt i barnehagen er det jo eldre. Har man en baby som sliter veldig med søvn, så er det klart man ønsker å gjøre det som fungerer i stedet for å forsøke være så veldig fleksibel den tiden det står på. 

Anonymkode: 08996...eef

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Innen barnet har begynt i barnehagen er det jo eldre. Har man en baby som sliter veldig med søvn, så er det klart man ønsker å gjøre det som fungerer i stedet for å forsøke være så veldig fleksibel den tiden det står på. 

Joda, men ettersom barnet blir eldre, får han nye rutiner, og så blir vel foreldrene like opphengt i dem... 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Ikke noe galt i å la barna sove til faste tider, men for noen virker det som om rutinene blir en tvangstrøye der foreldrene må gjøre alt helt likt hver dag for å ting skal fungere. Lurt å øve på å være litt mer fleksibel. Som flere skriver klarer ungene som ifølge foreldrene "må" ha det sånn og slik merkelig nok å følge helt andre rutiner hos besteforeldre, barnehage osv, så mye av det sitter i foreldrenes hode.

Babyer forandrer seg. Det er vanlig at de har lett for å bli overtrøtt og er veldig avhengig av faste sovetider når de er små. Barnehage er irrelevant, for det er vel ingen som starter i barnehage når de er 6 måneder. Babyen til TS er garantert ikke like avhengig av faste klokkeslett som 1-åring som han er som halvtåring. Og hun skriver jo at det ikke fungerer med andre rutiner hos besteforeldre. Hun har prøvd. Ting går skeis. Herlighet, er det så vanskelig å skjønne at barn er forskjellige?

Anonymkode: ab09f...a50

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Babyer forandrer seg. Det er vanlig at de har lett for å bli overtrøtt og er veldig avhengig av faste sovetider når de er små. Barnehage er irrelevant, for det er vel ingen som starter i barnehage når de er 6 måneder. Babyen til TS er garantert ikke like avhengig av faste klokkeslett som 1-åring som han er som halvtåring. Og hun skriver jo at det ikke fungerer med andre rutiner hos besteforeldre. Hun har prøvd. Ting går skeis. Herlighet, er det så vanskelig å skjønne at barn er forskjellige?

Anonymkode: ab09f...a50

Eksemplet med barnehage var for å vise at barna ofte takler helt fint at ting er annerledes hos andre enn foreldrene. TS får bare takke nei til barnepass, da.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Joda, men ettersom barnet blir eldre, får han nye rutiner, og så blir vel foreldrene like opphengt i dem... 

Eller så blir søvnen enklere og man kan være mer fleksibel uten at det blir et helvete etterpå. Du antar for mye uten å vite noe om andres barn og opplevelser av søvnproblemer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev. Da får du passe barnet ditt selv. Det er jo tydeligvis helt umulig for andre å forholde seg til rutinene dine, og barnet oppfører seg nok ikke likt hos deg som hos besteforeldrene uansett, så tipper rutinene ikke fungerer der selv om de hadde prøvd. Hvis du er misfornøyd med hvordan de passer er det bare å ikke la dem passe vel? Hvis jeg passet noens barn og de bare klaget og furtet i etterkant selv om jeg gjorde så godt jeg kunne ville jeg nok takket pent nei til å passe.

Jeg har vært der du er med søvnmangel og alt, men av en eller annen grunn gikk det faktisk fint når svigermor passet selv om gjorde som hun selv ville. Barnehagens rutiner fungerte merkelig nok også når barna mine begynte der.

Forøvrig er en baby på 6 mnd veldig liten, skjønner ikke at du ikke kan utsette behovet for egentid bittelitt eller begrense deg til den tiden samboeren din kan passe om det er så mye problemer med barnevakten. Du har faktisk ikke styringsrett på hva andre gjør, men du kan passe barnet ditt selv og slippe problemet.

Anonymkode: 04984...020

TS ber jo ikke om barnepass - det er besteforeldrene som maser og maser om å få passe på baby og blir sure på henne pga dette. 

Anonymkode: 08cde...49e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS ber jo ikke om barnepass - det er besteforeldrene som maser og maser om å få passe på baby og blir sure på henne pga dette. 

Anonymkode: 08cde...49e

«Det er så hyggelig at du vil passe baby, men han er litt for liten til at dere får passe andre steder enn hjemme hos oss, siden jeg må amme og være i nærheten. Men kanskje du har lyst til å komme og passe et par timer og gi ham grøt når han våkner mens jeg sover litt eller drar på butikken, og kanskje du vil trille vogna en runde når han skal sove?»

Trenger vel ikke gjøre det mer komplisert enn det? Kjefting/klaging/detaljstyring virker jo helt idiotisk. Babyer på 6 mnd skal ikke passes hele dager - det er derfor man har permisjon. 

Anonymkode: 04984...020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...