Gå til innhold

Glassbyggerstein på badet - for og mot?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i gang med planlegging av oppussing av baderommet og jeg tenker å ha en vegg av glassbyggerstein ved dusjen. 

Noen som har erfaring med det og kan gi meg tips? Hvordan er det vedlikeholdsmessig, er det enkelt å bytte sprukne glass, osv? 

Anonymkode: b5a29...c07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig ut. Hadde droppet det, med tanke på videresalg. 

Anonymkode: 429fa...cf9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Enig med personen over. Det ser helt fryktelig ut. Finnes så mange finere løsninger.

Anonymkode: 91b92...ea0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig harry... dere kan gjøre ting så mye finere enn det.

Anonymkode: 631b9...c55

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det og er veldig fornøyde. Har ikke hatt behov for å bytte ut stein. Bruker oppvaskbørste til renholdet.

Anonymkode: 5d212...d85

Skrevet

Vi har glassbyggestein på hytta.  Er skillevegg mellom våt og tørr sone.  Fordelen i forhold til en vanlig vegg er at den gir lys.  

Jeg synes en vegg av glassbyggestein er mye finere enn alle plateveggene folk bruker i dag.  Glassbyggestein er av glass, og ikke noe "som ser ut som".    

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig ut. Hadde droppet det, med tanke på videresalg. 

Anonymkode: 429fa...cf9

Spiller det noen rolle da? Må man på død og liv gjøre som "alle andre", og alltid tenke på et eventuelt salg? Skal man ikke bo der selv en god stund, liksom? 

Jeg synes glassbyggerstein kan være stilig. Så vidt jeg vet, så er det solid også.

Anonymkode: a3ef3...831

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan du reise i tid? Har du kommet fra 90-tallet? 

spøk til alvor:

nei, personlig syns jeg det ikke er noe fint. Med tanke på videresalg er jeg usikker på hva det vil gjøre med pris og eventuelle bud. 

Anonymkode: 2a49b...220

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mot! 

Anonymkode: 40d76...a0e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det selv på ett bad, og synes det er all right. Er egentlig ganske fint. Det er én vegg mellom dusjen og tørr sone. Renholder er null stress joggedress - bruker bare spray og klut også blir det skinnende rent. Enklere enn å rengjøre fliser. Kjør på! 

Anonymkode: 2250a...7d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det og jeg synes faktisk at veggen fremdeles ser helt ok ut fremdeles (dvs det plager meg ikke at det er «ut» slik som andre umoderne ting kan plage meg.)

Vår vegg er 12 år, aldri vært behov for å skifte ut noen steiner, kun fuging som vi har måtte pynta litt på. Grei å rengjøre og grei til sin bruk.

Om vi hadde valgt det samme om vi hadde pusset opp nå er jeg ikke helt sikker på, måtte sett hva alternativene i markedet var...

Anonymkode: dfa57...667

AnonymBruker
Skrevet

Om det er snakk om en bolig dere tenker å bli boende i noen få år før dere klatrer videre på "eiendomsstigen" ville jeg droppet glassbyggerstein da det er veldig utdatert og vil gi et inntrykk av at badet ble pusset opp i 1995 i stedet for 2020, noe som potensielt kan påvirke prisen negativt. 

Er det derimot snakk om at det er en bolig dere ikke ser for dere å selge i overskuelig fremtid og tenker å bli boende i for "alltid" tenker jeg at dere velger det dere liker uten tanke på hvordan det vil påvirke prisen ved videresalg.

Anonymkode: 7eaab...dcd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det veldig 2004?

Anonymkode: 5df94...865

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Personlig - i mot. 

Det var noe alle moderne bad skulle ha da vi kjøpte første bolig på 2000 tallet, så for meg fremstår det bare som veldig ut. Med mindre en dyktig interiørarkitekt bruker de på en veldig spennende måte. 

Anonymkode: e1f4e...081

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet

Ville heller gått for akvariumsvegg med torsk og kveite inni. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kveite blir svære, så ville heller hatt dem i gulvet. 
TS, finnes mye fine ferdige vegger nå. 
Feks noe sånt https://megaflis.no/celeste-nero-dusjvegg-90cm-til-dusjhjorne-m-6mm-foliert-glass-venstre.html

Anonymkode: b2cab...af6

Vi pusser akkurat opp et bad, og har bestilt disse sorte, rutete dusjveggene.  Har også innredning i sort + armatur i sort. 

Flott akkurat nå, men om noen år så er dette helt "harry" :)   Da skal du se at glassbyggestein a la 2000-tallet er det hotteste!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg lite om trender, og synes det er direkte latterlig med alle de grå husene og de grå rommene på Finn.no. 

Glassbyggerstein er fint. Og holdbart. 

Drit i trendene? (Og vær så snill og ikke mal alle rom grå..) 

Anonymkode: fa463...ef9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg lite om trender, og synes det er direkte latterlig med alle de grå husene og de grå rommene på Finn.no. 

Glassbyggerstein er fint. Og holdbart. 

Drit i trendene? (Og vær så snill og ikke mal alle rom grå..) 

Anonymkode: fa463...ef9

Grått er uansett ut det også😄

Anonymkode: 05254...897

• Liker 2
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Glassbyggerstein er så grusomt stygt! Aldri i verden om jeg ville ha valgt å ha det frivillig. Kan heller ikke stå på bad som ikke står i første etg eller kjeller, pga vekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...