AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #121 Skrevet 24. mai 2020 jeg skal heller jobbe i sommer, og spare penger til en usa tur til neste år! frister ikke å reise nå uavhengig av om det er mulig. skal kose meg på hjemstedet; fjellturer og fisking i helgene, og sikkert mye annet. lese bøker, være utendørs med venner. og enda enklere siden jeg gleder meg veldig til usa! har ikke feriert i utlandet de siste syv årene, så det blir rene julekveld(er)😁😁😁 man MÅ ikke til utlandet en eller flere ganger årlig. heldigvis kjeder jeg meg sjelden, så har ikke vært et ekstremt offer å være i norge de siste syv årene. blir vel syv til neste tur igjen🤭 Anonymkode: ceeed...a59 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #122 Skrevet 24. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg skal heller jobbe i sommer, og spare penger til en usa tur til neste år! frister ikke å reise nå uavhengig av om det er mulig. skal kose meg på hjemstedet; fjellturer og fisking i helgene, og sikkert mye annet. lese bøker, være utendørs med venner. og enda enklere siden jeg gleder meg veldig til usa! har ikke feriert i utlandet de siste syv årene, så det blir rene julekveld(er)😁😁😁 man MÅ ikke til utlandet en eller flere ganger årlig. heldigvis kjeder jeg meg sjelden, så har ikke vært et ekstremt offer å være i norge de siste syv årene. blir vel syv til neste tur igjen🤭 Anonymkode: ceeed...a59 Alle bør feriere hjemme, helst uten å være utendørs med mindre det er strengt nødvendig. Å begrense de omfattende skadene av viruset må ha første prioritet. Anonymkode: 8965f...aba 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #123 Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Alle bør feriere hjemme, helst uten å være utendørs med mindre det er strengt nødvendig. Å begrense de omfattende skadene av viruset må ha første prioritet. Anonymkode: 8965f...aba Regner med det er deg med portforbud og tanks igjen, men hvis det fortsetter i det tempoet vi har sett de siste ukene er det ikke noe virus igjen innen sommeren. Anonymkode: cdf2e...bbc 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #124 Skrevet 24. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med det er deg med portforbud og tanks igjen, men hvis det fortsetter i det tempoet vi har sett de siste ukene er det ikke noe virus igjen innen sommeren. Anonymkode: cdf2e...bbc Dette var bare den første bølgen.... Anonymkode: 8965f...aba 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #125 Skrevet 24. mai 2020 Man kan fint slappe av hjemme. Nordmenn er blitt noen bortskjemte sutreunger, som oppfører seg som om regjeringen har fratatt dem godteposen. Det er faktisk pga korona, og ikke fordi de vil stenge landet. Få det inn i hodet. Slutt å klage, og vær litt mer takknemlige for det dere faktisk har. Anonymkode: 3bdd1...9e5 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #126 Skrevet 24. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Dette var bare den første bølgen.... Anonymkode: 8965f...aba Og alt tyder på at det blir mindre drastiske inngrep og nedstengninger i eventuell bølge nummer to. Flere av tiltakene hadde liten effekt og kommer ikke tilbake. Smitten var dessuten på vei nedover alt før det meste ble stengt. Anonymkode: cdf2e...bbc
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #127 Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og alt tyder på at det blir mindre drastiske inngrep og nedstengninger i eventuell bølge nummer to. Flere av tiltakene hadde liten effekt og kommer ikke tilbake. Smitten var dessuten på vei nedover alt før det meste ble stengt. Anonymkode: cdf2e...bbc Du har nok rett i at tiltakene neste gang bli mindre omfattende, Konsekvensene kan dog bli svært alvorlige. Anonymkode: 8965f...aba 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #128 Skrevet 24. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Du har nok rett i at tiltakene neste gang bli mindre omfattende, Konsekvensene kan dog bli svært alvorlige. Anonymkode: 8965f...aba FHI er ikke enig. Anonymkode: cdf2e...bbc 2
Krantz95 Skrevet 24. mai 2020 #129 Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har nok rett i at tiltakene neste gang bli mindre omfattende, Konsekvensene kan dog bli svært alvorlige. Anonymkode: 8965f...aba Tipper det blir som i Sverige. Noen tusen 80-åringer og eldre på sykehjemmene vil dø av korona, men de ville likevel dødd i løpet av året av andre ting. De banker allerede på døren til døden, og enhver infeksjon ville tatt livet av dem uansett...
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #130 Skrevet 24. mai 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Nordmenn og disse gå på turene. Seriøst. Tror du at tenåringer ønsker å gå på tur i nærområdet i hele sommerferien når de allerede har gjort det i flere måneder? I mest sannsynlig kulde og drittvær? Anonymkode: 79745...730 Tror ikke det ville vært negativt om flere tenåringer hadde forstått alvoret, og fått demonstrert at de ikke er senteret i universet. Anonymkode: 6a7e0...62c 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #131 Skrevet 24. mai 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det ville vært negativt om flere tenåringer hadde forstått alvoret, og fått demonstrert at de ikke er senteret i universet. Anonymkode: 6a7e0...62c Det har ikke noe med det å gjøre, men at tenåringer flest synes at det aller verste i verden er å dilte på en fjelltur etter mora si. Anonymkode: 79745...730 3
Betasuppe Skrevet 24. mai 2020 #132 Skrevet 24. mai 2020 det er vel ikke utreiseforbud? Det ville vært grunnlovsstridig. Italia osv kommer til å trygle og be om at folk kommer. 1
RS_ Skrevet 25. mai 2020 #133 Skrevet 25. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan bruker man penger hvis man ferierer hos slekt eller venner? Sist jeg sjekket er dette gratis. Slutter du å spise når du drar til slekt eller venner? Ved å bare bli hjemme å ikke gjøre noe som helst, i stedet for å reise til utlandet, så bidrar du jo både til det norske og lokale næringsliv! Hvis du kjører litt rundt, leier en båt eller hytte, kjøper en burger eller spanderer en tur på resturant, drar på kino etc så bidrar du ennå mer. Man må ikke oppsøke svære fornøyelsesparker for at du skal legge igjen penger. 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #134 Skrevet 25. mai 2020 2 timer siden, RS_ skrev: Slutter du å spise når du drar til slekt eller venner? Ved å bare bli hjemme å ikke gjøre noe som helst, i stedet for å reise til utlandet, så bidrar du jo både til det norske og lokale næringsliv! Hvis du kjører litt rundt, leier en båt eller hytte, kjøper en burger eller spanderer en tur på resturant, drar på kino etc så bidrar du ennå mer. Man må ikke oppsøke svære fornøyelsesparker for at du skal legge igjen penger. Nei, jeg slutter ikke å spise, men matbutikker har vel aldri hatt nedgangstider. Dagligvare var en av bransjene der ingen var permittert, ingen matbutikker måtte stenge grunnet coronatiltak, ingen av butikkjeder gikk konkurs og ingen måtte motta krisepakker. Matbutikker trenger derfor ikke vår økonomiske hjelp ut over det vanlige. Anonymkode: 79745...730 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #135 Skrevet 25. mai 2020 7 timer siden, Betasuppe skrev: det er vel ikke utreiseforbud? Det ville vært grunnlovsstridig. Italia osv kommer til å trygle og be om at folk kommer. I praksis er det utreiseforbud da de færreste har mulighet for to uker med karantene når man kommer hjem igjen. Anonymkode: 99d6a...9c6 2
Betasuppe Skrevet 25. mai 2020 #136 Skrevet 25. mai 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: I praksis er det utreiseforbud da de færreste har mulighet for to uker med karantene når man kommer hjem igjen. Anonymkode: 99d6a...9c6er Er 10 dager og man kan gjøre de fleste ting så lenge man holder avstand. Spesielt enkelt for de med hjemmekontor 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #137 Skrevet 25. mai 2020 De fleste jeg kjenner gleder seg til en Norgessommer. Noen skal reise rundt, andre blir bare hjemme. Men selv om du bare er hjemme så legger du jo igjen penger i Norge, dersom det er det store målet ditt, TS. Typisk nok så er det mest de som reiser til Syden for å ligge på en strand hele dagen og feste om kvelden som klager over at de må være i Norge. De bryr seg nada om severdigheter, samme om det er Kroatia eller Kypros, det er kun den billige alkoholen de savner. Anonymkode: 1ba1b...41e 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #138 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste jeg kjenner gleder seg til en Norgessommer. Noen skal reise rundt, andre blir bare hjemme. Men selv om du bare er hjemme så legger du jo igjen penger i Norge, dersom det er det store målet ditt, TS. Typisk nok så er det mest de som reiser til Syden for å ligge på en strand hele dagen og feste om kvelden som klager over at de må være i Norge. De bryr seg nada om severdigheter, samme om det er Kroatia eller Kypros, det er kun den billige alkoholen de savner. Anonymkode: 1ba1b...41e Jeg er avholds og aldri vært i syden. Ts Anonymkode: 79745...730 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #139 Skrevet 25. mai 2020 Har pleid å dra på Norgesferie i alle år, men i år skal jeg jaggu holde meg hjemme. Ikke snakk om at jeg gidder å være på ferie med sutrete bortskjemte nordmenn, som helst skulle vært i syden. Like deilig å slippe dere år etter år! Anonymkode: 5813c...321
tirben Skrevet 25. mai 2020 #140 Skrevet 25. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg slutter ikke å spise, men matbutikker har vel aldri hatt nedgangstider. Dagligvare var en av bransjene der ingen var permittert, ingen matbutikker måtte stenge grunnet coronatiltak, ingen av butikkjeder gikk konkurs og ingen måtte motta krisepakker. Matbutikker trenger derfor ikke vår økonomiske hjelp ut over det vanlige. Anonymkode: 79745...730 Hvorfor kan du ikke booke deg inn på hotell?
Anbefalte innlegg