Gå til innhold

Hvordan vil politikere at vi ferierer i Norge når alt er stengt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om sutring, men om at politikere vil at vi skal bruke penger i Norge, og så er alt stengt. Hvordan kan vi bruke penger da? Jeg har for øvrig ingen slekt eller venner å dra til, og sitte hjemme hele sommeren når vi allerede har sittet hjemme i flere måneder er ikke en ferie. 

Anonymkode: 79745...730

Dette er jo selve definisjonen på sutring 😂 Ikke samfunnets feil at du ikke har slekt eller venner å dra til. 

Anonymkode: 8838d...5e4

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg heller ikke til sommer i Norge. Liker å dra til Mellom-Europa. Spise god mat, handle med meg matvarer hjem som ikke selges i Norge. Gå på kino og se europeiske filmer. Dra på kulturarrangement. Besøke venner og familie der. Gå i skjørt og ikke ullundertøy og regnklær. 

Anonymkode: 09e52...617

Så får du tåle denne sommeren hjemme.

Anonymkode: eea74...463

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så får du tåle denne sommeren hjemme.

Hvorfor skal et paranoid hysterisk mindretall bestemme at alle skal være "innesperret" i Norge i månedsvis når det ikke er faglig begrunnet?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Krantz95 skrev:

Hvorfor skal et paranoid hysterisk mindretall bestemme at alle skal være "innesperret" i Norge i månedsvis når det ikke er faglig begrunnet?

Pga bedre føre var.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pga bedre føre var.

Da blir det føre var og etter veldig fattig 🙂 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo selve definisjonen på sutring 😂 Ikke samfunnets feil at du ikke har slekt eller venner å dra til. 

Anonymkode: 8838d...5e4

Og hvordan bruker man penger hvis man ferierer hos slekt eller venner? Sist jeg sjekket er dette gratis. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan bruker man penger hvis man ferierer hos slekt eller venner? Sist jeg sjekket er dette gratis. 

Er du en snylter? Man bidrar der man er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du en snylter? Man bidrar der man er.

Ok, igjen. Man bruker ikke penger hos NORSKE BEDRIFTER ved å bo hos slekt og venner. Man spleiser på maten, man betaler kanskje vennene for å bo der, men man legger ikke noe mer penger i norsk næringsliv ved å bo hos familie og ferdes gratis i naturen!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at mange av oss har hatt snøhelvete siden september. Ligger fortsatt snø her, og nå har det vært et par dager med varme. Men inntil denne uka var 2 januar den varmeste dagen i hele 2020 her. Vi er drittlei. 

Men det jeg vil frem til, er at politikere oppfordrer oss til å bruke penger i Norge og hindrer oss fra å dra til utlandet sånn at vi kan bruke penger her. Hva konkret skal vi bruke penger på når alt er stengt? 

Verden står midt oppe i en pandemi. Hundretusener av mennesker er døde. For store  deler av jordens befolkning er denne pandemien bare et tillegg til krig, sult og fattigdom de allerede står i.

Så slapp av, bygg deg en snømann, løs et kryssord og vent tolmodig på at våre luksus ferievaner kan gjenopptas om et år eller så!

Anonymkode: 93886...807

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Verden står midt oppe i en pandemi. Hundretusener av mennesker er døde. For store  deler av jordens befolkning er denne pandemien bare et tillegg til krig, sult og fattigdom de allerede står i.

Så slapp av, bygg deg en snømann, løs et kryssord og vent tolmodig på at våre luksus ferievaner kan gjenopptas om et år eller så!

Oppsiktsvekkende få som ser hva TS spør om. Hvordan tjener norske bedrifter på at du bygger en snømann? Bortsett fra at du kanskje kjøper en gulrot til nesen på din lokale Kiwi?

Anonymkode: cdf2e...bbc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mye av det som skrives her ER sutring, ja, og det vitner om at norske ferievaner og forventninger er helt hinsides! Ferie er fri fra jobb, ikke nødvendigvis luksus i sus og dus med underholdning tilgjengelig alle veier! Bruk tid hjemme, spis god mat, les en bok, gå turer, sov i telt, bad, sol deg, drikk et glass vin, gå på fjellet, inviter noen, rydd hjemme, puss opp litt, slapp av! La været bestemme og vær litt impulsiv! Om norsk næringsliv tjener på det eller ikke, får så være! Om vi holder oss i Norge bruker vi uansett pengene våre her, om vi ikke akkurat bor på hotell! 

Anonymkode: 2a067...f95

• Liker 8
Skrevet

Det beste man kan gjøre er å dra sydover i sommer. Det vil hjelpe mange familier i turistindustrien i f.eks. Italia og Hellas som nå er på konkursens rand. Mange landsbyer i Hellas sliter ekstremt nå.

Turistindustrien i Hellas og Italia har mye større problemer enn det den norske har. De i Norge får mye mer hjelp av staten enn det turistindustrien i fattigere land i Europa får.

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at å "sperre" nordmenn inne i eget land er en egoistisk handling på bekostning av det sydlige Europa som har det mye værre enn vi har det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Oppsiktsvekkende få som ser hva TS spør om. Hvordan tjener norske bedrifter på at du bygger en snømann? Bortsett fra at du kanskje kjøper en gulrot til nesen på din lokale Kiwi?

TS spør ikke lenger. Hun/han sutrer over hvert eneste konstruktive svar som gis.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS spør ikke lenger. Hun/han sutrer over hvert eneste konstruktive svar som gis.

Men ingen av forslagene bidrar noe vesentlig til norske bedrifter, så den opprinnelige problemstillingen er jo fortsatt ikke løst.

Anonymkode: 45e8a...35e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye av det som skrives her ER sutring, ja, og det vitner om at norske ferievaner og forventninger er helt hinsides! Ferie er fri fra jobb, ikke nødvendigvis luksus i sus og dus med underholdning tilgjengelig alle veier! Bruk tid hjemme, spis god mat, les en bok, gå turer, sov i telt, bad, sol deg, drikk et glass vin, gå på fjellet, inviter noen, rydd hjemme, puss opp litt, slapp av! La været bestemme og vær litt impulsiv! Om norsk næringsliv tjener på det eller ikke, får så være! Om vi holder oss i Norge bruker vi uansett pengene våre her, om vi ikke akkurat bor på hotell! 

Anonymkode: 2a067...f95

Etter mange uker med påtvungen avslapping og begrensede inneaktiviteter og en og annen spasertur i nabolaget er det kasnkje ikke mer av dette folk flest ønsker seg i ferien? Bading og soling er kanskje heller ikke det man får gjort mest av hvis man som TS bor i Alta.

Anonymkode: 45e8a...35e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal til nord Norge. Pakker med regntøy, fleece, våtdrakt til ungene og fiskeutstyr. Ikke en ferie etter min smak, men ungene kommer til å ha det gøy. Noen som vet om Namsskogan er åpen? Tips til aktiviteter i Mosjøen? Som er åpne 

Anonymkode: 26408...310

De åpner i Juni :)   I selve byen vet jeg bare om den historiske gata (Tror den heter Sjøgata) og Vefsn museum. Sist jeg var der fantes det er veldig bra klesbutikk som hadde veldig mye fint, svidde av noen kroner der, ha,ha.  En fin tur er å gå Helgelandstrappa. Den er bygget av sherpaer fra Nepal, tar deg mange høydemeter opp i terrenget og belønner deg med fin utsikt. Det skal også være en kul klatrerute der (en via ferrata). Sikkert spennende for både hele familien. Det finnes helt sikkert mye mer, du får prøve å google litt.

Anonymkode: cefb2...e77

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har foreslått for ts å støtte lokale norske bedrifter. Det gjør vedkommende hele året, så det er uaktuelt i sommer. Fair enough. Men alt er fryktelig vanskelig for ts. Det er jo ikke sant at alt er stengt. De tingene som er stengt, er stengt for alle, og de fleste attraksjoner er i ferd med å åpne. Det går fortsatt fly innenlands, selv om avgangene er færre og prisene høye. Det er også fullt mulig å kjøre på bilferie Norge på langs. I tillegg åpner sannsynligvis våre naboland sine grenser, hvis en da ikke vil ha Norgesferie.

Anonymkode: cea09...5a0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har foreslått for ts å støtte lokale norske bedrifter. Det gjør vedkommende hele året, så det er uaktuelt i sommer. Fair enough. Men alt er fryktelig vanskelig for ts. Det er jo ikke sant at alt er stengt. De tingene som er stengt, er stengt for alle, og de fleste attraksjoner er i ferd med å åpne. Det går fortsatt fly innenlands, selv om avgangene er færre og prisene høye. Det er også fullt mulig å kjøre på bilferie Norge på langs. I tillegg åpner sannsynligvis våre naboland sine grenser, hvis en da ikke vil ha Norgesferie.

Anonymkode: cea09...5a0

Amen! 

Det er jo slike ting som blir foreslått for TS. Men alt blir avslått med unnskyldinger og da oppfattes det som sutring.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, Gjeste mann said:

Det jeg pleier å gjøre i ferien er å ligge på en solseng på stranda i 30 grader med en god bok og en kald øl i handa. Blir det for varmt så tar jeg et bad, vannet er gjerne 24-25 grader. For meg er dette rekreasjon som gir meg energi til vinteren.

Tips om hvor jeg kan gjøre dette i Norge?

Sørlandet! Vi har bestilt overnatting på et feriesenter der. Store lekeplasser, flott sandstrand og basseng.

Anonymkode: 1abe0...cb2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi gidde ikke bruke penger i Norge. Så blir hjemme til dei åpner opp. Da setter vi snuten mot USA i 4 uker! Basseng har vi i hagen, så skal nok få duppe oss i mellomtiden 😊

ferie i Norge er kaldt!! 

Anonymkode: 12e9c...dfc

• Liker 2
  • Opprett ny...