AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #1 Skrevet 23. mai 2020 Politikere har satt dato for reiseråd 20 august sånn at vi ferierer i Norge og bruker penger her. Jeg bor i Alta, og nærmeste by det er verdt å feriere i uten å ta fly, er Tromsø. Der er de fleste hotellene stengt, Polaria er stengt, det samme er Vitensenteret og kirka. Hva skal man finne på når alt er stengt? Hvordan bruke penger i Norge da? Anonymkode: 79745...730 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #2 Skrevet 23. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Politikere har satt dato for reiseråd 20 august sånn at vi ferierer i Norge og bruker penger her. Jeg bor i Alta, og nærmeste by det er verdt å feriere i uten å ta fly, er Tromsø. Der er de fleste hotellene stengt, Polaria er stengt, det samme er Vitensenteret og kirka. Hva skal man finne på når alt er stengt? Hvordan bruke penger i Norge da? Anonymkode: 79745...730 Hvorfor må du reise til nærmeste by for å feriere? Bor selv i Nordland, tenker i hvert fall ikke å feriere her. Drar sørover så man får mest mulig stabil sommervær i ferien. Anonymkode: 40ec6...fe1 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #4 Skrevet 23. mai 2020 1 minutt siden, Pia Sofia skrev: Men det åpner jo 15. juni! Nei. Anonymkode: 79745...730 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #5 Skrevet 23. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må du reise til nærmeste by for å feriere? Bor selv i Nordland, tenker i hvert fall ikke å feriere her. Drar sørover så man får mest mulig stabil sommervær i ferien. Anonymkode: 40ec6...fe1 Har ikke råd til å fly 6 stk. Anonymkode: 79745...730 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #6 Skrevet 23. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må du reise til nærmeste by for å feriere? Bor selv i Nordland, tenker i hvert fall ikke å feriere her. Drar sørover så man får mest mulig stabil sommervær i ferien. Anonymkode: 40ec6...fe1 Og hva er åpent sørpå? Tipper at alt av fornøyelsesparker osv er stengt. Anonymkode: 79745...730
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #7 Skrevet 23. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og hva er åpent sørpå? Tipper at alt av fornøyelsesparker osv er stengt. Anonymkode: 79745...730 Neida, Hunderfossen åpner 6. juni, Tusenfryd 13. juni, Sommarland 4. juli, og Dyreparken har vært åpen hele tiden. Anonymkode: abfdd...56a 11
Pia Sofia Skrevet 23. mai 2020 #8 Skrevet 23. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 79745...730 Men det gjør det jo i resten av landet! Når åpner det der?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #9 Skrevet 23. mai 2020 3 minutter siden, Pia Sofia skrev: Men det gjør det jo i resten av landet! Når åpner det der? Flere av hoteller er stengt til midten av august. Det står ikke på nett når Vitensenteret og Polaria åpner. Anonymkode: 79745...730
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #10 Skrevet 23. mai 2020 Det er nok ikke alle råd som er så gjennomtenkt, så man får bare gjøre det beste ut av det. Hvis ingen grenser åpner i løpet av sommeren, så kommer jeg nok selv ikke til å feriere i år, ser ingen grunn til å betale flere ganger mer for en ferie i Norge enn en i Europa eller andre land. Ikke er det kapasitet til at "halve Norge" ferierer innenlands heller, og det som er åpent vil komme til å være ekstremt dyrt. Da venter jeg heller til verden åpner litt mer igjen og sparer opp i mellomtiden. Har vært på Norgesferie maaange ganger allerede (en del slekt i ulike landsdeler), så det har jeg liksom gjort før. Anonymkode: 99d6a...9c6 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #11 Skrevet 23. mai 2020 Ja så blir det et annerledesår. Vi får gjøre det beste utav det uten at vi sutrer over at ferien ikke ble helt som vi håpet. Det er ingen menneskerett å feriere, det er et luksusgode. Da jeg var barn reiste vi aldri utenlands. Hadde ikke vært i et hotell før jeg var tenåring. Vi campet, dro på roadtrips og overnattet hos slekt og venner. Eller var bare hjemme og dro på dagsturer til kysten. Jeg hadde en idyllisk barndom til tross for at familien min hadde lite midler. (Og dette var på 90-tallet, ikke 50-tallet). Anonymkode: b5eeb...c4d 30
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #12 Skrevet 23. mai 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja så blir det et annerledesår. Vi får gjøre det beste utav det uten at vi sutrer over at ferien ikke ble helt som vi håpet. Det er ingen menneskerett å feriere, det er et luksusgode. Da jeg var barn reiste vi aldri utenlands. Hadde ikke vært i et hotell før jeg var tenåring. Vi campet, dro på roadtrips og overnattet hos slekt og venner. Eller var bare hjemme og dro på dagsturer til kysten. Jeg hadde en idyllisk barndom til tross for at familien min hadde lite midler. (Og dette var på 90-tallet, ikke 50-tallet). Anonymkode: b5eeb...c4d Det er ikke snakk om sutring, men om at politikere vil at vi skal bruke penger i Norge, og så er alt stengt. Hvordan kan vi bruke penger da? Jeg har for øvrig ingen slekt eller venner å dra til, og sitte hjemme hele sommeren når vi allerede har sittet hjemme i flere måneder er ikke en ferie. Anonymkode: 79745...730 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #13 Skrevet 23. mai 2020 Må en bo på hotell i ferien? Må en dra til en by? Det finnes flere billige hytter å leie. Er da mye som åpner igjen, så det er bare fantasien som setter stopp. Anonymkode: de7e3...989 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #14 Skrevet 23. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Må en bo på hotell i ferien? Må en dra til en by? Det finnes flere billige hytter å leie. Er da mye som åpner igjen, så det er bare fantasien som setter stopp. Anonymkode: de7e3...989 Sitte på en hytte i to uker og gjøre hva? Når alt er stengt? Ikke noe problem å bo på hytte, men man må jo ha noe å gjøre. Anonymkode: 79745...730 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #15 Skrevet 23. mai 2020 De kommer til å åpne, mange hoteller åpner nå fra mandag. Anonymkode: 9cea4...ac1 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #16 Skrevet 23. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De kommer til å åpne, mange hoteller åpner nå fra mandag. Anonymkode: 9cea4...ac1 De tre hotellene jeg sjekket er stengt til august. Anonymkode: 79745...730 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #17 Skrevet 23. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Må en bo på hotell i ferien? Må en dra til en by? Det finnes flere billige hytter å leie. Er da mye som åpner igjen, så det er bare fantasien som setter stopp. Anonymkode: de7e3...989 Ikke sant! Hytter, Airbnb, camping, bobil. Mulighetene er mange. Og dersom naturen blir for kjedelig ser jeg at flere fornøyelsesparker åpner i sommer, og alt av museer og sånt åpner i juni. Anonymkode: b5eeb...c4d 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #18 Skrevet 23. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitte på en hytte i to uker og gjøre hva? Når alt er stengt? Ikke noe problem å bo på hytte, men man må jo ha noe å gjøre. Anonymkode: 79745...730 Hva gjør du ellers når du ferierer i utlandet? Kan gi deg tips om hvordan du kan overføre dette til norske forhold dersom du sliter med kreativiteten. Anonymkode: b5eeb...c4d 5
Gjeste mann Skrevet 23. mai 2020 #19 Skrevet 23. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva gjør du ellers når du ferierer i utlandet? Kan gi deg tips om hvordan du kan overføre dette til norske forhold dersom du sliter med kreativiteten. Anonymkode: b5eeb...c4d Det jeg pleier å gjøre i ferien er å ligge på en solseng på stranda i 30 grader med en god bok og en kald øl i handa. Blir det for varmt så tar jeg et bad, vannet er gjerne 24-25 grader. For meg er dette rekreasjon som gir meg energi til vinteren. Tips om hvor jeg kan gjøre dette i Norge? 11
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #20 Skrevet 23. mai 2020 9 minutter siden, Gjeste mann skrev: Det jeg pleier å gjøre i ferien er å ligge på en solseng på stranda i 30 grader med en god bok og en kald øl i handa. Blir det for varmt så tar jeg et bad, vannet er gjerne 24-25 grader. For meg er dette rekreasjon som gir meg energi til vinteren. Tips om hvor jeg kan gjøre dette i Norge? Finn deg en solvegg hvor du kan lese boken din. Øl er tilgjengelig over alt. Hent fram vikinggenene dine og våg å bade i et vann som er litt kjøligere. Eller like varmt om vi får en reprise på sommeren 2018. Anonymkode: b5eeb...c4d 12
Anbefalte innlegg