AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #21 Skrevet 23. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitte på en hytte i to uker og gjøre hva? Når alt er stengt? Ikke noe problem å bo på hytte, men man må jo ha noe å gjøre. Anonymkode: 79745...730 En trenger da ikke bo på samme hytta i 2 uker, og en kan fint legge opp en rute for noe å finne på er det. Det er bare å undersøke nøye nok det. Bare Google områdene, så er det et hav av ting en kan gjøre. Anonymkode: de7e3...989 3
Krantz95 Skrevet 23. mai 2020 #22 Skrevet 23. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En trenger da ikke bo på samme hytta i 2 uker, og en kan fint legge opp en rute for noe å finne på er det. Det er bare å undersøke nøye nok det. Bare Google områdene, så er det et hav av ting en kan gjøre. Anonymkode: de7e3...989 Det beste er nok bare å vente til slutten av juni. Da gjenopptas de fleste flyruter fra Norge til alle europeiske land. Tenker at regjeringen åpner opp for reiser både inn og ut av landet når resten av EU gjør det snart. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #23 Skrevet 23. mai 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: Det beste er nok bare å vente til slutten av juni. Da gjenopptas de fleste flyruter fra Norge til alle europeiske land. Tenker at regjeringen åpner opp for reiser både inn og ut av landet når resten av EU gjør det snart. Her var spørsmålet i HI hva en kan gjøre i Norge. Anonymkode: de7e3...989 3
Krantz95 Skrevet 23. mai 2020 #24 Skrevet 23. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her var spørsmålet i HI hva en kan gjøre i Norge. Anonymkode: de7e3...989 Slik jeg tolker trådstarter er hun/han ikke så positiv til ferie i Norge. Derfor skrev jeg at man kan vente til slutten av juni. Fordi da har de fleste europeiske land åpnet opp, flyginger til/fra Norge har startet og regjeringen vil da bli nødt til å åpne opp Norge også.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #25 Skrevet 23. mai 2020 Det er nesten garantert ar det åpnes til Finland og antakeligvis også Sverige (kanskje unntak med Stockholm). Dit skal vi når det er ferie da Anonymkode: 11f69...054
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #26 Skrevet 23. mai 2020 1 minutt siden, Krantz95 skrev: Slik jeg tolker trådstarter er hun/han ikke så positiv til ferie i Norge. Derfor skrev jeg at man kan vente til slutten av juni. Fordi da har de fleste europeiske land åpnet opp, flyginger til/fra Norge har startet og regjeringen vil da bli nødt til å åpne opp Norge også. Og der var du igjen. UD sier reisestopp til 20.august. Hva er det du ikke forstår?? Anonymkode: d3500...0a9 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #27 Skrevet 23. mai 2020 Jeg undersøkte et par reisemål som kunne vært interessante for meg, begge steder har museer jeg er interessert i. Men ingen av museene er åpne enda, eller kunne svare på når de kan åpne. Og det ene stedet blir det buss for tog, det andre må jeg bruke tre transportmidler for å komme frem. Og hotellet er stengt. Så ja, det må skje en del om man skal feriere på mer enn dagsturer fra egen bolig i Norge. Anonymkode: cdf2e...bbc 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #28 Skrevet 23. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nesten garantert ar det åpnes til Finland og antakeligvis også Sverige (kanskje unntak med Stockholm). Dit skal vi når det er ferie da Anonymkode: 11f69...054 Hvordan skal de få til unntak for Stockholm? Skal man ha vakter rundt byen som stopper nordmenn, eller ilegger dem karantene på veien ut? 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og der var du igjen. UD sier reisestopp til 20.august. Hva er det du ikke forstår?? Anonymkode: d3500...0a9 Regjeringen har sagt at det foreløpig er reisestopp til 20. august, eller rettere sagt at de advarer mot reiser til alle land frem til det. MEN at de skal vurdere å gjøre unntak for en del land før den tid, i første omgang Norden fra midten av juni. 20. juli vurderer de åpning fra flere andre nærliggende land. Anonymkode: cdf2e...bbc 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #29 Skrevet 23. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok ikke alle råd som er så gjennomtenkt, så man får bare gjøre det beste ut av det. Hvis ingen grenser åpner i løpet av sommeren, så kommer jeg nok selv ikke til å feriere i år, ser ingen grunn til å betale flere ganger mer for en ferie i Norge enn en i Europa eller andre land. Ikke er det kapasitet til at "halve Norge" ferierer innenlands heller, og det som er åpent vil komme til å være ekstremt dyrt. Da venter jeg heller til verden åpner litt mer igjen og sparer opp i mellomtiden. Har vært på Norgesferie maaange ganger allerede (en del slekt i ulike landsdeler), så det har jeg liksom gjort før. Anonymkode: 99d6a...9c6 Alle ikke nødvendige utenlandsreiser er frarådet frem til 22.august i første omgang. Reiser man utenlands da, så gjelder ikke reiseforsikringen. Bruk hodet folkens.... Anonymkode: 8f2a0...cfe
Lillyann Skrevet 23. mai 2020 #30 Skrevet 23. mai 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: De tre hotellene jeg sjekket er stengt til august. Anonymkode: 79745...730 Hvilke?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #31 Skrevet 23. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg undersøkte et par reisemål som kunne vært interessante for meg, begge steder har museer jeg er interessert i. Men ingen av museene er åpne enda, eller kunne svare på når de kan åpne. Og det ene stedet blir det buss for tog, det andre må jeg bruke tre transportmidler for å komme frem. Og hotellet er stengt. Så ja, det må skje en del om man skal feriere på mer enn dagsturer fra egen bolig i Norge. Anonymkode: cdf2e...bbc Det er snakk om en sommer hvor vi må leve sånn her. Hvor det ikke blir storslåtte ferier eller masse vi kan gjøre. EN jævla sommer! Vi overlever! Reiser selv langt og mye ellers, overlever en sommer. En sommer - bruk hodet! Anonymkode: 8f2a0...cfe 14
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #32 Skrevet 23. mai 2020 1 minutt siden, Lillyann skrev: Hvilke? Blant annet Clarion hotell Aurora. Anonymkode: 79745...730
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #33 Skrevet 23. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er snakk om en sommer hvor vi må leve sånn her. Hvor det ikke blir storslåtte ferier eller masse vi kan gjøre. EN jævla sommer! Vi overlever! Reiser selv langt og mye ellers, overlever en sommer. En sommer - bruk hodet! Anonymkode: 8f2a0...cfe Problemet er at mange av oss har hatt snøhelvete siden september. Ligger fortsatt snø her, og nå har det vært et par dager med varme. Men inntil denne uka var 2 januar den varmeste dagen i hele 2020 her. Vi er drittlei. Men det jeg vil frem til, er at politikere oppfordrer oss til å bruke penger i Norge og hindrer oss fra å dra til utlandet sånn at vi kan bruke penger her. Hva konkret skal vi bruke penger på når alt er stengt? Anonymkode: 79745...730 8
Lillyann Skrevet 23. mai 2020 #34 Skrevet 23. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blant annet Clarion hotell Aurora. Anonymkode: 79745...730 PÅ Facebook siden deres ser det ut for at de har åpnet. 1
Krantz95 Skrevet 23. mai 2020 #35 Skrevet 23. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle ikke nødvendige utenlandsreiser er frarådet frem til 22.august i første omgang. Reiser man utenlands da, så gjelder ikke reiseforsikringen. Bruk hodet folkens.... Anonymkode: 8f2a0...cfe Reiseforsikringen gjelder for alt utenom Covid-19, og den dekker jo det europeiske helsetrygdekortet. Altså ikke noe problem å dra på ferietur i Europa i sommer. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #36 Skrevet 23. mai 2020 14 minutter siden, Krantz95 skrev: Slik jeg tolker trådstarter er hun/han ikke så positiv til ferie i Norge. Derfor skrev jeg at man kan vente til slutten av juni. Fordi da har de fleste europeiske land åpnet opp, flyginger til/fra Norge har startet og regjeringen vil da bli nødt til å åpne opp Norge også. Jeg håper jo på det i det lengste. Verken samboer eller jeg har familie i Norge, så når man er avskåret fra å besøke familie må man jo kunne finne på noe her hjemme. Så oppdager man at det ikke er noe å finne på. Anonymkode: 79745...730 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #37 Skrevet 23. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er snakk om en sommer hvor vi må leve sånn her. Hvor det ikke blir storslåtte ferier eller masse vi kan gjøre. EN jævla sommer! Vi overlever! Reiser selv langt og mye ellers, overlever en sommer. En sommer - bruk hodet! Anonymkode: 8f2a0...cfe Det er mange på kg (evt den samme mange ganger) som ser ut til å vite at det bare blir en sommer. Hvorfor ikke flere, hvis det kan ta årevis å få en vaksine? Og hvorfor et sånt kvasst svar når det jeg skrev var at jeg hadde undersøkt reisemål i Norge, og de var stengt? Nettopp det tråden handler om. Ikke at verden går under fordi man sitter hjemme en sommer, men det at myndighetene oppfordrer oss til å reise i Norge uten at det legges til rette for det. Anonymkode: cdf2e...bbc 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #38 Skrevet 23. mai 2020 Akkurat nå, Lillyann skrev: PÅ Facebook siden deres ser det ut for at de har åpnet. Nei, de er stengt til 9 august. Sjekk hjemmesiden deres (ikke Facebook). Anonymkode: 79745...730
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #39 Skrevet 23. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er mange på kg (evt den samme mange ganger) som ser ut til å vite at det bare blir en sommer. Hvorfor ikke flere, hvis det kan ta årevis å få en vaksine? Og hvorfor et sånt kvasst svar når det jeg skrev var at jeg hadde undersøkt reisemål i Norge, og de var stengt? Nettopp det tråden handler om. Ikke at verden går under fordi man sitter hjemme en sommer, men det at myndighetene oppfordrer oss til å reise i Norge uten at det legges til rette for det. Anonymkode: cdf2e...bbc Dette er så ironisk. Kritikerne av myndighetenes tiltak bryr seg om hva myndighetene "oppfordrer" oss til i sommer. Kjør ditt eget løp, da. Tråden har vist at det "legges til rette" for å få en fin sommer i Norge når både hoteller, fornøyelsesparker, severdigheter og annet åpner i landet. Anonymkode: b5eeb...c4d 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #40 Skrevet 23. mai 2020 6 minutter siden, Krantz95 skrev: Reiseforsikringen gjelder for alt utenom Covid-19, og den dekker jo det europeiske helsetrygdekortet. Altså ikke noe problem å dra på ferietur i Europa i sommer. Du har ikke skjønt noen ting du?! Anonymkode: f8f7b...67d 4
Anbefalte innlegg