AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #141 Skrevet 25. mai 2020 On 5/24/2020 at 1:00 AM, AnonymBruker said: Vi har allerede tilpasset oss hjemmekontor, være lærere for egne barn mens vi jobber, samtidig som vi har barnehagebarn på fanget. Hva er dine tips da, som ikke innebærer besøk hos familie, campingvogn eller telt i skogen? Anonymkode: 79745...730 Vi skal nordover. Sjekker ut dyreparker, hoteller, og andre aktiviteter. Vi begynte å se i går, har ikke oppdaget noe som er stengt i juli til nå. Anonymkode: 7b106...7fe 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #142 Skrevet 25. mai 2020 On 5/24/2020 at 10:52 AM, AnonymBruker said: Vi skal til nord Norge. Pakker med regntøy, fleece, våtdrakt til ungene og fiskeutstyr. Ikke en ferie etter min smak, men ungene kommer til å ha det gøy. Noen som vet om Namsskogan er åpen? Tips til aktiviteter i Mosjøen? Som er åpne Anonymkode: 26408...310 Sjekket Namsskogan i går og de virket åpne. Vi skal også innom mosjøen. Anonymkode: 7b106...7fe 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #143 Skrevet 25. mai 2020 17 minutter siden, tirben skrev: Hvorfor kan du ikke booke deg inn på hotell? Overpriset hotell med frokostpakke som inneholder to tørre skiver? Anonymkode: 79745...730 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #144 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Overpriset hotell med frokostpakke som inneholder to tørre skiver? Anonymkode: 79745...730 Trodde du ville legge igjen penger i Norge, men at problemet er at alt var stengt. Nå når det går opp for deg at alt ikke er stengt likevel så klager du over prisene? Anonymkode: 1ba1b...41e 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #145 Skrevet 25. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde du ville legge igjen penger i Norge, men at problemet er at alt var stengt. Nå når det går opp for deg at alt ikke er stengt likevel så klager du over prisene? Anonymkode: 1ba1b...41e Jeg vil ikke sitte på hotell 24/7. Severdigheter er jo fortsatt stengt. Da kan man like gjerne sitte hjemme. Anonymkode: 79745...730 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #146 Skrevet 25. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Overpriset hotell med frokostpakke som inneholder to tørre skiver? Anonymkode: 79745...730 Hvilke hotell er det du ser på? Jeg digger frokost på horell. Anonymkode: 7b106...7fe 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #147 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg digger frokost på horell. Anonymkode: 7b106...7fe Hva kan man spise på horell? Kanskje ikke så bra for barnefamilier på sommerferie... Anonymkode: 239a3...5ae
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #148 Skrevet 25. mai 2020 23 timer siden, Krantz95 skrev: Det beste man kan gjøre er å dra sydover i sommer. Det vil hjelpe mange familier i turistindustrien i f.eks. Italia og Hellas som nå er på konkursens rand. Mange landsbyer i Hellas sliter ekstremt nå. Turistindustrien i Hellas og Italia har mye større problemer enn det den norske har. De i Norge får mye mer hjelp av staten enn det turistindustrien i fattigere land i Europa får. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at å "sperre" nordmenn inne i eget land er en egoistisk handling på bekostning av det sydlige Europa som har det mye værre enn vi har det. Bedrifter sliter her i landet også, og det gjelder norske arbeidsplasser. Men regner med at du er en slik som SKAL til Syden, koste hva det koste vil. Og foreslår folk andre ting så lytter du ikke uansett. Så ha det fint bak skylappene dine du. Anonymkode: da922...e40 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #149 Skrevet 25. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hva kan man spise på horell? Kanskje ikke så bra for barnefamilier på sommerferie... Anonymkode: 239a3...5ae Hva er galt med hotell og småbarnsfamilier? Det er brød med masse pålegg, det er egg. Mine får pannekaker om de ønsker også fra tid til annet. De får frukt om de vil ha. De får mer variert på hotell enn jeg lager til vanlig. Anonymkode: 7b106...7fe 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #150 Skrevet 25. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke hotell er det du ser på? Jeg digger frokost på horell. Anonymkode: 7b106...7fe Det er jo ikke det nå. Alt av buffet er stengt av smittevernhensyn. Nå får man frokostpakke i plast. Anonymkode: 79745...730 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #151 Skrevet 25. mai 2020 Bare å slutte å svare her. Negativ til alle svar jo. Gleder meg til Norgesferie (og ja vi drar alltid nedover i Europa) og er glad jeg ikke skal på ferie med ts. Det er noe med å gjøre det beste ut av det man får tildelt. Da blir livet så mye bedre. Anonymkode: b407b...69b 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #152 Skrevet 25. mai 2020 Her har trådstarter bestemt seg for å være vanskelig. Først sutrer vedkommende for at hen ikke kan gjøre som myndighetene anbefaler fordi alt er stengt. Når det viser seg at ting er åpne kommer det etterhvert frem at det er viljen det står på. Man får mer for pengene i utlandet, slik er det bare. Vil man ikke vil feriere i Norge får man sitte hjemme og spare penger, og heller reise til Hellas når det er mulig igjen. Vi reiser, som i fjor, med tenåringer og mindre barn på stølen. Der er det hverken mobildekning, internett eller tv, men alle koser seg likevel. At tenåringene til ts "ikke vil" gjøre noe de har gjort før er bare tragisk. Det er faktisk ikke en menneskerett å reise på fancy ferie. Anonymkode: 7155a...846 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #153 Skrevet 25. mai 2020 ALT er ikke stengt, men enkelte ting er stengt og man må kanskje finne på andre ting enn det man aller helst hadde lyst til. Det er tross alt en pandemi som har drept hundretusener som herjer. Prøv å sette ting litt i perspektiv. De attraksjonene og stedene som har åpent har retningslinjer for å hindre smittespredning. Tusenfryd f.eks har restriksjoner på hvor mange som kan være i parken samtidig så det kommer ikke til å være lengre kø enn vanlig - en dag midt i fellesferien. Anonymkode: 7155a...846 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #154 Skrevet 25. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke det nå. Alt av buffet er stengt av smittevernhensyn. Nå får man frokostpakke i plast. Anonymkode: 79745...730 Du får frokostpakke ja, men de jeg har sett på er helt fine. Ganske likt de jeg har fått på romservice. Jobber i en bransje som fortsatt reiser så har snakket med mange som spiser frokost på hotell om dagen. Anonymkode: 7b106...7fe 3
Krantz95 Skrevet 25. mai 2020 #155 Skrevet 25. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ALT er ikke stengt, men enkelte ting er stengt og man må kanskje finne på andre ting enn det man aller helst hadde lyst til. Det er tross alt en pandemi som har drept hundretusener som herjer. Prøv å sette ting litt i perspektiv. Anonymkode: 7155a...846 Pandemi og pandemi fru blom. Koronaviruset har bare drept litt over halvparten så mange som en sterk influensa gjør i løpet av en vinter. "Koronakrisen" er oppskrytt.
HalldirV2 Skrevet 25. mai 2020 #156 Skrevet 25. mai 2020 10 minutter siden, Krantz95 skrev: Pandemi og pandemi fru blom. Koronaviruset har bare drept litt over halvparten så mange som en sterk influensa gjør i løpet av en vinter. "Koronakrisen" er oppskrytt. Vet du hva en pandemi er? Du skriver som om du ikke gjør det. Pandemi er ikke definert ut fra dødelighet, men av utbredelse. Forøvrig er antallet døde begrenset som følge av tiltak, noe som ikke en sterk influensa blir møtt med. 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #157 Skrevet 25. mai 2020 8 minutter siden, HalldirV2 skrev: Vet du hva en pandemi er? Du skriver som om du ikke gjør det. Pandemi er ikke definert ut fra dødelighet, men av utbredelse. Forøvrig er antallet døde begrenset som følge av tiltak, noe som ikke en sterk influensa blir møtt med. Så rart at antall døde ikke har skutt i været flere uker etter at tiltakene er opphørt. Anonymkode: 79745...730 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #158 Skrevet 25. mai 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har trådstarter bestemt seg for å være vanskelig. Først sutrer vedkommende for at hen ikke kan gjøre som myndighetene anbefaler fordi alt er stengt. Når det viser seg at ting er åpne kommer det etterhvert frem at det er viljen det står på. Man får mer for pengene i utlandet, slik er det bare. Vil man ikke vil feriere i Norge får man sitte hjemme og spare penger, og heller reise til Hellas når det er mulig igjen. Vi reiser, som i fjor, med tenåringer og mindre barn på stølen. Der er det hverken mobildekning, internett eller tv, men alle koser seg likevel. At tenåringene til ts "ikke vil" gjøre noe de har gjort før er bare tragisk. Det er faktisk ikke en menneskerett å reise på fancy ferie. Anonymkode: 7155a...846 Tragisk at tenåringer som har vært sperret hjemme med familien i to måneder etter at skolen stengte og man ikke skulle dra på besøk, ikke ønsker å dra til en hytte uten folk og igjen sitte innesperret med familien der? Det er mer og mer vanskelig for hvert år å få store unger med på familieferie. Og min datter som nettopp har fått mensen vil ikke godta å ikke kunne dusje ofte og skifte i fred. Anonymkode: 79745...730 3
HalldirV2 Skrevet 25. mai 2020 #159 Skrevet 25. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så rart at antall døde ikke har skutt i været flere uker etter at tiltakene er opphørt. Anonymkode: 79745...730 Fordi smittespredningen er liten, altså under kontroll som følge av tiltakene som ble iverksatt. 1
Krantz95 Skrevet 25. mai 2020 #160 Skrevet 25. mai 2020 21 minutter siden, HalldirV2 skrev: Vet du hva en pandemi er? Du skriver som om du ikke gjør det. Pandemi er ikke definert ut fra dødelighet, men av utbredelse. Forøvrig er antallet døde begrenset som følge av tiltak, noe som ikke en sterk influensa blir møtt med. Jeg bryr meg ikke om semantikk. Det viktige er hva som skjer og hva myndigheter og befolkning gjør. Alt annet er bare ord... Og influensa blir møtt av vaksiner hvert eneste år...
Anbefalte innlegg