AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #1 Skrevet 23. mai 2020 Vi flyttet på gård for noen uker tilbake, og hundene våre har levd sine glade dager som gårshunder. Men i kveld ved kveldsforing klarte han ene hunden å løpe på strømgjerdet, og "satt fast"(tråkket på det flere ganger i frykten for det, samt rygget inn i det) i noen få sekunder. Han løp vekk så fort han kom seg løs, og jeg kom jeg ut av havna, og ropte på han. Han kom smygende langs bakken og veldig redd, men virket ok, bare litt sjokkert. Er det farlig for hunder å få støtt fra gjerdet til hestene? Han virker ok nå også, lekt litt nå etterpå, men jeg er noe engstelig.. Anonymkode: f3f2f...ac8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #2 Skrevet 23. mai 2020 Farlig nei, ubehagelig ja. Hunden lærte nok å være mer forsiktig. Kalver og føll lærer jo på samme måte at strømgjerde ikke er moro å være borti. Anonymkode: 47184...946 3
Brunhilde Skrevet 23. mai 2020 #3 Skrevet 23. mai 2020 Jeg var tur med en hund som kom borti strømgjerde en gang (ikke min hund, men jeg var med). Det gikk helt fint med hunden, men den gikk i bue utenom det gjerde når vi var på tur senere. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #4 Skrevet 23. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Farlig nei, ubehagelig ja. Hunden lærte nok å være mer forsiktig. Kalver og føll lærer jo på samme måte at strømgjerde ikke er moro å være borti. Anonymkode: 47184...946 Ja, var det jeg håpet på, men han var så fryktelig stakkarslig og redd etterpå, at jeg måtte bare høre med noen andre, hehe.. Takk for svar. 3 minutter siden, Brunhilde skrev: Jeg var tur med en hund som kom borti strømgjerde en gang (ikke min hund, men jeg var med). Det gikk helt fint med hunden, men den gikk i bue utenom det gjerde når vi var på tur senere. Får håpe han min er mer forsiktig nå da, og lært. Han har bare hatt flaks tidligere. Krysser fingrene for at det var en skummel og ufarlig hendelse for hunden! Takk for svar. Ts Anonymkode: f3f2f...ac8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #5 Skrevet 23. mai 2020 Neida er ikke farlig. Men da holder han seg nok unna strømgjerde her etter Anonymkode: ead24...f70 1
Myrmica Skrevet 24. mai 2020 #6 Skrevet 24. mai 2020 De fleste lærer fort at strømgjerde er best å holde seg unna. Ikke noe ålreit for hunden, men den mest effektive måten å lære det på... Mine er mye med i stall og fjøs, og har også gjort seg den erfaringa.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #7 Skrevet 24. mai 2020 Det går helt fint! Vår hund har vi oppfordret til å gå ned til kyrene hos foreldrene våre, slik at den har fått støt og lært seg å ikke gå ned dit flere ganger. Hunden holder seg godt på avstand fra bådet gjerdet og kyrene og har det ellers tipp-topp Anonymkode: abaad...cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå