Gå til innhold

Hvordan vil politikere at vi ferierer i Norge når alt er stengt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen menneskerett å dra på ferie. Koselig å slappe av hjemme om sommeren, gå turer rundt i byen og ta en softis i sentrum, bade i nærmeste badevannene (skiløype og akebakker rett utenfor om vinteren).

Anonymkode: 63160...bf2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen menneskerett å dra på ferie. Koselig å slappe av hjemme om sommeren, gå turer rundt i byen og ta en softis i sentrum, bade i nærmeste badevannene (skiløype og akebakker rett utenfor om vinteren).

Det er ikke det tråden handler om. Vi blir oppfordret til å bruke penger for å støtte norske bedrifter. Hvordan, hvis veldig mange av dem er stengt? 

Anonymkode: 79745...730

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Krantz95 skrev:

Jeg skjønner en del. F.eks. at smitten er på sterk retur i de fleste europeiske land. Dermed ingen grunn til å være så redd for en liten ferietur.

Å valse rundt i Italia i 30+ med munnbind mens svetten siler, begrenset bruk av strand og parker, bassengområdet stengt, trangt på kollektivtransport fordi de som er der MÅ reise pga at de skal på jobb, begrenset tilbud og åpne typiske turistting.

I tillegg forsikring som ikke dekkes så lenge UD ikke anbefaler annet en strengt nødvendige reiser, og lokale sykehus er fulle av covid-10 pasienter og sykepleiere og leger er totalt utmattet etter forferdelige arbeidsøkter gjennom våren. Og karantene etter hjemkomst. God ferie!

Anonymkode: f8f7b...67d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du får dra i klatreparken og nordlysbadet da. Spise hos Trasti og Trine og overnatte under åpen himmel med Glød. Roadtrip til Hammerfest der du... nei, glem det, er jo ingenting der. 

Kaffebar i Langfjordbotn? Overnatte på det nedlagte nordlysobservatoriet på Halde? Padle kano i Altaelva, kjøre med hund og vogn? Utforske bunkere fra krigens dager på Isnestoften og studere helleristningene på Amtmannsneset? Kjøpe hengekøyer og sove ute? Kjøre østover og se heksemonumentet? Gå til Knivskjelodden og le av dem som tror de er kommet lengst nord når de står på Nordkapp? Rorbuferie i Skarsvåg? Fuglekikking i Gjesvær? Se lasarettmoen feltsykehus i friluftsmuseet i Skoganvarre? Du bor ganske eksotisk til, nemlig.

Anonymkode: cea09...5a0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mange hoteller som er åpne.

Anonymkode: b84ce...c6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får dra i klatreparken og nordlysbadet da. Spise hos Trasti og Trine og overnatte under åpen himmel med Glød. Roadtrip til Hammerfest der du... nei, glem det, er jo ingenting der. 

Kaffebar i Langfjordbotn? Overnatte på det nedlagte nordlysobservatoriet på Halde? Padle kano i Altaelva, kjøre med hund og vogn? Utforske bunkere fra krigens dager på Isnestoften og studere helleristningene på Amtmannsneset? Kjøpe hengekøyer og sove ute? Kjøre østover og se heksemonumentet? Gå til Knivskjelodden og le av dem som tror de er kommet lengst nord når de står på Nordkapp? Rorbuferie i Skarsvåg? Fuglekikking i Gjesvær? Se lasarettmoen feltsykehus i friluftsmuseet i Skoganvarre? Du bor ganske eksotisk til, nemlig.

Anonymkode: cea09...5a0

Nordlysbadet er også stengt ut juli. Alt det andre du nevner har vi gjort mange ganger tidligere, og ikke noe tenåringene ønsker å gjenta i år. Vi ville varme oss litt etter snøhelvete og kulde i ni måneder, og se noe annet enn egen by, som vi uansett ser hele tiden. Vi er veldig aktive ellers og besøker mye forskjellig i løpet av året - Trasti og Trine, Ishotellet, klatreparken, toppturer osv. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det tråden handler om. Vi blir oppfordret til å bruke penger for å støtte norske bedrifter. Hvordan, hvis veldig mange av dem er stengt? 

Veldig mye som er åpent også! (Og de som ikke evner å se noe annet enn problemer får vel bare sitte hjemme og sture...)  Jeg skal sjekke ut sørlandskysten for der har jeg vært lite. Har booket noen netter på hotell i tre byer, utover det skal jeg bo på campingplasser. Har funnet flere aktivitetstilbud jeg kan benytte meg av, og de fleste butikker og mange restauranter er åpne. Dessuten er jeg alltid opptatt av nye natur-opplevelser, og bare det å rusle rundt i en småby med trange gater og gamle hus er også noe jeg ser frem til. Legg til en øl i solen når jeg blir sliten i bena, stort bedre blir det ikke 😉  I min omgangskrets er det ingen som har noe problem med å finne på noe i Norge, blant annet skal flere nordover for første gang og gleder seg til det. Har ikke hørt at de heller har støtt på nevneverdige problemer under planleggingen....  

Anonymkode: cefb2...e77

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å valse rundt i Italia i 30+ med munnbind mens svetten siler, begrenset bruk av strand og parker, bassengområdet stengt, trangt på kollektivtransport fordi de som er der MÅ reise pga at de skal på jobb, begrenset tilbud og åpne typiske turistting.

I tillegg forsikring som ikke dekkes så lenge UD ikke anbefaler annet en strengt nødvendige reiser, og lokale sykehus er fulle av covid-10 pasienter og sykepleiere og leger er totalt utmattet etter forferdelige arbeidsøkter gjennom våren. Og karantene etter hjemkomst. God ferie!

Det er vel ingen som krever munnbind utendørs

Anonymkode: ae37b...356

Skrevet (endret)
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reiseforsikringen dekker alt utenom Covid-19. Det europeiske helsetrygdekortet dekker Covid-19. Europeiske land kommer ikke til å åpne opp for turister hvis lokale sykehus er fulle av Covid-19-pasienter.

Dessuten vil den norske regjeringen åpne Norge når mange EU-land også åpner. Husk at vi følger bare etter andre land. Akkurat som vi gjør i alle andre EU-saker....

Smitten er på rask vei nedover i hele Europa nå, ingen grunn til å krisemaksimere.

Endret av Krantz95
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har masse penger å bruke utover nødvendige utgifter som bolig, mat og klær . Så da må man kose seg hjemme.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er påbudt enkelte steder i "syden". 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om problemet med stengte aktiviteter er størst i Nord-Norge, der TS holder til.
Har kanskje noe å gjøre med at de ikke fikk beholde søringkarantenen?
Steng alt så slipper de søringturister allikevel....
Men det går jo ut over nordnorske tursiter også.

Anonymkode: 45e8a...35e

AnonymBruker
Skrevet

Ved å bruke penger på de som er åpne...?

Anonymkode: eea74...463

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Ingveis skrev:

Gidder ikke studere alle disse anonyme brukerene. Du svarte som om du var TS. 

Solsengmannen er ikke engang anonym, så så vanskelig var det vel ikke...?

Anonymkode: 45e8a...35e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Italia, Spania, Frankrike....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg heller ikke til sommer i Norge. Liker å dra til Mellom-Europa. Spise god mat, handle med meg matvarer hjem som ikke selges i Norge. Gå på kino og se europeiske filmer. Dra på kulturarrangement. Besøke venner og familie der. Gå i skjørt og ikke ullundertøy og regnklær. 

Anonymkode: 09e52...617

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til nord Norge. Pakker med regntøy, fleece, våtdrakt til ungene og fiskeutstyr. Ikke en ferie etter min smak, men ungene kommer til å ha det gøy. Noen som vet om Namsskogan er åpen? Tips til aktiviteter i Mosjøen? Som er åpne 

Anonymkode: 26408...310

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten garantert ar det åpnes til Finland og antakeligvis også Sverige (kanskje unntak med Stockholm). 

Dit skal vi når det er ferie da

Anonymkode: 11f69...054

Hvordan skal de la være å åpne til Stockholm? Skal Norge sette inn vakter rundt hele Stockholm da eller og passe på at ingen nordmenn drar inn dit når de først har kryssa grensa?

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men alt er ikke stengt. 

Anonymkode: b5eeb...c4d

Ikke alt, men mye. Og det kommer til å være smittevernrestriksjoner på det meste. Det er alltid lange køer på Tusenfryd i juli. Hvordan tror du det bli nå, når det antagelig blir en i hver vogn i berg og dalbaner, annethvert sete på Spinspider, kun to stk i tømmerrenna, osv? I tillegg til at det er det som er å finne på og alle drar dit, det blir gøy! Blir kjempegøy! Får tatt så mange attraksjoner. Dritgøy, jeg gleder meg!

Ikke alle har masse penger å bruke utover nødvendige utgifter som bolig, mat og klær . Så da må man kose seg hjemme.

Ja, men da handler vel ikke denne tråden om disse heller da? De har da antagelig ikke råd til ferie uansett, hverken i Norge eller utlandet?
Poenget med å ha ferien hjemme i Norge er jo for å bruke penger. Når det ikke er noe å bruke penger på så er det vanskelig.
Det hjelper heller ikke å ikke bruke penger, slik jeg har tenkt til å gjøre. Har ikke tenkt å bruke mer penger hjemme enn vanlig. Å dra på hotellferie i en annen by i Norge er rett og slett for dyrt. En uke i Hellas gir meg mye mer valuta for pengene enn en uke i Bergen. Jada, sikkert fint i Bergen, men ei uke der på hotell, med restaurantbesøk, severdigheter osv. Nope, har ikke råd til det jeg altså, ikke for hva jeg får igjen for det i hvert fall. 

Anonymkode: 56135...09e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alt, men mye. Og det kommer til å være smittevernrestriksjoner på det meste. Det er alltid lange køer på Tusenfryd i juli. Hvordan tror du det bli nå, når det antagelig blir en i hver vogn i berg og dalbaner, annethvert sete på Spinspider, kun to stk i tømmerrenna, osv? I tillegg til at det er det som er å finne på og alle drar dit, det blir gøy! Blir kjempegøy! Får tatt så mange attraksjoner. Dritgøy, jeg gleder meg!

Det er pinlig at et av verdens rikeste land har så få severdighets-alternativer i forhold til Sverige og Danmark..

Politikerne skal gjøre det vanskeligst mulig for å starte opp flere..

Anonymkode: b0065...cd3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er åpent sørpå? Tipper at alt av fornøyelsesparker osv er stengt. 

Mye er åpent på Sørlandet. Dyreparken er feks åpen. Badelandet åpner forhåpentligvis 15 juni. Ellers er alt av restauranter og cafe åpne. Naturen har alltid vært åpen. Mange fine steder å se

Anonymkode: 4f4ea...665

• Liker 2
  • Opprett ny...